{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Nissan 200SX - RB34DET - R32 / R33 GTR 4x4 1990

84.401 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Nissan 200SX - RB34DET - R32 / R33 GTR 4x4

Årgang:
1990
Motor:
* RB34DET (RB30ET block og RB25DET top)
* RB30 blok. Boret op til nye stempler, klargjort til RB25 top, modificeret vand og oliekanaler, kogt, og renset.
* Spool 3.4 komplet Stroker kit
* ACL hovedlejer.
* ACL plejllejer.
* Topstykke / indsugning er blevet portet, hele topstykke renovereret.
* Greddy style plenum kammer.
* Q45 gasspjæld
* Hjemmelavet dumpventil ø80.
* Vi-PEC v88 ECU. (Launch control, anti-lag, full throttle shift osv osv)
* Vi-PEC digital knock box. Fjerner knock inden for én motor omdr, og den ved hvilken cylender der banker. (koblet til ECU)
* AEM digital wideband. (koblet til ECU)
* MGL Avionics TC-3 som måler 6 x EGT. En EGT probe pr. cylender. Bliver det for varmt lukker motor ned. (koblet til ECU)
* ECU styret sikkerhed hvis den taber olietryk. ECU måler tryk, og kommer det for lavt, i forhold til omdr, lukker den ned.
* K&N Filter.
* FMIC 100mm tyk.
* ø76 trykrør.
* GT4094r kugleleje turbo.
* Hjemmelavet topmount manifold.
* Tail extern wastegate.
* 3 x BOSCH benzinpumper + Fuellab regulator.
* 15 gallons alu benzintank.
* ACT single plate kobling.
* NGK tændrør.
* Cusco oil catch tank.
* 4 stk el blæsere, automatisk styret af ECU - 2 på vandkøler, 2 på FMIC, oliekøler sidder mellem de 4 blæsere
* Monteret oliekøler.
* AN slanger / fittings overalt
* Fjernelse af batteri til bagagerum.
Hestekræfter
Effekt:
RB25/34DET - GT4094R
1.1 bar tryk ved 3470 omdr
Effekt..??

RB25DET - GT3076R
~500hk.

Den gamle CA18DET:
CA18DET / Custom turbo
15 psi (1 bar) = 323.7hk / 381Nm.
25 psi (1.72 bar) ~427Hk / 521Nm
Fælge
* ROTA GTR-D
* Foran: 18x10
* Bagpå: 18x12
Dæk
* Foran: Toyo Proxes T1-R 245/35-18
* Bagpå: Nokian Z G2 285/30-18
Undervogn
* Custom Ksport kontrol pro coilovers
* Ksport 330mm skiver / Ksport 8 stemplede kaliber (foran)
* 297mm bagbremser, dobbelt stemplet kaliber.
* Tårnstiver foran.
* Tårnstiver bagi.
* Tårnstiver under bilen.
* Ekstra tværstiver inde i bilen.
* Cucso 6 punkts bur
* Z32 bagbro
* R32 / R33 GTR forbro / komplet ophæng
Bilstereo
80cm udstødning efter turbo......
Styling
* Sænket.
* Kulfiber hjelm.
* Faceliftet front.
* Sleepy eyes.
* Chargespeed brede for og bagkærme
Interiør
* Hjemmebygget det der er ændret.
* Nyt rat
* Ny midterkonsol
* Custom Short shift
* MGL Avionics LCD (måler 6 x EGT)
* 12" Touch Skærm med alt info fra ECU
* AEM digital wideband.
* Indfarvning af ventilations kanaler i sølv.
* 6 punkts sikkerheds bur.
* Skål sæder
* H seler
Ekstra tilbehør
Har fjernet ~125kg vægt fra bilen. Dette er opnået ved at:
* Montere carbon hjelm
* Fjernet aircon
* Servo styring
* ABS system
* Reservehjul
* Donkraft
* Lydisolering
* Gulvtæppe
* For og bagselerne.
* Bagsæder
* Indvendig beklædning
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
RB34DET. 4x4 fra R32 GTR. GT4094r turbo.
http://www.facebook.com/Nissan200sxGTR


Mere info og flere billeder i album omkring 4x4 ombygningen.

Det er min første bil og den blev købt da jeg var 25. Ud over KN filter var den helt std.


TIL SALG!! Alt er jo til salg for den rigtige pris, går ikke og ønsker at skulle af med den. Men dukker den rigtige person op med de rigtige penge bliver den solgt. Og nej 20 årige Brian. Du må ikke købe den.

http://www.youtube.com/watch?v=Nb6B4o1Yc4o
FØRSTE prøve start af nye motor.

http://www.youtube.com/watch?v=O0V4VURYxcA
Her med omdr

www.nissan200sx.dk <-- Mange flere billeder og info om bilen og de ting som er lavet ved den.

STUMPER TIL SALG:
RB25DET krumtap, afbalanceret og med crank collar!
RB25DET std plejlstænger, pudset ned, poleret op, afbalanceret og med ARP bolte.
RB25DET std stempler.

