{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.510 visninger | Oprettet:

Lars  B
Lars B
Tilmeldt:
9. aug 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Udstødning på Diesel {{forumTopicSubject}}

Hey guys....
Jeg har en Toyota Sportsvan 2,2 TDI, som jeg er ved at "gejle". Jeg vil så lige høre hvordan det er bedst at lave sports udstødning på sårn en diesel, da det nok er lidt anderledes end på en benzin. Lige nu har jeg bare pillet bag potten helt af og kører uden, og så sidder der en mellem pot af en slags. Bilen siger næsten ingenting og så er der en plat piven fra turboen i udstødningen.

Spørgsmålet er så:
Vil det gi' noget at sætte en bananmanifold på og så et 3" el 4" rør fra manifold og så ud.....??? Eller skal det laves anderledes????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning på Diesel
  • #1   12. sep 2004 3-4" rør på sådan en lille diesel er nok at overdrive...

  • Lars  B
    Lars B Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #2   12. sep 2004 Hvorfor er 3" for stort... standard er 5,5 cm

  • #3   12. sep 2004 Blow Off på en diesel?

    Det er sq spild af penge smiley


  • Lars  B
    Lars B Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #4   12. sep 2004 Har hørt at blow off ik sku gi noget... andet end en fed lyd

  • #5   12. sep 2004 Blow off er udelukkende for at skåne turbo'en mod det store tryk der pludseligt opstår, når gasspjældet lukker! (Og selvfølgelig for lyden).
    Og sådan et er der jo ikke på en dieselmotor.
    Ergo der er IKKE brug for en dumpvalve på en dieselmotor!


  • Lars  B
    Lars B Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #6   12. sep 2004 ok... du siger det er for at skåne gasspjældet... men hvis man satte en blow off på.. vil den så ik kunne skåne noget andet... ved ik lige hva det sku være men bare et gæt

  • #7   12. sep 2004 Lars B> Gasspjældet burde godt kunne klare det.
    Det er (som jeg skrev :oP) turbo'en der bliver beskyttet. Nærmere bestemt turbinehjulets blade. De kan blive lidt presset ved for højt tryk. Desuden bliver den bremset groft ned ved speederslip.

    Allan> Så snart der er overtryk i indsugningen, kan den sige lyde. Men til gengæld er der intet vakuum til at åbne dumpvalven.
    Så den anordning du nævner, er nok nærmere til at lave vakuum.


  • Lars  B
    Lars B Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #8   12. sep 2004 Nu er jeg helt lost igen... der er turbo på min diesel.. burde det ik være tryk nok

  • Lars  B
    Lars B Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #9   12. sep 2004 Daniel s - Den er jeg så med på, men vil det sige at det godt kan betale sig på min el. hva...

  • #10   12. sep 2004 Nej.
    På en benzinmotor lukker man jo gasspjældet ved speederslip. Der kører turbo'en videre og opbygger mere tryk, mens den bremses af det samme! Der kommer jo pludseligt et meget større overtryk, da luften ikke kan komme forbi spjældet.
    DER åbner dumpvalven, da der er vakuum tager fra bagsiden af spjældet. (Stemplerne kører jo stadigvæk og danner vakuum, pga lukket spjæld).

    På en dieselmotor er der IKKE et gasspjæld der lukker for indsugningen. Dvs der bliver ikke dannet det sindssyge overtryk ved speederslip. Og der er HELLER ikke vakuum til at åbne dumpvalven, da spjældet jo mangler.


  • Lars  B
    Lars B Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #11   12. sep 2004 ja okay... kan godt se ideen med det, men nu ved jeg desværre ikke helt hvordan en diesel er skruet sammen i forhold til en benzin. Men hvis der ikke er et gasspjæld, hvad er der så???..

  • #12   12. sep 2004 Ja, ser du...
    Så lader jeg en anden overtage! Haha

    Jeg aner stort set ikke en skid om dieselmotore. Men det er vist noget med at man regulerer mængden af diesel til cylindrene.


  • Lars  B
    Lars B Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #13   12. sep 2004 heh.. ok.. Hvis en ved noget mere om diesel motorer kan er jeg på msn med lbedb@lbedb.dk så er det lidt nemmere...

    Og så tilbage til mit første spørgsmål ang. udstødningen, har en gammel simons potte, kan den mon gi noget.......


  • #14   12. sep 2004 Ka ikk lige svare på hvordan Dieslen precist virker, men jeg ved at de kit man kan få til Dieselmotorer der giver lyden af en dumpvalve, har en slange der går ned til din bremseforstærker, og henter noget tryk fra den.
    Den eneste grund til at smide det på er for lyden, det har ingen betydning for heste eller hvor hurtigt turboen kommer op i omdr. igen
    Udstødning kan godt gi lidt, men ikke hvis det bare er en bagpotte du smider på, det gir heller ikke en skid på en benzin.
    Det eneste man skal være opmærksom på er at en diesel er mere følsom for modtryk så hvis det ikke er en udstødning der er lavet til den så kan det skabe mere problemer end løsninger smiley
    Arvid


  • #15   12. sep 2004 Du skal nok ikke regne med at den giver andet end en masse larm og et fjollet udseende.

  • Lars  B
    Lars B Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #16   12. sep 2004 Lige nu har jeg ingen bagpotte på, og den siger ikke mere i tomgang end da jeg havde standard potten på. Det er først hvis man kommer op i omkring 3000 omdr. at den siger en lille smule. Og vil ikke mene at der er sket forandringer på resten efter jeg pillede potten af!!

  • #17   13. sep 2004 250 hk tror jeg ikke er nok en vw TDI V10 har allerede standard 313 hk. det kan blive til meget mere med en chip, Mener at det er bmw der allerede har lanceret en biturbo diesel med 235 hk, der er også en del at hente i den bare med en chip. Jeg tror at der skal lidt mere til med mindre bilen kun vejer 500 kg el så smiley

  • #18   13. sep 2004 Nu skriver du 350 hk her anden gang ?? var det en type o el. smiley
    Men ved godt du kan have ret, hvis bilen ikke vejer så meget så kan den blive rigtig hurtig.
    DTC kører med slics det har også meget at sige samt det at de vejer kun ca halvdelen af kleemanen.
    Men vi skal vel ikke diskutere smiley vi glæder os jo bare til at se jeres bud på DK hurtigste bil i Diesel klassen, længere er den jo ikke smiley
    Arvid


  • #19   15. sep 2004 Perdono

    Du har ret
    Arvid


Kommentér på:
Udstødning på Diesel

Annonce