{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BLEV NAKKET PÅ SKRIBEN IDAG A SKATTEFA
  • #1   4. apr 2010 Tjaaa, du skriver jo den er blevet konfiskeret, så det var det... Den får du ikke at se igen.

  • #2   4. apr 2010 Så kommer man i fængsel? Fatter ikke en meter af hvad du skriver...

  • #3   4. apr 2010 det er så fee de er begyndt at konfiskere biler, så er det godt man har en der er 100% lovlig og stadig over 200 hk smiley

  • #4   4. apr 2010 Hvis de har taget den, bliver den testet hvor mange hk den har og om det er lovligt/forsvarligt osv. og så får du rimelig sikkert et dejligt girokort på en masse penge som du skal betale før du kan få din bil igen, og betaler du ikke sælger de din bil smiley

    Sådan var det for ham med Fiesta'en som var med i politijagt på kanal 5, han fik et girokort på 150000 kr. for at få sin bil igen, hvor den stadig ikke var lovlig at køre i før kompressoren var pillet af, selvom han betalte afgiften smiley


  • #5   4. apr 2010 B4NDIT yep learn it the hard way

  • #6   4. apr 2010 hvor mange hk smed den da,,?

  • #7   4. apr 2010 B4NDIT
    luk røven og bland dig uden om


  • #8   4. apr 2010 uanset hvad, ... hvis den er ulovlig hk mæssigt, skal du betale ny reg. afgift for at få bilen igen.. og så kan du derefter gøre den lovlig og syne den igen

  • #9   4. apr 2010 Hvis du blev "nakket" så ved du vel også hvad de skrev dig ned for?

    En ting er hvad man skal betale i afgift for at noget bliver "ok" - en helt anden ting er hvad man må og ikke må i synshallen.


  • #10   4. apr 2010 lidt under 300

  • #11   4. apr 2010 Jens > gu vil jeg da ej , så kan du sku da lave et ordenteligt indlæg istedet for det her jammerlige pis du har lavet.

  • #12   4. apr 2010 se det er en træls situation at stå i smiley

  • #13   4. apr 2010 du kan ik engang stave til striben og skattefar, så tror da helvede de har taget din bil..

  • #14   4. apr 2010 skriben??

  • #15   4. apr 2010 Hvorfor skal nogen lukke røven?
    Du stiller spørgsmål ud i et åbent forum og må forvente, at ikke alle synes det er lige synd for dig. Man ligger jo som man selv har redt.


  • #16   4. apr 2010 #jens: Du kan sku da godt svare folk ordenligt .... Du kunne starte med og lave et ordenligt indlæg, og så det da ikke vores skyld at du har fået taget din bil, hvis man vil lege med reglerne må man sku os tage konsekvensen.

  • #17   4. apr 2010 Det er straffen når ikke man køre i lovlig bil, det kan jeg ikke have ondt af... Du kunne tage og gøre som vi andre, få den synet og godkendt, det koster godt nok kassen men sådan er livet hvis man vil have hurtig bil...

  • #18   4. apr 2010 Cookie monster > det koster ikke 1000kr pr HK, ... det koster fuld reg afgift eller ingenting.. ingenting = lovlig, reg afgift ulovlig uanset hk.

  • #19   4. apr 2010 Henrik K
    ja jeg vil meget gerne svare folk på en pæn måde men der er slet ingen grund til a gøre nar af at jeg har fået konfiskeret min bil vel


  • #20   4. apr 2010 Sq lidt nedtur at de er begyndt på det pis, men så længe de ikke har styr på deres egne regler, så er det jo lidt underligt at de foretager jagten...

    Niels M herinde fra, havde en orange Corolla. Smed en 170hk motor i, betalte afgift og alt hvad der skulle til for at den var legal - men han kunne ikke få den synet, da Toyota ikke vil godkende bilen som værende forsvarlig - på trods af at den var bygget efter SKATs henvisninger.

    Så før de får styr på deres system - synes jeg de bør holde sig fra folks biler...


  • #21   4. apr 2010 så kan du lære det, ha ha

  • #22   4. apr 2010 #Smølfen !: Skat har vel intet og gøre med at Toyota ikke vil godkende bilen ? - Der ska man da selv ind og chekke hos alle partnere.


  • #23   4. apr 2010 - J O H N S O N -
    det du siger er a man ikk kan få en afgift på tuning ??


  • #24   4. apr 2010 Smølfen ! Det er fordi FSTYR og SKAT er 2 vidt forskellig ting.

    Fordi Niels betalte for de ekstra hk gjorde ikke at bilen var lovlig ifølge fstyr, og derfor kunne den ikke godkendes. .Det var Niels der ikke havde styr på hans ting...


  • #25   4. apr 2010 Du Kan IKKE BETALE AFGIFT AF EN TUNING/OMBYGNING, HVIS DER IKKE FINDES EN TYPEGODKENDT MODEL, MED TILSVARENDE HK, Så kan du betale bilen fri til denne model. og ikke andet, og ligge 20% til dens hk.

    længere er den ikke medmindre du selv får typegodkendt bilen med flere hk.

    så alle de historier om afgifts betaling af motor ombygning m.m er en AND, ellers er der bare nogen der har jokket i spinaten og lade dem betale.


    og under 300hk i den bil = reg afgift, + afmontering af tuning for at få den på plader igen.


  • #26   4. apr 2010 Syntes det er skide ærgeligt. Det er kun fordi det skal være så skide dyrt og besværligt at tune sine biler i dagens danmark. Kunne man tune tingene, Men det så ville koste et syn og godkendelses papirer på den er god nok til de antal heste man har påført den.

    Sverige tilstande.. ja tak! smiley


  • #27   4. apr 2010 Johnson, nej - og så alligevel har de jo...

    For man får konfiskeret sin bil hvis der ikke er betalt afgift af den - men man får den også konfiskeret hvis den ikke kan synes.
    Så det er fanme da underligt at de to "offentlige" institutioner ikke har fælles regelsæt for hvad der er lovligt og hvad der ikke er.


  • #28   4. apr 2010 Det er totalt ligegyldigt om man har eller ikke har rørt ved krumtappen. Yder bilen mere end 20% over normal effekten er det afgift. Sådan er livet uanset hvordan man vender og drejer det. rørføring er ændret på indsugningssiden = konstruktiv ændring. Alt i alt bliver det dyrt... men du skal nok få den igen. De kan jo ikke bare tage ting og beholde det fordi du har valgt at skam tune en gammel rusten nissan. Men de kan pille pladerne af den og nægte at syne den fordi den er uforsvarlig.

  • #29   4. apr 2010 så må man jo bare købe en bil der har 500 hk istedet for en med 100 hk..