KAN TILBYDE:
Lave ledningsnet til motorombygning, enten SR eller RB motor i s13 - 2000 til 2500 DKR

Renovere topstykke på enten CA, SR eller RB. (Uden materialer) - 1500 til 2000 DKR.

Portning / portmatching - 1000 til 1500 DKR.

Bygge motorblok op enten SR, CA eller RB. Spørg for pris, det svinger alt efter hvor meget arbejde der skal laves.

Kan også stå for hele ombygningen med at ligge motor i osv. Spørg om pris.

Som én af de eneste i Danmark kan jeg justere ALLE Apexi FC commander motorstyringer ind. Har logger box, og wideband måler. Gør man kan sætte en bærbar computer til Apexi styringen og logge ALT, derefter justere det ind via bærbar. Går meget hurtigere end manuelt på håndcontroller, og der er adgang til mange flere features end det man kan se med håndcontroller. Spørg efter pris.


LOGBOG
2/10-05
bilen var ude at køre rigtigt for første gang efter montering af den nye custom turbo. Den lader lige nu med 22psi (1.51 bar).
Så 400hk skulle dælme gerne være hjemme nu! Skal på rullefelt og have den justeret når jeg er færdig med mit methanol system. ;-)

23/10-05
Så er der bestilt RB25DET motor, skulle gerne komme omkring jul / nytår. Der holder jeg 14 dages ferie.. Håber på bilen så kører rundt med RB motor efter den ferie.

26/11
Motoren forventes først hjem midt i januar. Har købt en Apexi FC inkl Commander. Det er en komplet ECU inkl en håndcontroller hvor motoren kan justeres, og man kan se info om motoren.

10/12-05
Bilen blev målt til 323.7Hk og 381Nm idag ved 1 bars tryk. Den fejltændte med mere tryk på. Det blev dog løst med andre tændrør... Så den skal måles igen næste weekend ved 1.5 bar. Fik taget en lille film også. Den kan ses her:
http://www.nissan200sx.dk/Film/Dynorun%20323HK%20-%20381NM.wmv

17/12-05
Ny film, kører med 25 psi. (1.723 bar)
http://www.nissan200sx.dk/Film/25psidyno.wmv

21/12-05
Har lige lavet sleepy eys på dytten. :-)

23/12-05
Justeret lidt på knasterne idag. Har giivet en mærkbar bedre top!

29/12-05
Ved at være færdig med en ny home made dump ventil. Bliver med ø50 indgang. ;-) Mangler kun lige at dreje låget.

4/1-06
ø50 prototype dump ventil er nu helt færdig. Fik justeret det sidste på den idag. Nøj, hvor kan den lufte ud, og så har den et specielt pift.
Fik også bestilt en 3 meter lang massiv alu stang så jeg kan få produceret nogle ekstra som der skal sælges ud af. ;-)

INFO om ventil
ø50 indgang. (indv. diameter)
Dobbelt stemplet (Perfekt til biler med luftmængde måler)
Justerbar
Interesseret så kontakt mig på min mail:
rh@nissan200sx.dk

18/1-06
Er nu i fuld gang med at lave nogle flere dump ventiler. Det bliver til 10 stk, til at starte med.
Motoren skulle gerne komme helt ud i weekenden. Derefter skal motorrummet tjekkes igennem for beslag, bla skal jeg have fjernet batteri bakken helt og andet som skal fjernes. Derfter skal huller som ikke bliver brugt mere svejses op, evt skal kaross samlinger fuldsvejses, og til slut skal det omlakeres. Så skulle jeg være klar til at smide RB25DET motoren som jeg håber kan afhentes weekenden efter.

1/2-06
Motoren er kommet helt ud, motorrummet er strippet for alt og i denne weekend skal det males. Har fået at vide omkring d9 feb skulle RB25DET komme hjem

10/2-06
Motoren er ankommet!

16/2-06
RB25DET motoren er hentet!!! :-)
Fik den lige startet op da jeg hentede den. Fååårk den siger sødt!

21/2-06
Efter 2 dages arbejden på topstykket er jeg næsten færdig med at renovere, porte, og portmatche det. Derefter skal blokken adskilles og evt slidte dele udskiftes.

17/6-06
Bilen startede perfekt første gang. :-) Fåårk den siger sødt.

18/6-06
Kører stadig kanon lækkert!

03/12-06
Længe siden en update, men der er fandme sket så meget. Bolten til remstremmer knak 3 uger efter den kom ud af køre... = 24 bøjede ventiler!!! Så købte en motor mere, tog 3 måneder for at komme hjem. Ventiler over i det top stykker jeg brugte før...
Ud og køre... Fårk den bruger olie. Nå, kørte lidt tid sådan, men har nu fået ordnet toppen, slebet ventiler, ventil sæder, fået skiftet styr og pakdåser. Samle igen. Bruger stadig lidt olie, men kun når den får klø. Stempelringe er slidte, næsten ingen honings mærker. Men heldigvis har jeg den anden blok stående. Den er perfekt! Man skulle tro den lige var renoveret inden den blev taget ud. hehe. Så bytter blokken ud med den jeg har stående. Men først skal jeg førsøge at køre motor ind med den nuværende blok. For går det galt, så skidt pyt. Den skulle byttes alligevel.
Langtidsplan er at ordne den blok jeg får taget ud, med andre stempler, stænger osv.. Målet er så ~650hk.
Der er også lagt nogle nye billeder ind.
Har desuden fået speedometer fra skyline flyttet over også, med alle funktioner der virker i det. Ser cool ud.

