Saab 96V4

Stem på min bil!

Subaru Legacy (SOLGT)

stem på subaruen! den har brug for lidt selvtillid :)
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
1967
Årgang:
1991
Motor:
Ford Taunus 17M højkompressionsmotor 1700 ccm, nymalet 2*36mm Weber DCD register karburator K/N filter i original men tilpasset luftfilterkasse Simons 2" gennemstrømningspotte Portet indsugning og udblæsningsmanifold Renoverede topstykker med stålventilsæder til blyfri benzin. Ny startermotor, generator og termostat samt køleslanger Elektronisk tænding ! 4 gear med fungerende friløb Originalt: Ford Taunus 1498ccm V4-motor OHV (60° mellem stempler)
Motor:
4 cyl boxer 1,8 16v Air Pro filter
Hestekræfter:
Standard har 17M 75 HK, dertil kommer forbedringerne beskrevet ovenover så på en varm sommerdag rammer vi nok gode 90++. Originalt: Kompressionsforhold 9,0:1 Boring og slaglængde: 90*58,86mm Acceleration: 0-100 km/t: 16 secs Topfart: 155 km/t 65.9 PS (65.0 bhp) (48.5 kW)@4600 rpm Max. torque: 115.0 Nm (85 lbft) (11.7 kgm)@2500 rpm
Hestekræfter:
103 stk jeg kan dog ikke udelukke at der er et par stykker der er røget på limfabrikken i årenes løb
Fælge:
Standard stål 5*15", lakeret grå med Saab crom kapsler
Fælge:
ja.. 14" stål indtil videre Svært at finde noget alu når ET er 55...
Dæk:
BF Goodrich whitewalls (+ 4 spritnye vinterdæk med pig monteret på andre stålfælge)
Dæk:
185/65 14" helårs
Undervogn:
Standard med dobbelte triangler foran og krængningsstabilisator. Nye dæmpere bagi. Nyrenoverede bremser, tromler bagi, skivebremser foran
Undervogn:
standard Er komplet umulig at skaffe noget sjau til undervognen.
Bilstereo:
Blaupunkt Flensburg DeLuxe (Mono, 8W) med original crom front, installeret i originalt beslag i handskerum, original højtaler i hattehylde. Apple IPod 40GB MP3 installeret med oplader og direkte forbindelse til originalt anlæg i bilen. Lille hjemmebygget højtaler skjult under passagersæde
Bilstereo:
Ministry Of Sound DAB, mp3 Clarion 6" fronthøjtalere i dørene (er dog lige røget en tur, så jeg ska ha nogen nye) Ultimate 6½" baghøjtalere i hattehylden (ryger nok frem i døren til fordel for 6x9") Men hvem har i virkeligheden brug for et anlæg når der ligger en Boxer ude foran ;)
Styling:
Crom vindusviskere og benzindæksel. Motorrenovering på vej (forkromning af div dele m.m.) Kromrammer til nummerplader (ik med på alle billeder) Lille rose i vase i siderude (ik med på alle billeder) Hjertepude på bagsædet samt nikkehund i bagruden. Stenslagsplader på bagskærme i krom og krom dørtrin.
Styling:
har engang pillet et klistermærke af, som sad der da jeg købte den. Det pyntede... Har sat blå positionslys i, det ser meget sjovt ud De blå pærer er nu falmet til en grøn-gul nuance på 14 dage :( så jeg tror nok jeg skifter tilbage til de alm. hvide igen. Så kom der hvide i igen...
Interiør:
Lysebrun/beige kabine. Sæder og nakkestøtter fra en årgang '69 med små puder i hullerne i nakkestøtterne (ikke på billederne) Skræddersyede måtter med læderkant, custommade hælplade i crom. Armlæn mellem forsæder lavet i læder med sølv gummikant fra en skærm som pynteliste (ikke på billeder)
Interiør:
originalt Alt i el. Venter på at skrædderen blir færdig med mine nye håndsyede måtter.