  • #30   4. apr 2010 helt simpelt....du vil blive bekendt gjort med dine evt lovovertræderlser af færdselsstyrelsen...og straffet efter dem.

    du vil evt også blive straffet med hensyn til evt manglende afgift...dette er dog skattevæsenet...

    du må se tiden an, ikk sikkert det er så slemt, tænk hvis du i en ulovlig bil havde kørt nogle ihjel...ingen forsikring,egen lomme mester, uanset hvem der måtte have skylden

    håber dog du kan bruge dette svar.....


  • #31   4. apr 2010 Smølfen !
    fuldstændig enig de er så pisse indviklet deres regler så de ikke kan finde rundt i dem selv

    - J O H N S O N -
    ja de sagde a den blev konfiskeret pga mistanke om en effektforøgelse på over de 20%


  • #32   4. apr 2010 men at udskifte turbo, intercooler, m.m bare at flytte intercooler er kontruktiv ændring.. hvis du læser ang tuning regler, det er lovligt at tune på motor hvis du bibeholder krumtap, blok, top, der står ikke noget om udskiftning af turbo.. men det gør der om cooler..

  • #33   4. apr 2010 det er pisse ulovlig nu om dage med alle de dersens strømmer er det svært at være lovligereses

  • #34   4. apr 2010
    "du må se tiden an, ikk sikkert det er så slemt, tænk hvis du i en ulovlig bil havde kørt nogle ihjel...ingen forsikring,egen lomme mester, uanset hvem der måtte have skylden"

    Det er akkurat derfor jeg aldrig skal tune en bil til det ulovlige... Du kan komme i gæld i million beløbet


  • #35   4. apr 2010 arhmen i snakker, du må rive 200000000 hk ud af din std. motor så længe du ikke laver konstruktiv ændring på den.

    og det er at du bibeholder motorblok, top, krumtap. så kan du makke med resten ligeså tosset du vil, og der er flere eks. på skats hjemmeside hvor man kan se hvad forskellige ombygninger er godkendt til & for... og hvordan


  • #36   4. apr 2010 du må se tiden an, ikk sikkert det er så slemt, tænk hvis du i en ulovlig bil havde kørt nogle ihjel...ingen forsikring,egen lomme mester, uanset hvem der måtte have skylden

    FORKERT!
    Man kan nemlig godt forsikre en bil med en "ulovlig" motor i. Kender jeg flere som har gjort - og også en enkelt som har fået dækket en totalskade hvor forsikringen også betalte for motorombygningen...


  • #37   4. apr 2010 Hvis du monterer en anden intercooler, skal du på ny dokumentere at bilen opfylder kravene til luftforurening. Dvs. bilen skal igennem en test som viser, at den opfylder den gældende Euro norm for den pågældende bil.
    Det eneste man kan montere på en motor, uden at skulle dokumentere luftforurening på ny, er et lutfilter. Alt andet bliver anset for at være en konstruktiv ændring.

    Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig igen.

    Mvh.
    Peter Jessen Lundorf, Ingeniør
    Færdselsstyrelsen, Center for Grøn Transport
    Road Safety and Transport Agency
    Adelgade 13
    DK-1304 København K
    Tlf.: +45 33928740
    Fax: +45 33932292
    e-mail: pjl@fstyr.dk www.fstyr.dk


  • #38   4. apr 2010 200000000 hk det er mange hk, hvilke dæk bruger du ggg

  • #39   4. apr 2010 Hvor blev du taget?

  • #40   4. apr 2010 www.fstyr.dk


    Motortuning Motortuning er tilladt så længe det sker på den originale motor eller en senere ilagt tilsvarende motor. Der er her ingen procentgrænse for effektforøgelsen. Generelt for alle typer motortuning gælder, at når tuningen får karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages væsentlig indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller krumtap, vil dette blive sidestillet med et egentlig motorskifte. Dette betyder, at 20 pct.-grænsen gælder.





  • #41   4. apr 2010 - J O H N S O N -
    det lyder til a du har et meget fint stykke papir der hjemme smiley
    men motor på de punkter er ikke rørt værken ved knaster eller noget kun stempler toppakning manifold turbo intercooler og en chip det er det


  • #42   4. apr 2010 så hvis man har Evne til at rive 2000000000 hk ud af sin 1.8 golf uden at pille ved blok, top, krumtap.. så starter man bare et leman hold.

  • #43   4. apr 2010 B4NDIT

    Den er vidst ikke fra fstyr,,, men fra 'Skat's gamle side,, den findes vidst ikke mere.. Ellers kom lige med et direkte link, for kan ikke finde det link mere.


  • #44   4. apr 2010 Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der bruges.

    Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også.

    En motor består af mange enkeltkomponenter, men vigtige er især topstykket, motorblokken og krumtappen. Udskiftning af en eller flere af disse komponenter (fx til indsprøjtningstopstykke), eventuelt kombineret med udskiftning af andre dele, betyder at der skal betales afgift af køretøjet, hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct. Motorombygningen sidestilles i disse tilfælde med en egentlig motorudskiftning.

    Hvis der samtidig med motorudskiftning/motortuning også foretages udskiftning af støddæmpere, bremser, gearkasse, differentiale eller andre ændringer, kan det betyde, at køretøjet mister sin afgiftsmæssige identitet, og der skal betales afgift, også selv om effektforøgelsen ikke overstiger 20 pct. Det gælder, hvis der er tale om helt eller delvist modelskifte, jf. nedenstående afsnit.

    Ved motorudskiftning/-tuning eller anden ombygning er det altid klogt at spørge synsvirksomheden om eventuelle krævede tekniske ændringer.

    Effektforøgelse kan opnås enten ved motorudskiftning eller ved motortuning, evt. ved en kombination af begge.


  • #45   4. apr 2010 Pudsigt den ikke findes mere sidder på den nu..


  • #46   4. apr 2010 så kom med linket ..


  • #47   4. apr 2010 Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der bruges.

    ergo. hvis der ikke findes en typegodkendelse at gå udfra, .. er det bare sur røv og nitten.


  • #48   4. apr 2010 LOOOL Johnny, du er sgu sjov... 20% effekt forøgelse er 20% effektforøgelse. Uanset hvordan du laver det. Der skal dokumentation på bordet for det er lovligt. Så klap lige hesten mester siden du åbenbart kun kender til de gamle regler og ikke dem der kom i oktober 09. Konstruktive ændringer er noget så lidt som intercooler, udstødning, bremser, undervogn... alt det gør ind under netop effektforøgelse. Så tror der er nogle der ikke helt har styr på reglerne som skriver her!

    Konfiskere = bilen er tilbageholdt indtil man har afgjort hvad der skal ske. Slå ordet op i retstavningsordbogen. Det er ikke så svært smiley Dermed sagt at bilen vender tilbage til ejeren, men ikke må bruges før end eventuelle krav er imødekommet af ejer. Ydermere skal du måske lige huske at de også går videre til forsikringen nu som så vil gøre krav på en MEGET højere præmie.

