Amerikaner Chevrolet Bel Air / 210
:)Chevrolet Stylemaster Sports Coupé
Jaja.. Lillebror mod storebror!! :-)
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind
Årgang:
1954
Årgang:
1948
Motor:
235 cui, 4.0 cc, række 6'er
Motor:
261cui (ca. 4,3 liter) Blue Flame fra en 56´er Chevy Bel-Air monteret. Motoren er den som var mest eftertragtet når man tunede på disse biler i start 50´erne.
Monteret med Offenhauser dual indsug og 2stks Rochester karburatorer. Fenton headers til dobbelt afgang og udstødning i 2,5" rustrift stål. Direkte udblæsning pånær to stks cherrybomb mufflers. Derudover har den en Mallory elektronisk tændning, og custommade oliefilter!
3stk manuel rat gear. (Næste plan er en automatgearkasse)
(Original 216cui Række sekser ca 3.8 L med 3 stk ratgear.
Har været adskilt og samlet igen med nye stempler og div., står hjemme i garagen)
Hestekræfter:
125
Jeg har prutskide i aften...
Hestekræfter:
Ca. 190hk (90hk standard/140 standard på den nye motor)
4.11-1 gearing, så den accelererer hurtigt men tager ikke så meget i toppen. Tophastigheden er fra fabrikken (med 90hk motor) opgivet til 160km/t, har selv haft bilen derop af. Ved ikke top med den nye motor.
Fælge:
Sorte originale
Fælge:
16x6" original, sorte med chrom halvmåne hjulkapsel. 6 boltet (6x5,5")
Dæk:
Diagonaldæk med Wannabe Whitewalls
Dæk:
Firestone Whitewalls Diagonal 6.00x16 "Gum Dipped". De er på trods af køreegenskaberne en stor del af charmen ved at køre en gammel amerikanerbil, og er slet ikke så ringe at køre på som mange tror!
Undervogn:
Sænket - meget...
Undervogn:
Sænket 100mm for og bag, bladfjedre bag og fjedre foran, 116" hjulafstand, kommer snart en tand længere ned.
Bilstereo:
Cd-afspiller - godt gemt væk helt op i mit mørke mørke hul....
Bilstereo:
Original rørradio med enkelt højtaler.
Styling:
Elvis, truckernosser og netstrømper i bakspejlet og fenderskirts
Styling:
Pin-up (fra 1940´erne) på handskerummet.
Pinstriping på front og over baglygterne.
Interiør:
Bagsædet har fået en gang kunstlæder i mørkeblåt og hvidt.. Er ikke kommet til forsædet endnu, det prydes af et hvidt plystæppe!
Interiør:
Helsofa for og bag, lysblå stof. Mørkeblå himmel. Brunt instrumentbord med forhandler klistermærke. (J.V.Baldwin Los Angeles Motor Store) Lige nu med hvide tæpper som overdækning. En ny hvid tuck'n'roll kabine er på vej!
Bilen er købt med cigarettænder som ekstraudstyr og uden ur i instrumentbrættet. Dette er dog på lager og afventer restaurering.
Ekstra tilbehør:
Sørøverflag i antennen!
Gamle rits rats sko som bagspejl lir.
Ekstra tilbehør:
Varme under sæderne.
Rød Falckkasse (model 1936) fra 1953, med indhold.
2L Pulverslukker
5L ægte 98oktan super benzin i rød metal "NeverStop" reservedunk.
Taxi skilt fra 1940´erne, dette er dog ikke sat til.
Ur, 2-delt rat med "horn-ring", solskygge i passagerside, cigarettænder, læder på armlæn, -Alle disse ting er ikke på udstyrslisten for en Stylemaster, men for Fleetlinen.
Bemærkninger:
Fenderskirts, kabine og lak er homemade - så kan man sige jeg har sat mit præg på den! Se før og efterbillederne..
Til salg: 59000kr
Bemærkninger:
Der er i 1948 produceret 171,593 stk af denne model (Både Coupe og sedan), i alt fra 1942-48 (med pause i krigsårene 43-45) er der produceret 618,383 stk. Er ifølge motorkontoret den eneste 1948 Coupe der er indregistreret her i landet!
Bilen er importeret fra Los Angeles i 1994, hvorefter den er blevet lettere renoveret og lakeret. Farven er en tidlig Amazon lak men ligger meget tæt op ad Chevrolets farvekode. Originalt har bilen dog været metallicmaroon.