{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Saab 99 turbo16v Special

Stem på min bil! Svensk turbo mod svensk turbo

Volvo 244 Turbo

hey fed øse.. d r sgu godt m noget svensk kval ;-) men æææh..... stem da på mig!
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
1979
Årgang:
1979
Motor:
Nyrenoveret (maj 2008) 2,0 16v motor med : Tilpasset 2,3 topstykke fra NG 900 94'er "kort top" Kæmpe turbo "Garrett type" T3/T4 Turbo. A/R Turbine 0.63 og A/R compressor 0.50 kører med 1,4 bar, 38mm Ext. Wastegate. Rustfri 3" Downpipe. Powerwrap på manifold Hjemmelavet indsugningsmanifold med større spjæld fra NG 900 2,3 94er, Komplet 3" tilpasset JT udstødning. Stor intercooler fra en Dodge SRT-4 300 hk. Stor 36 mm. Bov. H-profil SPM plejlstænge, turbo 8v stempler (afdrejet lidt) Megasquirt motorstyring til indsprøjtning og Wasted spark tænding med dobbelt tændingsmodul og Bosch Motorsport tændspole. Justerbar benzintryksregulator 4 bar + sort/blå 9000 2,3t dysser. Forstærket 4 trins gearkasse lavet som en Jørgen Ericsson gearkasse med ALLE mulige forbedringer/forstærkninger + centerlamelkobling. Til at overføre alle de 344 hk. / 410 nm. er der til race monteret 235/60 R15 MICKEY THOMPSON ET STREET RADIAL På OZ 15x7 fælge. Det er noget der giver super godt greb men aligevel kan vognen stadig godt lave en koger http://www.youtube.com/watch?v=4hGBXa2egvk
Motor:
2.3 (B230AT) monteret med volvo´s originale turbo kit + front monteret intercooler og et ordentlig k&n filter, M47 gearkasse, forstærket koblingssæt
Hestekræfter:
d. 3-6-08 målt på rullefelt = 344 hk. 410 nm. Film fra efektmåling kan ses her = http://www.youtube.com/watch?v=KgCF6hahqP4
Hestekræfter:
data HK 143 ved standard 0,5 bar og 231 NM. målt HK 160+ ved 0.6 bar og 250 NM+ målt HK 200 ved 1 bar og 300NM
Fælge:
7x17" 7x15" Til RACE
Fælge:
17"
Dæk:
Gadedæk : 215/45 R17 V nokian NRVi RACE (402 M) : 235/60 R15 MICKEY THOMPSON ET STREET RADIAL
Dæk:
215/45
Undervogn:
Røde 40 mm Sænkningsfjeder. mad Suspension Systems i bagfjedrene for at gøre den ekstra hård i bag. Bilstein gas stødæmpere.
Undervogn:
sænket 80mm for og 60mm bag
Bilstereo:
Pioneer mm.
Bilstereo:
er ikke monteret i nu men har en del til at ligge!
Styling:
Udvendig : SAAB airflow skørtesæt, Bagrudevesir. Hella hækspoile. Hvide USA blinklygter og hvide sideblinklys. Aluminiumnæt i fronten. 2 100 mm forkromet afgange med hjemelavet hak i bagspoile. Bagerste del af udstødning er hjemmelavet og er delt i 2. Snart med USA runde forlygter. Indvendig : Alu. panel + alu. plade i midterkonsol. Forkorted gearstang med alu/læder knup med SAAB SCANIA logo i toppen. Extra turbo ur i midterkonsol. SAAB SCANIA Griffin i loftet. Grønt lys.
Styling:
volvo 850R skørte kit tonede ruder/lygter luftindtag i motorhjælm spoiler fra 940 2.5" pipe tågelygter 264 front 240 baende
Interiør:
Koksgrå læderstue fra SAAB 900
Interiør:
sort læder kabine/stue
Ekstra tilbehør:
Farmont 1000E skyde/vippe soltag. El spejle. El ruder. Defa alarmsystem. Könic racersæde.
Ekstra tilbehør:
en stribe ure for oven i indstrumentet selvfølgelig!.....c.lås el ruder. el. oplukning af bagklap, servostyring
Bemærkninger:
Bilen er original med turbo og er født med en 8 ventils turbo motor med boss mekanisk indsprøjtning, jeg har bygget den om med en 16v turbo motor fra SAAB 900 + en masse andre gode sager (-; Deltog til DHB 2007, 2008 og igen til 2009. GM killer ;-) : http://www.youtube.com/watch?v=4hGBXa2egvk
Bemærkninger:
har lige fået vognen ud at køre efter en total renovering, så den er langt fra færdig nu. Der vil efterfølgende komme opdateringer med nye ting/udstyr og billeder
Annonce