    "Bilen skal kunne holde til effektforøgelsen (sikkerhed).
    Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

    Bilen skal synes og godkendes med ændringerne.
    Når der er foretaget konstruktive ændringer skal bilen altid fremstilles til syn, og der skal oplyses om ændringerne. Efterfølgende vil det fremgå af registreringsattesten, at der er foretaget konstruktive ændringer. Kravet om syn og registrering ved konstruktive ændringer kan findes i Bekendtgørelse om godkendelse og syn §22.

    Er en synet bil lovlig?
    Husk, at bilen ikke er lovlig, før den er godkendt med ændringerne. Hvis bilen bliver synet, og der ikke oplyses om ændringerne, er bilen ikke godkendt med ændringerne – og dermed ikke lovlig."

    Til jer der tror i må tune som gale!


  • #49   4. apr 2010 - Paaskebrød et hvilested for deres pølse -

    hvor svært kan det være at læse reglerne, du må jo være debil.


  • #51   4. apr 2010 Det kostede hvis ham her 168.000kr

    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=101628


  • #52   4. apr 2010 Volvo Volvo 245 DL med B 21 A, 100 DIN HK karburatormotor tunes på følgende måde:

    •Der drejes 1,7 mm af stemplerne for at sænke kompressionen til 7,5 : 1.
    •Indsugningsmanifold ombygges /ændres for at gøre plads til indsprøjtningsdyser.
    •Komplet indsprøjtningsanlæg monteres.
    •Garrat Volvo Turbo monteres.
    •Intercooler monteres.
    •Effektforøgelse ca. 40 pct. til 140 DIN HK.
    Ovenstående betragtes som afgiftsfri motortuning, også selv om der var fræset/boret huller i topstykket til indsprøjtningsdyserne.


  • #53   4. apr 2010 det var mange penge for en ford

  • #54   4. apr 2010 Reglerne er taget fra fstyr.dk. Hvis det ikke har en skid med tingene og gøre er jeg sgu ked af at sige det, men hvem er så ignoranten? Det er færdselsstyrelsen der sidder og godkender blandt andet typegodkendelserne. Hvis i er af anden overbevisning så fred være med det. Men det er gamle regler i remser op. Hvorfor tror i at politiet netop nu er blevet i stand til at konfiskere biler og få dem tjekket i hoved og røv hvor de før i tiden skulle have skat og bilinspektionen med ind over!? I er tabt for omverdenen!

  • #55   4. apr 2010 B4NDIT - Hvorfor bliver du ved med at rode rundt i gamle regler på skat.dk?


  • #56   4. apr 2010 Onslow kan du kun komme med perfide kommentarer?

  • #57   4. apr 2010 BMW En BMW 320 6 cylindret får en 323i motor ilagt - effektforøgelse 17,2 pct. Samtidig ændres:

    •Bagtøjet til 323i (udvekslingsforholdet ændres fra 3,64 : 1 til 3,45 : 1).
    •Komplet dobbeltgrenet udstødningssystem monteres.
    •Forbremserne ombygges til ventilerede bremseskiver, andre bremsekalibre og støvskjolde.
    •Eldrevet fødepumpe monteres ved benzintank, og elledningsnettet udbygges med diverse ledninger og relæer mv. til styring af den elektroniske benzinindsprøjtning.
    •Samtlige ruder udskiftet til tonede tuder.
    •Eldrevne sidespejle monteres.
    •Hækspoiler monteres.


    Efter ombygningen fremstår bilen i al væsentlighed som en BMW 323i.

    Sagen har været gennem samtlige administrative ankeinstanser, der har anset ombygningen for afgiftspligtig. Sagen har også været indbragt for Landsretten, men sagen blev hævet inden domsforhandlingen.


  • #58   4. apr 2010 Fordi Fstyr i 2010 henviser til Skats regler.

  • #59   4. apr 2010 sådan kan det gå

  • #60   4. apr 2010 - J O H N S O N -
    læste lige det på linket og min motor kan de sådan set ikk gøre noget ved så ?? jeg er forviret


  • #61   4. apr 2010 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=110568&vId=202322&i=263#i110568

    Så læs på skat.dk hvis i hellere vil det... tsk tsk! Det var dog ufatteligt... hvis i nu læser de ting der står i mit link vil i kunne se at så snart man ændre noget konstruktivt vil det få indflydelse på identiteten og dermed afgift... og evt påkrævet støjmåling og miljøkravsmåling.... God fornøjelse med godnatlæsningen drenge!


  • #62   4. apr 2010 Der er nu engang ikke noget som slår en nat diskution på BG, det sku næsten smukt smiley

  • #63   4. apr 2010 per ifide hvem er det???

  • #64   4. apr 2010 Johnny, det er da fint du har fået sådan et brev, men det er tydeligt der er forskel på hvem man får fat på inde hos skat! Men det komiske er at du stadigvæk skal have en godkendt støj og miljømåling fra annerkendt institut. Det kan du ikke kan du ikke komme uden om.

  • #65   4. apr 2010 haha fedt at læse lidt nat historier, næsten som bamses billedbog og han begynder at sklndtes med kylling!

  • #66   4. apr 2010 Johnny, det er jo et fedt om du får skat til at sige den er fin fin ingen afgift eller noget der. Men når du så kommer til syn kan du ikke få lortet synet fordi du ikke har de papire der er påkrævet. Hvad er det der er så svært at forstå? Du har snakket med skat, men det er ikke den eneste instans der tager stilling. Det er dem der kræver penge hvis noget skulle ændre identitet.

    Kan slet ikke forstå din sammenhænge med det at politiet konfiskerer en bil fordi den ikke er lovlig. Der er ingen grund til at gøre politiet dummere end de er. Og heller ikke til at tro at instansen der skal vurdere bilen gider lytte en skid til dit brev fra skat!


  • #67   4. apr 2010 sklndtes hvad er det

  • #68   4. apr 2010 Johnny, mon ikke det er dig der har misset det? Det er jo PRÆCIS det jeg lige har skrevet...

  • #69   4. apr 2010 Der er vel ingen som har sagt at han ønsker bilen tilbage ny synet, bare at han vil have bilen tilbage uden og få en kæmpe afgift ....

  • #70   4. apr 2010 Hvis i har brug for en til og skære jeres diskution ud i en kort sætning en anden gang ringer i bare smiley ....

  • #71   4. apr 2010 Du skulle nok have overvejet konsekvenserne, inden du stak fingrene ned i motorrummet.
    Det burde ikke komme som en overraskelse for dig.

    Få lige noget info på den bil => http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=179580
    Ellers kan du jo ligeså godt slette den.
    Det ser faktisk ud, som om at du er stolt af det.


  • #72   4. apr 2010 diskution hvad er nu det ????