Ekstra tilbehør:
Vinterdæk, anhængertræk. Elektrisk pumpe til sprinkler, autochoker erstattet af manuel choker. 2 kg. ildslukker... Reservedele på lager: - Original tagbagagebærer - 2 stk. gearkasser - komplette pakningssæt til Ford V4 1500/1700ccm - 4 stk. motorer 1700ccm - alt i tilbehør, bremse- og motordele
Ekstra tilbehør:
Hill holder funktion, der forhindrer bilen i at trille baglæns når man holder med næsen opad en bakke. Skide fin feature! ude/inde termometer; vi bor jo i et arktisk land!!! Alarm
Bemærkninger:
Min morfar købte bilen i 1992, da havde den gået 45.000. Jeg kender ikke til dens ejere før 1992. Den blev nyistandsat i sommeren 2002, derefter 2 år i garage. Jeg arvede den af min morfar i april '04 og har derfor døbt den "MOFFE". Der var isat andre sæder med nakkestøtter da jeg fik den, det er ellers ikke standard på en årgang '67 ! Derudover er det én af de sidste, der er lavet med en "lav" forrude. Kort tid efter blev forruden 9 cm. højere, bagruden blev 11 cm. højere. Opdatering: 1.5.2004: Ny benzinpumpe samt nye slanger og filter. 1.9.-1.10.2004: Vogn på lift, kofangerbeslag sandblæses og males op, undervogn afrenses, pladearb. Ny Dinitrol behandling. Måtter bestilt hos skrædder. 2" udstødning og nye stænkklapper bestilt i Sverige 12.10.2004: Vogn retur fra smed, undervognen males, kofangere rustbeskyttes. Vognen til Dinitrol 28.10.04: Færdig hos Dinitrol, nu i garage, skilles, rengøres, male hattehylde, installere original radio i handskerum, montere kofangere. 15.11.04: Hattehylde malet, monteret nye højtalere, installeret ny (gammel) radio i beslag i handskerum. Kofangere adskilt, renset om monteret. Bagenden v/anhængertræk renset og malet sort. 3.1.2005: Første bildag´i 2005, nye blinklysglas samt sidespejle sat på. 26.1.2005: Radio/højtalere monteret, nye måtter monteret. 6.2.2005: Radio ombygget med indgang til bærbar MP3, klar til montering. 12.3.2005: Nye sidespejlglas (konveksglas) monteret, samt ny højtaler skjult under passagersæde, bagagerumsgulv malet. Ny motor hentet. 1.4.2005: Moffe er samlet og klar til sommeren, vognbund invendigt afrenset, rustbeskyttet og malet. Nye måtter ilagt, lille hjertepude på bagsædet. Ledningsnet repareret. Sorte nummerplader sat på, YES! 1.5.2005: Tændsystem justeret, fundet slid på remhjul og påbegyndt skifning. 7.8.2005: Armlæn mellem forsæder lavet og isat. 23.8.2005: Udstødning lavet, lygter/bremset stillet og synet uden anmærkninger. Nye vindafvisere i døre samt stænkklapper monteret. 10.09.2005: Påbegyndt motorbygning af ny motor til bilen. En højkompressions Taunus P17 motor med 75HK bliver restauret fra bunden, ny karburator, indsugning/udblæsning samt ny potte og luftfilter er planen. 09.10.2005: Nyindkøb: komplette nye renov.kit til bremser, nye glødelamper til forlygter, nyt håndtag til bagklap samt nye pakningssæt til motorrenovering. 11.11.2005: Motordele til ny motor indkøbt: pakningssæt, karb og hvide dæksider indkøbt. Motor malet og samlet. 12.01.2006: Ny motor samlet, bil vurderet af forsikring. Hvide dæksider monteret. 25.3.2006: Tur til Borås/Sverige og hente nye forfjedre, 2" udstødning, lir og spise kuttbollar mit mos. Renoveret bremser hele vejen rundt. Nye Firestone dæk bestilt. 10.4.2006: Nye Firestone dæk med hvide dæksider monteret. 