19-11-07
Er i fuld gang med at justere motoren ind, leger med tændingen pt. Er færdig med den anden RB25DET blok, bliver sikkert monteret mellem jul og nytår. Langtidsplanerne er lavet liidt om. Vil bygge en RB30/25. Består af en RB30 blok, og så mit RB25 topstykke. Resultat 24 ventilet 3 liters motor. Skal så laves med andre plejlstænger, stempler osv.. Håber på det blivier eget design af begge. Har hvertfald lavet dem i 3D, og vi får et nyt bearbejdningscenter ude på arbejde, håber på lidt tid der. ;-)

30-8-08
Længe siden update. Beholder bilen pt. Der har været nogle købere, men enten ville jeg ikke sælge til personen, eller også ombestemte de sig. Så beholder bilen og gør den heeelt færdig selv. Har købt 4 stk RB30ET blokke fra australien, venter på de kommer hjem. Så bygger jeg mit 24 ventilet topstykke på. Det giver en 3.0L 24 ventilet RB motor. Desuden får den en stroker krumptap, andre stænger og stempler, så den ender på 3.4 liter skyline power. :D

Bilen bliver splittet og får bygget bur i sammen med den bliver gjort pæn og får en omlakering.

Målet er 800+ heste på tryk, og 150hk oveni med NOS.
Desuden får jeg en pæn bil der stadig har lidt "standard look".. Giver den brede skærme, 20 mm pr side foran, 50 mm pr side bagpå, og så får den nogen pæne 18" fælge på. Front, og bagkofanger biver std. Der kommer heller ikke skørter på.

Nogen som ved hvor man kan købe en 4" udstødning til s13? Altså et cat-back system i 4" Skriv venligst hvis du kender et sted.

25/11-08
50mm bredere bagskærme, og 20mm bredere skærme foran i hver side er bestilt. 56mm alu vand køler til motor er bestilt. 6 punkts bur fra Cusco er også på vej..

Har fået købt EBC, og en lille 9" el blæser til min olie køler.

Men der er stadig en laaaang liste af ting tilbage. Ser frem til om et år eller 2 så er bilen ved at være færdig.

Senere projekt bliver at bygge 4WD på. Har det forreste bundkar/dif fra en GTR. Overvejer at bygge ATESSA systemet med. Men ligger langt ude dette her! Skal have fundert alle de stumper jeg skal bruge.

21/09-09
Længe siden jeg har skrevet noget her. Men der er sket en masse i mellemtiden. Blokken er samlet færdig, topstykke næsten klart til at smide på blok, og så ryger motor i igen. Derefter skal jeg have svejst ny udstødningsmanifold op og lavet 4" udstødning til den. Bliver bare en sidepipe nu her.
Motorrum er malet, flytter sikringsboks ind i handskerum, så de eneste ledninger man kommer til at kunne se bliver dem der går til motor. Har lavet starten af trykrør, den sidste del bliver lavet når motor ligger der. Går lidt og overvejer om jeg skal smide anlæg i bilen igen.?!?!?! Eller om jeg skal sætte det i min øko bil jeg bruger til hverdag.

08/06-10
Så er det vidst tid til en update. Motor er kommet i osv, køre super fedt!!! Mangler at skifte indmad i topstykke, og skifte til 3 pladet kobling før jeg når mit HK mål. Men indtil da vil den køre rundt med omkring 500HK. Venter pt. på en digital knock box til min motorstyring. Når den kommer, i løbet af et par dage tror jeg, (Har været bestilt i snart 3 måneder nu.) kan jeg trimme motor færdig.
Og ENDELIG! Bilen er under forberedelse til at blive malet! :-) Er igang med at slibe ned osv. Har en super dejlig sød veninde som er udlært autolakerer der maler den. Den bliver hvid med sort tag. Og så skal jeg have taget mig sammen til at lave mine spacere bagpå færdige, så de fælge kan komme ud til kanten igen.

27/08-11
Lang tid siden nogen update. Den køre bare som en drøm.
Der er lagt lidt billeder ind af stumperne til 4WD project.

13/05-12.
Pænt længe siden uden update. Har stort set alle stumper til 4x4 ombygningen og er godt igang med det. Planen er at den når at komme ud og køre denne sommer med 4x4.

Vil du se flere Nissan 200SX - RB34DET - R32 / R33 GTR 4x4 til salg? Andre Nissan eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Nissan 200SX - RB34DET - R32 / R33 GTR 4x4
Annonce