  • #73   4. apr 2010 påskerød: jeg tror du har misset at det faktisk er SKAT der har beslaglagt bilen der omtales af topic starter.

    jeg vil mene at det er helvedes meget mere rart at have papir fra skat som bekræfter sort på hvidt at de IKKE kan hive penge ind på ens motorombygning.

    hvis politiet derimod konfiskerer bilen i synsøjemed er det slet ikke ligeså sur røv som hvis din ombygning pludseligt blev svaret med en kæmpe regning fra SKAT efter at de havde taget bilen...

    men mon ikke de undlader at konfiskere bilen hvis man klasker et dokument fra deres eget hovedkontor op i fjæset hvor der står at de ikke kan hive afgift eller noget andet hjem på ens ombygning.
    så kan de ellers bare kalde den til SYN og derefter lade en være.


  • #74   4. apr 2010 Johnny, kan vi blive enige om en ting. Hvis politiet finder den lovlig så koster den ingenting, men hvis den findes ulovlig koster det afgift?

  • #75   4. apr 2010 policen Hvem er nu det??

  • #76   4. apr 2010 - Name ist verboten -
    Når de har bilen, tror jeg ikke at de tjekker infoen herinde smiley

    Der kan også være en anden grund, til at den er beslaglagt.


  • #77   4. apr 2010 Har du betalt forsikring egentilig??

  • #78   4. apr 2010 er helt 100% enig med johnny.
    men snakken er jo bare en HELT anden hvis der er tale om EFTERMONTERET tryk som feks ham i den der fiesta der blev linket til tidligere.
    den havde eftermonteret kompressor. hvordan de så beregner en afgift ud fra noget der ikke eksisterer ved jeg ikke, men det har de gjort.
    i hans tilfælde blev ombygningen tilsidesat som et motorskift fordi at alt eftermontering af tryk beregnes som en motorudskiftning med over 20% effektforøgelse. derfor skulle han betale afgift.
    det skal en std turbo maskine ikke. kun hvis der skiftes top, blok eller krumtap. og feks bremser der kan ændre dens identitet til en anden større model af samme bil.


  • #79   4. apr 2010 Johnny, det er ordensmagten. De gør hvad der passer dem og "du" får regningen bagefter. Det er set så mange gange før... er enig i det er latterligt at konfiskere lortet. Men grunden til den konfiskeres er hvis det fungere som før i tiden at der kommer en bilsagkyndig ud og går HELE bilen igennem. Der måles kompression, cylindervolume, udlæses motorstyring med mere. Det er 2-3 dages arbejde og falder bilen igennem på noget af det dømmes den ulovlig og dermed vil de give den videre til skat som vil vurdere hvor vidt der skal betales ny afgift eller om der skal tages andre forholdsregler. På det punkt kan skat kun rette sig efter en sagkyndigs vurdering og tage den derfra.

  • #80   4. apr 2010 Jesper, som skrevet før så ja... et brev fra skat er fint at klaske i hovedet på dem der er for nysgerrige og det skræmmer forhåbentlig de fleste væk fra konfiskerings ideen. Men hvis de har en rigtig god ide om der er lavet noget ulovligt/konstruktiv i motoren på bilen bliver den konfiskeret og testet i hoved og røv. Inklus siv støj og forureningstest. Og falder den igennem ryger der et brev retur til skat hvor i skat får til opgave at udregne hvor vidt der skal betale afgift eller ej. (Har endnu ikke hørt om en "ej" endnu).

  • #81   4. apr 2010 Johnny, jeg er godt med på det du skrev i toppen smiley men igen... det er den bilsagkyndige der vurderer det og hvordan han tackler det skal jeg ikke gøre mig klog på. Har prøvet at 3 kammeraters biler blev konfiskeret inden for 6 måneder hvor alle tre blev dømt til enten at lave bilen helt standard og møde til syn eller beholde bilen som den var men uden plader/regattest. Da bilen så afmeldes i det danske central register for motorkøretøjer smiley

  • #82   4. apr 2010 påskebrød: du kan jo ikke komme til at betale afgift af en for høj forurening!!!.... smiley come on....

    og nej hvis man fortæller skat skriftligt hvad der er gjort ved motoren og du får et bindende svar tilbage hvor der står at du ikke kan få en afgiftsopkrævning efter dig, så er der sku ikke noget at gøre for dem.

    og de begynder sku ikke at skjille motoren ad, helt ærligt...


  • #83   4. apr 2010 Johnny, det bliver det jo hvis bilen dømmes ulovlig med hensyn til tuning.

    Det jeg synes er sjovt med det brev du har fået er at min kammerat med hans A3 har fået et totalt modsat brev fra skat ved motorskift fra 1,8 20V til 1,8 20V turbo. Det er sgu ikke sært man bliver forvirret!


  • #84   4. apr 2010 Man kan sagtens måle kompression og cylindervolume uden at skille noget ad smiley

  • #85   4. apr 2010 påskebrød: de skal være velkommen til at måle volumen på min... den er helt std volumen. Igen, fordi at krumtap ikke er rørt.



  • #86   4. apr 2010 Johnny, han skriver der er ændret stempler og toppakning.

    Sådan har det nu ikke været i de tilfælde jeg kender til, så det virker lidt vildt med 8 mrd. Men du kan jo prøve at høre LadaThomas om hvad der skete med hans Lada, den fik han nemlig igen. Det samme med en yugo 45 og en Sierra Cosworth smiley dog gik der mellem 2 og 5 måneder, men den kom retur alle 3 gange. De 2 af dem med besked om at bilen ikke kunne synes og derfor skulle bringes tilbage til original stand hvis man ville have den til at køre i på vejen igen. Cossien var en lidt anden sag, men han endte med at få ret og slap for at betale.


  • #87   4. apr 2010 betjenten har vel regnet med, du kørte med eftermonterede turbo, når det først går op for dem den er født med turbo, får du vel bare en synsindkaldelse.. og sikkert regning for transport af bilen

  • #88   4. apr 2010 påskebrød: skift af stempler er heller ikke skattemæssigt ulovligt. ej heller toppakning smiley

  • #89   4. apr 2010 Johnny, det var jo så netop det skat pludselig ikke mente eftersom der var monteret anden intercooler, og udstødning på den. Dermed havde bilen mistet sin identitet som en 1,8 20V. Men har efterfølgende fundet ud af da vi kontaktede skat sidste gang at det skyldes man har ændret reglerne som jeg startede med at skrive til at AL trykladning inklusiv motorskift i dag ses som effektforøgelse over 20% og ikke som før at det kom an på DIN hk opgivet af fabrikken.

  • #90   4. apr 2010 Jesper, nej sad egentlig også lige og studsede over hvorfor jeg havde læst det som noget andet... tror trætheden er ved at melde sig.

  • #91   4. apr 2010 Undskyld... med i smiley jeg tror jeg er træt... har lige siddet og kigget alt det lort jeg har skrevet igennem... jeg roder altså lidt rundt, så forstår egentlig godt hvorfor der er uenighed...