22.4.2006: SÅ SKETE DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Motoren blev pillet ud og en ny blev sat i: Ford Taunus 17M motor med dobbelt weber og K/N filter monteret. Dertil 2" simons potte, ny generator og startermotor monteret. Div beslag tilpasset samt alle kølerslanger udskiftet. Nye tændrør, olietryksmåler, tændkabler, ny benzinpumpe og slanger monteret. 29.4.2906: Motorombygning færdiggjort. Generator skiftet (igen), karburator justeret/indstillet og speedertræk modificeret, testkørt og monteret K/N filter i en modificeret luftfilterkasse. 7.5.2006: Stænkklapper skiftet, lyskontakt udskiftet og instrumentbordlys lavet. 12.5.2006: Ventiler stillet, tomgang justeret. 31.5.2006: Elektronisk tænding, ny for/bagpotte indkøbt, samt dørtrin/paneler i rustfrit stål 7.6.2006: Luftfilterkasse repareret, dørtrin poleret op og monteret. 1.7.2006: Elektronisk tænding af mærket Pertronix monteret, justeret. Ny generator monteret sammen med ny drivrem. Ny karburator monteret, 2*36mm Weber DCD med registerfunktion. Tændingssystem justeret. 5.7.2006: Styrtøj smurt, kobling justeret, renset og skiftet koblingsvæske. Kølersystem renset. 10.9.2006: Emblemer udskiftet med nye, på bagklap, ratnav samt monteret 2 nye emblemer på forskærme. 16.9.2006: Monteret ny karburator samt stillet tænding. Stenslagsplader i krom til bagskærme fundet og monteret. 19.9.2006: Fundet hylde til instrumentbord samt monteret den, samt original SAAB reservedunk malet og sat nye klistermærker på. 1.4.2007: Monteret nye fjedre bagi samt nye stropper på bagaksel. 20.5.2007: Monteret whitewall dæk samt krom frontgril. Derudover pude med broderet nummerplade på bagsædet ! 15.07.2007: Monteret el-blæser til ekstra køling ved kørsel med campingvogn, samt kromhjørner på bagskærmene. 19.07.2007: Afgang på sommertur, 3 ugers kørsel t/r til Nordcap med Saabo efter. 16.10.2007: Renoveret topstykker med stålventilsæder til blyfri benzin samt købt forstærket gearkasse. ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ Kørte biler gennem tiden: - Mazda 626GLX 2.0 - Ford Escort 1.3CL - VW Transporter 2.0 - Chevrolet AstroVan RS 4.3L - Saab 96V4 Sedan 1967 (denne vogn) - Saab 900 2.0i 8V årg. 1989 - Saab 900 Turbo Sedan 8V 2.0i årg. 1982 - Saab 900 Aero Turbo årg. 1993 - Ford Focus C-Max Van 1,8 TDI ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ Hvis du skulle få en hjerneblødning og få lyst til at smide en karakter til min Moffe, så smider du lige en kommentar med en begrundelse for din karakter også, ik? ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ ¨˜”°º•~ &xl=true
Bemærkninger:
varme i sæderne ( igen det med det arktiske klima) elruder i alle døre elspejle fj.betj. c-lås Det nye luftfilter Lyder helt normalt ved hverdagskørsel og begynder først at brumme når den får smæk. Det er rart når man kører omkring 500 km om ugen i KBH ;) Har ledt alle steder efter noget sænkning til den, men det ser desværre ud til at jeg er nødt til at begynde at skære i fjedrene hvis den skal ned på maven... Og det er ikk så fedt syns jeg. Hvis nogen har nogen råd skal de bare sige til, Så vil jeg være lutter øren :) Jeg har bestemt mig for at stoppe med at give stemmer til folks biler, og forventer heller ikke nogen retur! Jeg er selvfølgelig ikke holdt op med at smide comments, og ser da også gerne at folk skriver en hilsen når de har været på besøg :) Smid gerne en lille udfordring så vi kan få lidt gang i den ;) Tip: tilføj &xl=true i adr. feltet, for at se billederne i stort format.
Annonce