{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.395 visninger | Oprettet:

Rasmus B
Rasmus B
Tilmeldt:
15. jul 2006
Følger: 1 Emner: 43 Svar: 74

Opel astra hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej bg.
Vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig, min temperatur måler kommer aldrig op på 90grader, den holder sig helt nede i det blå felt, men den begynder godt nok og stige når jeg holder stille efter en længer tur. Håber der er nogle der kan hjælpe..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel astra hjælp
  • #1   9. feb 2010 det er måske termostaten.. vi har en vectra a der også kun stiger lidt.. den skal jo heller ikke være på 90grader når du kører.

  • #2   9. feb 2010 Tror helt sikkert også på din termostat... Hva årgang osv? Nogen af modellerne sidder de bag skjoldet til tandremmen - så overvej om den ikke skal skiftes i samme omgang...

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 74
    #3   9. feb 2010 Oki, kan termostaten også være skyld i at min blæser ikke går i gang. troede bare 90grader var der hvor den ca skulle vise hele tiden,

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 74
    #4   9. feb 2010 Det er en 1,6i fra 1995


  • #5   9. feb 2010 Det er termostaten eller så mangler den vand

  • #6   9. feb 2010 Mener at den model sidder den bag tandremsskjoldet... Så overvej at skifte remmen, da det jo er en svaghed for de opel`er....
    Hvis bilen ikke bliver helt driftsvarm - 90-100 grader starter blæseren ikke, så det hænger nok sammen...


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 74
    #7   9. feb 2010 Så må det være termostaten, for der er vand/kølervæske på den.

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 74
    #8   9. feb 2010 ved hvor mange km skal tandremmen skiftes? og mange tak for hjælpen, det kan jo godt være lidt svært nogle gange når man ikke har så meget forstand på det, men man skal jo lære det før eller siden smiley

  • #9   9. feb 2010 60000 km eller 4 år mener jeg...

  • #10   9. feb 2010 Tag nu vandpumpen med også...

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 74
    #11   9. feb 2010 tak.. vandpumpen er det også en svaghed? eller er det bare for en god orden skyld når man nu er i gang?

  • #12   9. feb 2010 Der er ikke en eneste der foreslår at du skal mærke på dine kølerslanger, evt. mærke om varmen inde i bilen er normal...
    Disse to ting er billigst at tjekke i første omgang...

    Og ja hvis du skifter tandrem kan man ligeså godt skifte vandpumpen samtidig.

    Og ja vandpumpen sidder ved tandremmen om det er en 8v eller 16v

    Men din termostat sidder næpper derinde, den sidder et mere tilgængeligt sted... ;-))


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 74
    #13   9. feb 2010 Mine køler slanger de bliver varme, der kommer også varm luft når man køre, men når man holder stille i tomgang kommer der ikke varm luft, kun kold luft..
    det er kun en 1,6i , ikke 8v eller 16v


  • #14   9. feb 2010 Du kan finde ud af om det er termostaten ved og sidde et stykke pap for kølreren og så køre en længer tur hvis motoren bliver når der pap for kølere så er det fordi din termosat ikke åbner og lukker som den skal smiley

  • #15   9. feb 2010 Er du helt sikker på at du ikke mangler vand i systemet eller har luft, har den haft smidt vandet på et tidspunkt... ?

    Du skal jo også huske at vi ikke har sommer temperatur lige Pt. og en bil der holder i tomgang bliver ikke så varm som når den kører, men selvfølgelig køler den jo også tilsvarende mere når den kører...
    Men med varme slanger mener jeg så varme at du ikke rigtig kan røre ved dem..

    Og hvad angår 8v eller 16v, så er din bil en af delene i hvertfald, om det så er en 1,6 eller ej...


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 74
    #16   9. feb 2010 Anders C - hvis motoren bliver når????

