Saab 900 T16S 1991

5.033 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Saab 900 T16S

Årgang:
1991
Motor:
Saab B202 Turbo motor - 16V DOCH 1985ccm
- Mitsubishi T0E5 turbo m. orginal rød APC ladetryksstyring,
boks.
- Hydrauliske ventilløftere m. dobbelt overliggende knastaksler kædetrukket
- Forhulstrukket med en langsliggende motor
- 3.0 bar FPR.
- Ingen KAT.
- Baily BV30 BlowOff ventil
- Std. intercooler

- Under sengen ligger et "PiperCross Carbon induction kit". Kan pt ikke montere det pga der ikke er plads nok til filteret :) men når intercooleren bliver flyttet, så skulle der være plads.
Hestekræfter
185 hk ved 5500 rpm.
Moment 273 Nm ved 2800 rpm.
Boost 0.85 bar.
kompression 9.0:1.

Ovenstående er fabriks oplysninger - bilen har ikke været på rullefelt.
Fælge
Std. 15" c900 Aero fælge med Pirelli P6000 regndæk (Bor pt. i England og det regner - meget...)

15" Ronal 6.5J "5 spoke" alufælge - ny renoveret i sort.

15" Ronal multi spoke 5.5J alufælge med vinterdæk.

15" Saab 9000 Aero fælge - yep, der er en design mæssig forskel på c900 Aero og 9000 Aero fælgene.
Dæk
Pirelli P6000
Undervogn
Std. T16S undervogn dvs. Aero spec. - 30mm sænket og anti-roll bar.
Bilstereo
Alpine 9880 m. Alpine front højtalere og ukendt Kenwood forstærker til ukendte baghøjtaler. Højtalere bliver skiftet til Rainbow højtallere og rockford fosgate forstærker - pt. opmagsineret i DK.
Styling
Ingen - bilen bliver holdt standard.
Standard kit indeholder:
Aero skjørter
Aero alufælge
Indfarvede vent. covers
Org. Saab tågelygter
Org. Refleks panel på bagklap
Org. Whaletail spoiler - ægte 80ér stil på godt og ondt.
Interiør
- Læder sæder monteret i gråt
- c900 A-serie ekstra greb til udstigning.
- Ekstra knap og alarm konsol i midterkonsollen (ikke afbilledet)
- Ekstra or. Saab instrumenter (olietryk, olie temp og spænding)
- Fart pilot
- A/C
- Ny himmel monteret i 2005.
- C900 A-serie greb monteret på B-stolpen, men skal efter fæstnes.
- Org. Saab c900 Carlsson læder ret som skal renoveres
Ekstra tilbehør
- Org. Saab kontakt med teksten "Ekstra"; for mig det ultimative ekstra tilbehør - vidste ikke Svenskerne havde humor.
- Sprinklervæske forvarmer.
- Undervognsbehandling :)

24.04.09
Monteret "old school" c900 læder sæder i mørke gråt læder. Sæder blev renoveret for 3 år siden af en Saab specialist.
Akkustikken i kabinen er blevet mere hård, men sæderne er fantastiske at sidde i.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen blev købt i November sidste år (2008) som supplement til min gamle c900 LPT. Den var ejet af en direktør, en politimand (brugt som udstilling / show bil), Saab fanatiker (brugt som udstilling / show bil) og en ørelæge som jeg køte bilen af. Den har gået 145987mil og har en komplet service historie . indtil 100.000 med navne på den enkelte mekaniker som har udført arbejdet.

Pt. lader bilen ikke optimalt, da sikkerhedsventilen eller vaccum slangen til turboen er i stykker. Enheden er monteret inde bag instrument brættet, så når interiør skiftes til læder skiftes både ventil og vaccum slanger. Jeg lavede en "mus" og fik fuldtryk på bilen med det resultat at BlowOff ventilen blev skudt ud af sin holder... Der var sku skub i den gamle slæde :) Så BlowOff ventilen er skifte til en Baliy BV30.

Kommende forbedringer:
- Accentuatoren til Turboen er ved at være slap, så den skiftes samtidig med udstødningsmanifolden (Alle c900 turvo manifolder få en lille revne ved 3 udgangsrør).
- Ny bagklap; er rusten ved ruden pga. tidligere ejer afmonterede WhaleTail spoileren. Har fundet en spritny som monteres sammen med WhaleTailen i denne måned.

Planlagte forbedringer:
- 2.1Liters indsugnings manifold er indkøbt og over pt. om den skal monteres uden et 2.3L hoved eller om man skal gå hele vejen.
- FMIC intercooler eller Abbot CHarge cooler; jeg kan ikke bestemme mig :)
- KAT. skal efter monteres, når den skal importeres til DK i 2010.
- Montering af 9000 front kalipre og trumler med stål bremse slanger.
- Kigger efter en T0E4HL-15 turbo, men det er til langt ude i fremtiden. Først en større intercooler.
Billeder af forbedring lægges op på nettet løbende - Erkendelse:
Jeg skal farvekalibrere min skærm :) og tage lidt bedre fotos... Men det kommer :)

Vil du se flere Saab 900 T16S til salg? Andre Saab eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Saab 900 T16S
Annonce