  • #92   4. apr 2010 haha... ENDELIG smiley det er helt okay sålænge det indrømmes smiley

  • #93   4. apr 2010 for guds skyld... knald de golf 4'ere med R32 kofangere og spoilere er ved at brække mig over at ALLE kører med det... det er ikke engang fedt at have en R32 mere...

  • #94   4. apr 2010 - J O H N S O N - Jeg føler med dig ^^ Det er sgu mange tyk-hoveder i denne tråd smiley du gentager dig selv hele tiden, morsomt og sørgeligt på samme tid smiley

  • #95   4. apr 2010 Hehe sjov læsning...! smiley

    Men - JOHNSON- har ret.. når blok, krumtap og top er std. og fra før årgang 95 kan de ikke røre den..!

    SÅÅÅÅ simpelt er det, alt andet er røver historier...!

    En anden ting er så og forklare skat det.. men det er jo en helt anden diskussion..!


  • #96   4. apr 2010 Jeg har lige læst samtlige indlæg i denne tråd, og det, jeg fik ud af det er, at man må smiide en GT55 på en Supra lovligt, på trods af, at Skat har beslaglagt en Supra med singleturbo i sommers (og på trods af, at oplysningerne var meldt til Skat og Fstyr).


    /me er forvirret.


  • #97   4. apr 2010 Må man lige komme med en mening her smiley
    Det lyder sku lidt sygt her....
    Mange siger det er ærgeligt at politiet/skat håndhæver loven, på trods af det er trafiksikkerheden herhjemme vi snakker om....
    Hvis man vil gøre alt muligt pis ved sin bil, burde man overveje Sverige som ny bopæl.... smiley
    Sys det kun er godt at de er begyndt at være meget efter os gaderacere som tror vi ejer det hele.... Hvor er der ellers sikkerhed for gamle fru jensen på 80 som vil over vejen, mens der kommer en eller anden brian på 18 år med 300 hk under hjælmen.... hvem ligger sig først ned?

    Altså det er bare en ide.... Kan slet ikk forstå hvorfor folk får ondt i røven over at diverse instanser passer deres arbejde... Det er trods alt sikkerhed frem for uansvarlighed.... Synes osse Man burde indføre en regel i DK om at unge ikke måtte eje en bil med over 140 hk herhjemme, for det er trods alt dem der fylder i statistikken....
    Vi kan jo bare se med hensyn til mc kort... der kan man først få stort kort når man er fyldt 21.... Tror der er en mening med galskaben? smiley
    Så unge piverøve... tag jer sammen, og styr jeres tuning.... Medmindre i kan klare mosten, når i en dag blir taget....

    Må dog sige med hensyn til den fiesta der blev snuppet på kan 5... en skam... for den var virkelig fin i motorrummet.... Men igen... jah.... kan du tune, kan du osse tage skraldet.... :):):)

    Har intet imod unge som tuner og kører roddent... har vi alle gjort engang.... men man skal bare gøre det med måde, i stedet for at sætte andres liv i fare, bare fordi man ikk kan styre højrefoden....



  • #98   4. apr 2010 HEHEHEHEHEHEHEHEHE

  • #99   4. apr 2010 Hehe... Enig Mr Johnson.... : )

  • #100   4. apr 2010 Skal det endelig ske. Vil jeg satme ikke køres ned af en Aveo med 170 på motorvej. Men en 800hk's møgsvin med 300.
    Swiftly and with style.


  • #101   4. apr 2010 En 700hk bil, da det helt sikkert er en stører bil end en golf smiley

  • #102   4. apr 2010 Hold da kæft hvor har i ondt et vidst sted...
    Min bil er ikke tunet...
    Men kan køre det fra stand.... og desuden er det ikk hver dag man kører sådan.... Men en bil skal testes i ny og næ.... og sådan er det bare...
    Siger ikk hva der gør mest ondt... overhovedet...
    Siger bare de fleste unge kører med hovedet under armen, og propper alt for mange heste i deres bil i forhold til hva de kan styre....


  • #103   4. apr 2010 En fyr, der kører rundt i en bil fra 2008 med tromlebremser bør fandme ikke udtale sig om trafiksikkerhed.

  • #104   4. apr 2010 Og ulovligt blåt lys...

  • #105   4. apr 2010 NegerRusserKim

    Tromlebremser har intet med sagen at gøre....
    Men tro mig er igang med muligehder for ombygning til skiver....



    Men med hensyn til det øvrige...

    Jeg var ikke ude på at gøre folk sure eller disse nogle....

    Min mening var blot at få folk til at tænke sig om, før de sidder og flæber over at de er blevet knaldet....
    Det er sku jeres egen skyld....
    Har intet tilovers for det....
    Jo at det er en skam at lægge så mange kræfter og meget tid i et projekt.... hvis man er for nærig til bagefter at få den reg med det.... ellers findes der lukkede arrangementer til den slags.... på lukkede baner....

    Sorry for min mening....


  • #106   4. apr 2010 And----

    Det blå lys er afmonteret igen, efter jeg blev stoppet lidt for meget....
    men betalte skam mine bøder uden kvaler smiley
    Respekt for politiet smiley


  • #107   4. apr 2010 Du er bare utrolig hellig/latterlig at høre på...

  • #108   4. apr 2010 Andreas....

    Du tager lidt fejl...

    Er ikke hellig....
    Jeg genereliserer bare....
    Sorry for min dårlige formulering smiley
    Men er selv lidt af en drengerøv..... Men hælder bare mest til at gøre noget ud af looket på sin bil...
    Behøver ikk de ekstra heste...
    Har haft en volvo 850 T5....
    Så kender alt til at køre vildt og råddent...
    men er bare blevet lidt for gammel til det fis nu...
    Men kommer stadig meget på striben, for at se race... men kører ikk selv...
    skal til at være far, så man begynder at tænke lidt anderledes nu....

    Og folk herinde må give mig ret i når jeg siger unge som lii har fået kortet, kører generelt vildere end dem som er lidt ældre.... De skal jo ud og vise sig.... afprøve grænser og alt det der...
    Men siger ikk jeg aldrig har været sådan...
    har jeg da....


  • #109   4. apr 2010 Ja det er godt nok lige vildt nok da....

    Prut prut prut. 1.4 fiskassss


  • #110   4. apr 2010 mr burns B....

    En 850 T5 er skam vild, når den er kommet hjem fra sverige med BSR trim....
    Kan ikk klage...
    Men siger jeg klarer mig med min fine 1.4....
    Har intet problem i at den ikk kan følge jer som ingen afgift vil betale smiley


  • #111   4. apr 2010 Han kører slet ikke på Striben... Han kører allerhøjest på McDrive.

