{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.889 visninger | Oprettet:

MB W211 CDI - V6 eller R6? {{forumTopicSubject}}

Godaften Bilgalleri.. smiley

Mig og min far kigger på en Mercedes 320 CDI st. til ham, brugt. Enten importer vi en fra tyskland eller en frikørt taxa der er blevet klargjort. Vi regner med en der er faceliftede og med 7-trins tip-tronic aut. gearkassen, fra 2005+. Men hvilken en har det bedste ry (med hentydning på holbarhed), V6'eren med 224 hk & 510 NM eller række 6'eren med 204 hk og 500 NM.. 0-100 km/t er V6'eren et helt sekund hurtigere end R6'eren, men tror nu nok vi ville kunne leve med det.. smiley

Begge kan trække 2100kg, så det er ikke så på det grundlag kan det være lige meget hvillken en vi vælger. - Skal siges vi har brug for trækkraften..

Vi har været ude og prøve køre en R6 der havde kørt 311.000 KM, og bilen føltes fuldstændig ny, selvfølgelig kan der godt være noget hvis man går grundigt til værks, men der var sgu spark i den alligevel.. smiley

Hilsen
Casper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MB W211 CDI - V6 eller R6?
  • #1   22. sep 2009 v6`er har et problem med udst.manifolden flække og ødelægger turbo`en, så jeg ville tag R6 og med 5 trins aut. gearkassen, det køre beder!

  • #2   22. sep 2009 Okay er det et hyppigt problem det du nævner på V6'eren? - Og jeg har ellers læst her på bilgalleri at man helst skal vælge med 7 trins aut. gearkassen, da 5-trins gearkassen spilder eller lign..

  • #4   22. sep 2009 Jo tak Rasmus det var meget brugefuldt. - Kender du andre børnesygdomme på W211, som vi skal holde øje med når vi er ude at kigge på en? - Har læst noget om at man skal holde øje med converter'en, men ved ikke helt hvad en converter er?

    Ved godt der er forskel på om bilen har kørt 250.000 km+ som taxa, eller det halve som privat vogn i tyskland. - Men de må have de samme børnesygedomme..

    Vi har også tænkt på at evt. at købe en 280 CDI, da det jo er fuldstændig etentisk motor med 320'erne, dog er de bare neddroslet lidt.. Men er det så muligt at ændre ydeeven til en 320'ers, inde i ECU'en uden de store problemer?


  • #6   24. sep 2009 Så bliver det nok en 320 R6'er jeg vil råde min far til art vælge.

    Men hvorfor skal man tage 5 trins gearkassen med R6'eren og ikke 7 trins gearkassen, som du anbefaler man skal med V6'eren?


  • theemed t
    theemed t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 12
    #7   1. nov 2009 Jeg har selv erfaret fra mange taxi chauffører, der mener V6 og 7-trinsG. spiller godt sammen. og pt. kan du fandme få en v6'er til samme pris som en r6.

    Jeg har prøvet en r6 med 250.000 på klokken og den kørte godt, med undtagelse af, gearkassen var lidt "klodset". Måske var problemet individuelt. men en v6 lyder helt klart mere interessant.


  • #8   12. nov 2009 Hey mester

    Hvad fandt I ud af? Jeg står i samme situation og regner med at det bliver en V6'er - alene pga 7trins gearkassen samt faceliftet...

    Kan da ikke at en senere model skulle vise sig at være dårligere end ældre udgaven smiley


  • #9   12. nov 2009 Catch M

    Min far har desværre udskudt det lidt, så desværre kan jeg ikke give dig et konkret svar. - Men når han får købt en, skal jeg nok skrive..


  • #10   6. jan 2010 Nu har jeg selv en R6 og jeg har haft en V6 i 1 måned, så afleverede jeg den pænt igen, mange fejl. i sær med gearkasse der fuckede helt op.

    Min anbefaling er køb en r6 og facelift den til den nye en ombygning der ca koster 30 tusind ( skriv pm hvis du skal have bedre pris ) motoren fungere bare en R6 og med en chip så kan du godt sige farvel til v6 motoren


  • #11   6. jan 2010 Michael L

    Tak for dit svar.. Som skrevet tidligere så har vi været ude og prøve en med rækker 6'eren og den kørte fortrinligt.. - Men nu hvor bilen har kørt så mange km (250.000 km+), vil den så godt kunne tåle at blive chippet en lille smule, nu hvor den har kørt mange kilometer.. Her tænker jeg specielt på f.eks. gearkasse osv..

    Men synes du min far skal købe en R6 med den ''gamle'' 5 gears eller med den nye 7 gears?

    Og hvad ville gearkasserne koster som reservedel?


  • #12   11. jan 2010 Jeg har en autoriseret mercedes mekaniker jeg kan henvise dig til hvis du skal have dele. men en renovation af sådan en koster ca 10.000,-

    Jeg ville HELT klart tage R6 motoren og så facelifte bilen, se min profil om 1 uge der har jeg nye billeder af hvordan den står

    Chipning

    min bil har kørt 40.000 km med chip nu og der er ikke det som ligner problemer!

    Der har været 1 gang der var for meget tryk i Rail røret sagde mercedes computer det var fordi den fik en forkert stelforbindelse, ellers spiler det bare!


  • #13   21. jan 2010 Nu hvor Mercedes Danmark har sat priserne ned på de de fleste mercedes modeller vil dette jo selvfølgelig have en indflydelse på brugtmarkedet, og for ikke at glemme det er det jo stadig finanskrise.. Så derfor har mig og min far undersøgt brugtmarkedet i tyskland, hvor modellerne for det meste har mere udstyr og mindre km på tælleren. Dog til ca. samme pris som en frikørt taxa herhjemme, men det er til fordel for det jeg skrev før..

    Men nu råder i til R6 motoren, men jeg søgte lige på det og fandt dette:

    http://www.mercedesklub.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=952

    Er der hold i dette?


  • #14   22. jan 2010 Ville sige nej. Det jo eksempler på enkelte fejl ville 100 % gå efter r6

  • theemed t
    theemed t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 12
    #15   13. feb 2010 "motoren fungere bare en R6 og med en chip så kan du godt sige farvel til v6 motoren"

    Hvordan kan du sammenligne en 3.2 r6 motor der er chippet, med en 3.0 v6 standard? mig bekendt er max ydelsen på en chippet 3.2 motor = 280 hk, mens v6 motoren snildt yder 315 hk og et større moment ( også som standard).

    Synes det er lidt ærligt, at du opfordre manden til, at købe en ældre model, med et tilsvarende enormt værditab.

    Der er en grund til den nye v6 motor og 7trinsgearkasse er i den nye generation af mercedes 2009+


Kommentér på:
MB W211 CDI - V6 eller R6?

Annonce