Vedr tuning / motor ombygning {{forumTopicSubject}}
den nye fidus de bruger til syn nu, .med at bilen skal være typegodkendt med motor der er ilagt, dvs der skal være en model af samme type - med netop denne motor. er fra dette punkt
2) ved ændring af køretøjets tilladte vægte bortset fra nedsættelse af ”påhængskøretøjs største totalvægt m/bremser”, jf. bekendtgørelse om synsfri sammenkobling af bil og påhængskøretøj med en tilladt totalvægt på højst 3.500 kg.
Stk. 3. Hvis et køretøj er godkendelsespligtigt efter reglerne i § 16, og der er foretaget konstruktive ændringer af køretøjets styreapparat, bremser, motor, bærende konstruktion eller tilkoblingsanordning på påhængskøretøj, skal køretøjet inden fremstilling til syn være godkendt på ny ved udstedelse af en godkendelseserklæring, medmindre køretøjet er i nøje overensstemmelse med en tidligere udstedt standardtypegodkendelse, anmeldt EF-typegodkendelse eller typegodkendelse.
i fsyrs regler fra Retsinfo
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
vi betaler 180% afgift, må ikke tune, har ikke noget sted vi bilglade mennesker kan mødes lovligt og kører race, osv osv.
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110565&vID=201310&i=260&action=close#i110565
specielt om ombygning og afgift v. ombygning, eller renovering af en bil mm.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22315&#p22
mere der.
http://www.trm.dk/sw23095.asp
tuning 20%, chip, mm. her
http://www.trm.dk/sw24860.asp
Find typegodkendelser
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
og alle dem der tror og altid har troet man kan betale sig fri af en tuning eller ombygning glem det
det har aldrig været muligt, blir aldrig muligt.
du kan betale FULD reg. afgift til den største model af din bil intet andet.. og så betaler du for identitets skifte selvom du kun skifter motor, ergo billigere at betale 100.000 for en org. model , frem for 100.000 for at ilægge motor i din nuværende model.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
men nu har jeg for ik så længe siden set en Amerikaner lastbil importeret til DK, .. i usa køre de Uden forbremser på foraksel, og kun på buggy (det var en trækker) langsnudet..
den fik monteret forbremser i danmark, kørt til tyskland på et testcenter afprøvet på bane, fik godkendelses papire dernede, kom så til danmark igen og blev synet - og godkendt med Typegodkendelser mv. og køre nu i danmark (der er dog) ikke afgift på lastbiler i dk..
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
her står hvordan osv. man kan indhente en type godkendelse..
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
min chef har en buick skylark. 7,5 v8 med de der 532 hk. den har tromlebremser, og som han selv siger, så forstår han ikke at han ikke kan komme et sæt skivebremser på.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
forresten, fed lyd din calibra har med de spjælde
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
så ja, det er vildt forskelligt, alt efter hvilken synsmand man får
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
f,eks din calibra. for de 15 tusind som de spjældhuse sikkert har kostet, kunne du få en v6 motor,og en chip til samme hk, bare billigere.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
mener heller ikke man må tune efterfølgene.
men er sådan nogen sojæld sværer at montere? har kigget på et sæt før til bmw e36 325 fra dblas til 15 tusind.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
Vedr tuning / motor ombygning