  • #112   4. apr 2010 Jeg siger ikk jeg er igang...
    Men siger jeg er ved at undersøge mulighederne smiley
    Desuden skal jeg nok betale min afgift, så jeg ikk sidder og tuder herinde bagefter... smiley


  • #113   4. apr 2010 Johnson....

    Har kigget de fleste indlæg igennem....
    Og der blev skrevet det samme om og om igen.... og derfor gav jeg min mening til kende...
    Det hjalp osse.... der var en del som svarede på det....
    Der var nogle i toppen som snakkede om ikk at ha betalt afgift....
    Ligesom ham der blev taget...
    Hvis han havde betalt, blev han ikk knaldet for det....
    Sådan er reglerne jo... og jah bilen blir beslaglagt hvis den ikk er godkendt til de danske veje...


    Men som sagt det er en skam at så fine biler blir fjernet, for uden tvivl blir der lagt mange arbejdstimer i det og penge....


  • #114   4. apr 2010 Kusse-Finn! en golf kan da sagtens have 700 hk smiley Men det er så stadigvæk en golf selv om den er vild hehe!

    Synes godt nok den tråd er røget helt skævt. Jeg inderømmer blankt at jeg var alt for træt til reelt at udtale mig i går. Jeg rodede rundt og opdagede til sidst at der blev snakket om skat og jeg kludrede rundt i afgifter og meget andet.


  • #115   4. apr 2010 Skal vi ikke bare blive enige om at det er en knap så god ide at tune biler i Danmark :S.. Lamt de laver en lov der siger 20% men så mange andre der der gør det mere eller mindre umuligt.. Jeg kunne godt leve med 240 heste i min.. Men det kan jeg ikke få lov til..

  • #116   5. apr 2010 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22315&#p22

    Stk. 3. Hvis et køretøj er godkendelsespligtigt efter reglerne i § 16, og der er foretaget konstruktive ændringer af køretøjets styreapparat, bremser, motor, bærende konstruktion eller tilkoblingsanordning på påhængskøretøj, skal køretøjet inden fremstilling til syn være godkendt på ny ved udstedelse af en godkendelseserklæring, medmindre køretøjet er i nøje overensstemmelse med en tidligere udstedt standardtypegodkendelse, anmeldt EF-typegodkendelse eller typegodkendelse.


  • #117   5. apr 2010 Johnson

    Tror en af grundene til at alle er forvirrede er at selv politiet ikke kender reglerne. Blev stoppet for lidt tid siden og fik af vide at jeg skulle betale ny afgift fordi der var BOV på min bil. Bad dem pænt om at sende regningen, men har ikke lige hørt fra dem endnu...


  • #118   5. apr 2010 Thomas - Ham som kørte bilen var stiv så det er ikke kun pga at der var en vr6 motor i den polo.

  • #119   5. apr 2010 Hm... så hvis man roder med udst.manifold og IC så er det konstruktive ændringer? Men hvis jeg kan presse 300hk ud af en motor med 170 std. uden at ændre noget i motoren, så er det helt lovligt idag, 2010 i danmark?

    Jeg kan godt se der står :
    Motortuning er tilladt så længe det sker på den originale motor eller en senere ilagt tilsvarende motor. Der er her ingen procentgrænse for effektforøgelsen. Generelt for alle typer motortuning gælder, at når tuningen får karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages væsentlig indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller krumtap, vil dette blive sidestillet med et egentlig motorskifte. Dette betyder, at 20 pct.-grænsen gælder.

    Men hvor står det om kontruktive ændringer og hvilke regler der gælder?

    P.S. Surt for dig Jens. Lidt ærgeligt hvis den er meget ombygget.


  • #120   5. apr 2010 Det eneste man kan komme ud for at synsmanden synes den er liiige livlig nok og kan smide den på rullefelt. Og hva sker der så? så skruer man ned i tryk og prøver igen eller kommer der så en sag ud af det?

    Kan i ikke prøve at opstille et eks med Jens's biltype. En turbo maskine der laver 170hk std. og den er istand til at lave 100% uden at lave ændringer på motoren (blok, top og krumtap).

    Hva sker der hvis :
    Den bliver konfiskeret
    Den ska synes (og man opdage den laver mange heste)


  • #121   5. apr 2010 uanset om jeg roder rundt i noget som helst så har det konsekvenser i den virkelige verden om man enten bliver stoppet af politi'et og får konfiskeret sit automobil eller om synsmanden synes den laver for mange heste.

    Jeg ville frem til hvilke, siden der er så mange kloge folk herinde. Kunne være fedt hvis i gad at læse det man skriver...


  • #122   5. apr 2010 så til syn kan man få bøder og skal til omsyn eller hva?

    Og hvis politi'et synes de vil tage bilen, sker der så noget ved den opstilling jeg lavede? Du svare jo ikke... Det virker som om du ved en masse men der kommer aldrig et direkte og nemt svar på de ting man spørge om.


    Du skrive at man ska betale afgifter for noget man ik har gjort? hva snakker du om? Du har selv lige linket til skat hvor der står at tuning på motoren er helt lovlig og uden HK loft.


  • #123   5. apr 2010 Kan være jeg ska prøve at stille det op igen, måske kan man få et ordenligt svar denne gang.

    en turbo motor (som den jens har) laver 170hk std. Men så skruer han lidt og vupti så laver den 270hk.

    Hva sker der i denne situation :

    1: Til syn (hvis det bliver opdaget)

    2: Stoppet af politi'et og de tager bilen.


  • #124   5. apr 2010 hehe sprry johnson det er da fair nok hvis du er lidt træt. smiley

  • #125   5. apr 2010 kæft jeg stave som en hat...

    Og eksemplet er der ikke lavet noget ved blok, top eller kumtap. Hestene er lavet på standart dele. (en smule urealistisk men nu er det osse bare et eksempel som dog ik ligge spå langt fra virkeligheden)


  • #126   5. apr 2010 jammen det lyder jo totalt sindsygt! Tak for svar johnson, det fattede jeg sgu lidt bedre. smiley

    Kan man ikke kræve erstatning for svie og smerte på sjælen hvis den ik er ulovlig? Det er jo totalt ude af proportion at de kan tage en bil på en mistanke de ikke har i sinde at bevise i første omgang.


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #127   5. apr 2010 Håber virkelig BT eller EB for den sags skyld, ville lave en vel dokumenteret artikel om problematikken.

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #128   5. apr 2010 Men hvis staten i princippet intet kan gøre ved tunede biler (hvis man ser bort fra ændringer ved krumtap, motorblok og topstykke) så bliver resultatet helt sikker, at loven bliver lavet om.

    Jeg tror snart, at biler skal effektmåles ifm. syn


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #129   5. apr 2010 Hvis din kammerat har anket sagen til landsretten, så går jeg ud fra det er fordi, at der ikke har været afgjort en tidligere landsrets- og/eller højesteretsdom som kunne "frifinde" ham? Anken vedrører vel også tilbagebetaling af afgiften?