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 74
    #17   9. feb 2010 Har lige købt bilen for en uge siden, den havde godt nok en køler slange der dryppet lidt men den er blevet skiftet, og drypper ikke mere, hvordan kan man finde ud af om der er luft i?? har ikke særlig meget forstand på det, er i oplære fasen, så suger alt viden til mig..

  • #18   9. feb 2010 Meget varm...

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 74
    #19   9. feb 2010 ved ikke om slangerne bliver så meget varme, men skla da hvis ud og køre en lang tur for og finde ud af det..

  • #20   9. feb 2010 Der sider enten udluftningsskruer omkring motoren på slanger eller ipå slangerne ind til kabinen..
    Men ellers tag låget af beholderen og lad motoern blive rigtig godt varm, og lad den stå nogen tid.
    husk at varmen inde i bilen skal stå påå max, uden blæser på...
    Men hvis der er skiftet en kølerslange så er vandet jo også rendt ud og nyt påfyldt... ikk ?


  • #21   9. feb 2010 Nu er det jo heller ikke alle biler der skal op på 90 grader, for at være driftsvarme. Min vectra b bliver heller ikke mere end 70-80 grader... smiley

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 74
    #22   9. feb 2010 heidi M - det vil jeg prøve, det var en køler slange der sad i toppen af kølern, men der er blevet påfyldt nyt...

    Dan C- min den viser bare en 30-40 grader når man køre. kun når jeg holder stille den viser mere..


  • #23   9. feb 2010 ja okay, det er sgu lige i underkanten. Prøv, som heidi foreslår, at mærke på kølerslangerne, på begge sider af køleren; om temperaturen er ens (det skal den helst være)...

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 74
    #24   9. feb 2010 Ja det tror jeg heller jeg må gøre.


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 74
    #25   9. feb 2010 Nå så skulle jeg ud og køre en lang tur, kigger lige under hjelmen inden jeg køre og bemærker at tanken hvor man fylder køler væske i var sunkent lidt, så fylder lidt i så det passer, ud og køre en lang tur så motoren kunne blive godt varm, selv om min temp måler ikke ville over det blå felt.. finder et sted og holde inde og lader den stå i tomgang, og så begyndte den ellers og stige stiller og roligt... mine køler slanger de bliver også så varme man ikke kan holde på dem, i begge sider, skal også sigen jeg ville prøve det som heidi M forslået med og have skruge låget af beholdern, men bin beholder blev næsten helt fuld lige pudeslig ??? samt min blæser heller ikke gik i gang..
    Hva sker der med den gamle astra...


  • #26   10. feb 2010 Det er fordi du piller låget af mens bilen kører og den er varm,, du skal tjekke vandet når bilen er kold og fylde efter, og laden den stå uden låg til den er godt driftsvarm... så du er sikker på at luften er ude, og du kan nemlig skolde dig på vandet hvis du løsner låget mens den er så varm....
    Men prøv igen når bilen er kølet af,,, men gik ud fra at du var klar over dette.. fordi det er tryk på sådan et kølesystem der er lukket....;-))


  • #27   6. maj 2012 har samme problem som rasmus min
    er en astra sct 97er 1.6 8v kommer hurtigt op på 90 -95 grader ved alm kørsel og holder man stille stiger den hurtigt til 100 men blæseren starter ik

    føleren i køleren er udskiftet til en 95-100
    og føleren til visning af temp på instrumenteringen er os skfitet
    dog uden resultat men tager jeg dækslet af beholder føles vandet lunt og leder man den stå startet og trykker skiftevis på begge kølerslanger kan man os mærke køleren bliver varm og temp på vandet i beholderen stiger

    har en anelse om det er termostaten der ik åbner ordenligt så den ligsom kun holder varmen i mortoren
    nogen råd


  • Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #28   25. nov 2013 Hej
    Nogen der kender et sted på nettet hvor man kan finde ud af hvilken kølervæske min Opel astra hatchback fra 1995 1,4i bruger?


Kommentér på:
Opel astra hjælp

Annonce