Mazda 626
Stem på min bil!Fiat Seicento
Kom an ;)
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind
Årgang:
1994
Årgang:
1999
Motor:
1,8 16v dohc
Motor:
|Sporting
|1,1 fire.
|Optimeringer Pt:
|280" C&B knast
|Topstykke slebet og portet Kompresionen er 10-5 imod de originale 9,6-1og Kanalerne er boret op med ca 30%
|Tændkabler fra Magnetor (extremt ledende)
|Indsugningsmanifold fra Lancia (bearbejdet)
|Chipoptimeret hos scantune
|Opboret gasspjæld (ca 80%)
|JR-injection kit med koldluft
|SuperSprint bananmanifold
|SuperSprint racer kat
|SuperSprint Bagpotte
|BenzintryksRegulatoren er reguleret 0.4 bar op (tak hans)
Hestekræfter:
105 efter bogen
Tenzo R Sport luftfilter i "oversize" (gir en dejlig suge lyd)
universal potte så den kan brumme
Hestekræfter:
85,4 hk
102,6 nm (optimeret hos scantune)
( nu ca 87 - 90 hk )
(standart 54 hk)
Fælge:
17 tommer Hvide oz racer fælge fra en tidligere dtc bil
Fælge:
|Smoor 7x13 for og 8x13 bag
|FK spacere 10 mm
|Vinter: 5,5 Org. Abarth alu
Dæk:
hankock 215/45 17
Dæk:
|175/50 på alle fire Smoor
Undervogn:
sænket 40/40.
Undervogn:
|Sænket Ca 60/40 mm. (KAW og weitec)
|Gul koni justerbar undervogn
Bilstereo:
sony cdx-f5500 med mp3 og 4*50 w udgang
pyramid forskærker 4 kanals på 1600 w
2* boxter 6*9 350 w i hattehylde
2* riesen 12 tommer 900 w subs
Bilstereo:
|JVC KD-SH55R
Styling:
tårnstiver By Ninja enginiering ;-)
Styling:
|En masse småting. Røgfarvede lygter (mhw), sorte sidelister, øjenskygger (novitec), udvalsede skærme, udspartlet front. Frontlæbe, bagskørt, specialudstødning, mm...
Interiør:
isotta sportsrat
isotta sæder
Interiør:
|Sportssæder dejlig standart :)
Ekstra tilbehør:
el ruder el spejle fjernbetjent alarm og centrallås
Ekstra tilbehør:
|Xenon 8000k
|Gasdæmpere i chrom til hjælmen fra golf II
|Alarm
Bemærkninger:
har rundet de 40000 km i bilen og er sku stadig glad for den.,.
den har lige fået den store tur med ny undervogn,
nye komplette bremser
og nye bærearme
Bemærkninger:
.............................................NYT............................................
19/2 : Nicolas Kiesa bearbejder mit topstykke og hvad dertil hører.
21/2: Så er toppen kommet hjem fra Nikolas Kiesa. Kanalerne er boret op med ca 30% og skulle give rundt regnet 12% effekt oven i mine nuværende 80 hk = 9,6. -
Kompresionen bliver 10-5 imod de originale 9,6-1
25/2: Påbegynder slibning af indsugningsmanifold
26/2: Polering af ventildækselpakning
26/2: Montering af Gasdæmpere i chrom til hjælmen
3/3: Så er diverse pakninger bestilt
5/3: Gasspjældet får endnu en opdatering ;)
6/3: BenzintryksRegulatoren skrues 0.4 bar op fra standart hvilket svarer til ca. 20% mere benzin v/ full speed
29/3: Så blev delene poleret færdig
14/4: Motoren samles
15/4: Pis jeg mangler dimsen der sidder inden i remstrammeren - må vente til fiat åbner på tirdag.
21/4: Fiat stiller ventiler og laver service på den.
25/4: SÅ er den næsten færdig. Har været ude at køre i den, og for dælen den skyder af, men kan godt mærke den trænger til chipoptimering. (skal til scantune den 8 maj, så bliver det spændende om den nåede 90 hk)
8/5: En tur til scantune.dk igen igen
8/5: Resultat - 85,4 hk (standart 54)
8/6: Udstødning, bagskørt og frontlæbe er monteret.
8/7: Special hjemmelavet Sideskørter lavet af BM-glasfiber
15/7: IndsugningsManifold fra punto 75 kom hjem fra italien. (eeh nu skal den rulles igen)
21/7: Kiesa havde sku lige tid til at optimere manifolden, wee
1/12: Så blev bagklappen udspartlet og malet.
14/1: Så er seién sendt til BM glasfiber igen. Denne gang skal der custom made skærmforøgere hele vejen rundt.
20/5 : Skærmkanter er tilpasset og limet sammen.
23/5 : Så blev alle delene lakeret.
24/5-09 : Læder/alcantera kabine monteret
30/5-09 : Så lavede jeg lidt om på udstødningen igen, så nu er den skjult og larmer en smule mindre. Det blev også til 2 tommer i stedet for 1,6.
7/9-09 : Bilen er kørt til stort service ved de 90.000 km - Desuden skal den pensioneres næste uge. Så fra nu af kører den kun til træf og når vejret er godt.
---------------------------------------------------------------------------
***Tak til***
*Min Lillebror
*BM - glasfiber
*Nikolas Kiesa
*www.perfect-car.dk
*Hans (tricker) Meisner
*Per Mai (scantune)
*Fiat DanaMotor i odense
*www.fiatklubdanmark.dk
*www.C-F-C.dk
---------------------------------------------------------------------------
Fremtid:
Afballanceret motor.
Modificeret kobling
Lettet, afvejet plejlstænger
Omlakering (hvid og koksgrå)
http://www.detailing-bilplejecenter.dk/