    Byretsdomme udgives ikke modsat landsrets- og højesteretsdomme. Derfor tror jeg hurtigt der vil kunne ske ændringer i loven, så snart der er noget domspraksis.

    Selvfølgelig vil den hardcore tuner, ikke frygte et syn, men hr. og fru Danmark vil nok få det lidt svære, hvis effektmåling blev en realitet ved syn.


  • Mr X-pid .
    Mr X-pid . Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #130   5. apr 2010 FRYD så havde det nok været billigere at købe en bil der rent faktisk havde 300 hypper hva smiley

  • #131   5. apr 2010 Mja... Mr X.. hvor mange biler findes der med 300hk og som vejer 1150kg? =P

  • #132   5. apr 2010 Mr X-pid hvis du nu havde læst det hele igennem ville du vide han ikke kommer til at betale en eneste krone i afgift....

  • #133   5. apr 2010
    Andreas T Nu ved du jo ikke om det kommer til at koste noget endnu...

    Vent hellere på dommen fra Skat.dk selvom jeg håber han slipper for at betale en krone.


  • #134   5. apr 2010 mr x-pid: du er da bare en nar, fat noget af reglerne og vurder derefter om du stadigvæk har den samme mening...!
    du er sikkert bare en lille knægt der er skide bitter over at du ikke selv har evne eller mønt til at lave de hk under hjelmen som du nok egentlig gerne vil have...


  • #135   5. apr 2010 HAHA jeg kan ikke andet end at fryde mig.. så må du sku holde din bil lovlig hvis du ikke vil have de skal kunne tage den..

  • #136   5. apr 2010 Tja Mr.Boss det samme kunne ske for dig en dag... Som du kan læse kan en betjen til hver en tid, med mistanke om at din motor er vold tunet, konfiskere den.

    Og ingen her ved om den er lovligt tunet (i.flg. SLAT's egne regler). Så jeg synes faktisk istedet for at fryde dig burde du frygte at så noget lort osse kan ske for dig.


  • #137   5. apr 2010 Johnson: Den er jo ikke blevet en 2 dørs Skyline pga. fronten...

  • #138   5. apr 2010 Jeg har ikke ondt af folk der bliver nakket i en ulovlig bil... TVÆRT IMOD

    SÅ jeg er helt enig med B4NDIT


  • #139   5. apr 2010 Den blev vel også toldsynet med den front på og afgiftvurderet.

  • #140   5. apr 2010 Johnson: Ja, men den LIGNEDE også en F355 og var fuldstændigt ombygget i karossen...

    Her snakker vi om en stationcar, der "bare" får et facelift til en R34-front...

    Enhver kan vel se forskel på en R34 og en Stagea med R34 front? Hehe.


  • Mr X-pid .
    Mr X-pid . Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #141   5. apr 2010 Krudtuglen
    mr x-pid: du er da bare en nar, fat noget af reglerne og vurder derefter om du stadigvæk har den samme mening...!
    du er sikkert bare en lille knægt der er skide bitter over at du ikke selv har evne eller mønt til at lave de hk under hjelmen som du nok egentlig gerne vil have...


    1.
    skal dette forståes som´om at du bifalder når man bryder loven og laver sig en sindsyg slæde som de fleste ikke har en skid begreb om at køre.. hvis ja syntes jeg da du skal have held og lykke med din tilværelse, ser ikke ud til at blive for lang..
    2.
    Du snakker om regler.. hvis fyren i dette indlæg bare havde fulgt reglerne så havde vi aldrig haft denne tråd, så måske du skulle tage at fatte lidt af reglerne


  • #142   5. apr 2010 TROLL ALERT!

  • #143   5. apr 2010 Mr. X-pid : hvem har gjort dig til dommer over om den er lovligt eller ulovligt tunet? har du læst et eneste ord der er skrevet eller linket til i tråden?

  • Mr X-pid .
    Mr X-pid . Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #144   5. apr 2010 Iøvrigt syntes jeg da ikke at dit indlæg vidner om at du selv er særlig gammel..

  • Mr X-pid .
    Mr X-pid . Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #145   5. apr 2010 Ja jeg har fulgt Johnson og B4Ndits indlæg da det lader til at de er nogle af dem der har bedst styr på tingene

  • Mr X-pid .
    Mr X-pid . Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #146   5. apr 2010 hehe ja ja tun jeres vogne til ukendelighed. kør rundt på striben og spil komplet sindsyg.. Jeg vil håbe at det kun er jer selv i slår ihjel og ikke alle andre som desværre alt alt for tit står for skud, fordi idioter tror de er Tom kristensen bag et rat THAT THE WAY TO GO..

    - OUT -


  • #147   5. apr 2010 Tja det ska vi nok Hr X-pid.. man må nemlig gerne tune sin bil din klaphat. ^^

  • Mr X-pid .
    Mr X-pid . Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #148   5. apr 2010 okey men måske ikke til ukendelighed BO

  • #149   5. apr 2010 Mr x-pid: du er da godt nok tabt som spæd knægt!
    hvis du kunne magte at læse hvad der bliver skrevet i dette indlæg ville du vide at der var tale om at SKAT har beslaglagt en bil, på trods af at ejeren ikke har gjort noget ulovligt som kan udløse en afgift.

    Han kan kaldes til syn ja, men hvem fanden ville ikke hellere kaldes til syn og kun risikere at blive dumped, end at de inkompetente fjolser hos SKAT får den ind til en afgiftsvurdering som ikke burde eksistere og derefter vente i 100 år på at få sin bil tilbage pga div. retssager...

    hvad ville du sige til at jeg kom og kappede pissemanden af dig og fortalte dig at du først kunne få den syet på hvis du betalte 150.000 kr. pga miljøkrav og forureningsbestemmelser?
    det er omtrent ligeså uretfærdigt det de idioter ved SKAT har gang i flere steder i landet.
    de kan ikke engang selv finde ud af deres regler!
    jeg synes du skal klikke på det link "Johnson" har lagt ud hvor du vil finde et fint bindende brev fra SKAT hvor der står sort på hvidt at det er lovligt rent skatte og afgiftsmæssigt at tune hans supra til ukendelighed, hvis blot han ikke skifter krumtap, blok eller topstykke!!!
    det er de samme regler der er gældende for den 200sx som dette indlæg handler om.

    så kom igen med dit skadesfro pis og kravl tilbage i sandkassen hvor der er andre til stede med samme viden om tingene!


  • #150   5. apr 2010 mr x: jeg har aldrig hørt om nogen der er slået ihjel ved kørsel på nogen som helst "stribe"....
    så pak dit lort så vi andre er fri for at se på dit hellige pis...


  • #151   5. apr 2010 Johnson: Ja, men selvom du skifter fronten på en Stagea til en R34, så er den jo overvejende stadig en Stagea.

    Ingen kan være i tvivl om, at det ikke er en R34.

    E36->E46 er straks noget andet.


    Tvivler i øvrigt kraftigt på, at nogen overhovedet er blevet bonget for at smide Jetta-front på en Golf smiley


  • #152   5. apr 2010 En anden ting er så at det vidst skal være den heeeeelt hidsige skattefætter der tager beslutning om ny afgift på en faceliftet golf smiley

  • #153   5. apr 2010 Mr x-pid: synes du tabte mælet lille ven... ved du ikke hvad du skal sige?

  • #154   5. apr 2010 Johnson: Ja, men så er der fandme mange der skal bonges for at sætte A8-fælge på de klammeste biler...

    Dén holder altså ikke i retten, og det er jeg ret sikker på (R34 front på en Stagea).


  • #155   5. apr 2010 "ret sikker" er det ik lidt det samme som at sige "ikke sikker" ? ;P

  • #156   6. apr 2010 Nej.

    Grunden til, at jeg ikke kan sige det "med sikkerhed" er, at det ikke er blevet afprøvet i retten.

    I princippet var mit "det holder ikke i retten" dermed for selvsikkert, da det endnu er uvist.

    Men argumenterne er da på "min" side, hehe.


  • #157   6. apr 2010 • NegerRusserKim •: Nu kan fælge vel heller ikke helt betegnes som pladedele, så derfor skal de ikke betale afgift af fælge smiley




  • #158   6. apr 2010 Ja, men det er bagskærme fra en...tada, 911!

    Der findes jo ikke en original Stagea med R34-front smiley


  • #159   6. apr 2010 surt hvis der er en som svejser veyron bagskærme på min ibiza i nat...! DYR afgift på en ibiza ellers... må hellere holde øje smiley

  • #160   6. apr 2010 Hehe, ja... Det lyder altså som en and... Jeg vil da gerne se udskrifter fra Fstyr eller Retsinfo der beviser din påstand....

  • #161   6. apr 2010 Ok, men Skat ved du selv er fulde af lort....

    Bare se alle de afgiftsspørgsmål, de ikke selv har styr på...

    Jeg forespurgte på en Supra og fik to forskellige svar med et spænd på knap 40 klik. Det er simpelthen til grin.

    Desuden kan du bare sige, at det er et glasfiberkit du har købt, haha.


    Men nej, jeg ville helt klart tage den i retten hvis jeg ejede en kedelig stationcar (woops) med R34-front og blev stoppet med krav om betaling af afgift fri til en R34.


  • #162   6. apr 2010 Jønson: Og her er nøgleordet karrosseri smiley

  • #163   6. apr 2010 Johnson: Ud fra det, du har posteret kan jeg ikke finde belæg for din påstand...

    Giv mig lige en 10-15 minutter på Retsinfo, må se, om jeg kan finde en afgørelse der afgører...spørgsmålet, haha smiley


  • #164   6. apr 2010 Ja, men som jeg læser det der, så er det fx en boble, hvor du piller karrosseriet af og sætter et buggy-karroserri på fx.

    Men du har ret. Fandt ÈN afgørelse, der taler din sag. Den er dog så vagt formuleret (afgørelsen), at jeg alligevel ville tage den op, uagtet at denne sag muligvis ville danne præcedens.

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=16188


  • #166   6. apr 2010 Bare lige for at "brække det ned", så står der bl.a.:

    "Genopbygningen af køretøjet skal være udført ved anvendelse af reservedele, herunder skarringsdele, af en art og beskaffenhed, som normalt forefindes på og forhandles fra automobilforhandlernes og – værkstedernes lagre af nye reservedele, eventuelt med tilsvarende brugte reservedele. Der må ikke anvendes nyt reservedelskarrosseri, chassis eller –stel. Der må heller ikke fra et andet køretøj anvendes karrosseri, chassis, stel eller større dele af disse komponenter end de nævnte reservedele.”


  • #167   6. apr 2010 det kan umuligt være sundt at have så meget ret, to dage i træk...

  • #168   6. apr 2010 Jønson: Både ja og nej smiley

  • #169   6. apr 2010 Det er forskelligt hvordan det vurderes, mange ældre Kadett E kører med andre kofangere, spoilere og andet fra fx en GSI, dette betragtes ikke som et ID-skifte.
    Men jeg har kendskab til en der ændrede bagklap, kofangere, kølerhjelm, kølergrill og forlygter på en Volvo 244, den var fra midten af firserne, og den blev "faceliftet" til en 1990'er. Dette var et ID-skifte og skulle ifølge skat betales afgift af.

    Dette er dog karosseri-mæssigt, ved en Kadett E der får lavet de ovenstående ændringer, og ilagt en GSI motor, så er det et ID-skifte, selvom den øgede effekt alene ikke kan udløse afgift.


  • #170   6. apr 2010 Det kommer så vist an på alderen, for ifølge nogle af reglerne på FDM, så vil nogle biler være ulovlige?

    * En bil, der kan køre mere end 40 km/t, skal være have skærme over alle hjul
    * Skærmene skal dække hjulets fulde bredde
    <-- VW Buggy, AC Cobra og lignende kan godt synes med dæk der ikke er indenfor skærmene, men er det pga. alderen? For de er typegodkendt på denne måde

    * Bilen må ikke have kølerfigurer, hjelmornamenter og lign., der på grund af form, anbringelsesmåde eller materiale er til fare for andre trafikanter
    <-- hvad med diverse Rolls Royce mv. disse er ofte noget skarpe, det har dog ændret sig på nyere biler.


  • #171   6. apr 2010 Jo men Brian FDM, det er jo kun mht. syn ik? SKAT er vist ligeglad med de regler.

  • #172   6. apr 2010 Bo P >> korrekt.Jeg læste bare linket, og der er kommenteret på begge dele i dette forum.

  • #173   8. apr 2010 Lige et sprøgsmål har lige læst hele remsen igennem godt gået Johnson ! Tror du har fået budskabet ud til folk (;

    Men hvordan er reglerene for biler før 80 med tuning motor skifte osv?? Forurening kan der ik være særlig meget af ?


  • #174   23. apr 2010 Noget nyt?

  • #175   20. maj 2010 B4ndit -> Du punker Jens for at han har fået oprettet indlægget lidt for hurtigt, og dermed ikke har fået kontrolleret hvorvidt han staver ordentligt.

    Men samtidig skriver du følgende:

    "så hvis man har Evne til at rive 2000000000 hk ud af sin 1.8 golf uden at pille ved blok, top, krumtap.. så starter man bare et leman hold."

    Hvad er leman, og mener du det dersens 24-timers løb, så er det vel Le Mans du mener? smiley


  • #176   8. jun 2010 Opdatering?

Kommentér på:
BLEV NAKKET PÅ SKRIBEN IDAG A SKATTEFA

Annonce