{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Audi A4 2,0 TDI S-Line [Tidl. bil] 2008

6.519 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

*L-F* *
Mand | 51 år | Oprettet: 4. sep 2003


Audi A4 2,0 TDI S-Line

Årgang:
2008
Motor:
2,0 TDI 16v med turbo (variabel geometri), intercooler og 2 balanceaksler. Langsliggende.

6 gear.

Tank: 70 liter.

Nogle bryder sig ikke så meget om lyden fra en dieselmotor, men turbolyden i en moderne dieselbil er faktisk ganske acceptabel, lidt dyb, og dejlig sprød, og slet ikke som i "gamle dage" hvor det lød som om søm og skruer var blandet i brændstoffet, og TRÆKKE, det kan den ;-) Samtidig er motoren forbavsende smidig og yderst omdrejningsvillig, når man tænker på det er en diesel.
Støjniveauet i kabinen er naturligvis ganske lavt - lydisolere, det kan Audi bare.

TDI = turbo direct injection
Hestekræfter
Hk.: 140
Nm.: 320 v. 1750 omdrejninger.

VAG´s TDI´ere er kendt for generelt at yde væsentlig mere end de er sat til på papiret - dette skulle, så vidt jeg er orienteret, have noget med de tyske beskatnings- og forsikringsregler at gøre, hvor bilerne er beskattet og forsikret efter bl.a. motorydelsen.
Fælge
Vinter: 16 " støbte originale Audi-fælge (kan desværre ikke lige huske typebetegnelsen).

Sommer: 18" S3/S8.
Dæk
Vinter: 205/55 VR 16 Conti Wintercontact.

Sommer: 235/40 ZR 18 Conti Sportcontact 3 med beskyttelsesrille.
Undervogn
Ganske som Audi har konstrueret den: Fast, men heldigvis samtidig meget komfortabel og støjsvag.
4. november 2008: Sænket 20 mm. originalt hos SMC.
Bilstereo
Audi Navigation RNS-E og 10 aktive højttalere. Spiller sublimt - der er godt nok tryk på bas og trommer. Der må sidde en ordentlig forstærker i!
Styling
S-Line, hvilket udover komplet udstyrsliste bl.a. inbefatter: Sideskørter, hvide blinklys, lille indbygget hækspoiler, S-Line mærker foran og på siderne af bilen, dybe frontspoilere under tågelygter, m.m. Aluhjul.
Interiør
Mørkt med den flotte alukant hele vejen rundt. NK - sort sort - grå.

A4 har altid været regnet for at have en af de bedste/lækreste kabiner, og er desuden flere gange kåret til at have den bedste samlekvalitet såvel i kabinen som generelt.
Ekstra tilbehør
Aluhjul, ellers var "det hele" var der fra start.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Egenvægt iflg. instruktionsbogen: 1505 kg.

Bilen er en S-Line. Den fabriksmonterede udstyrsliste indeholder bl.a.:


Audi Navigation RNS-E

Fører info-system.

ESP.

Multifunktionsrat (læder).

Audi Concert, nyeste version med MP3 samt 10 aktive højttalere.

Regnsensor.

"Coming home/leaving home"-lyspakke.

Dobbeltzone klimaautomatik.

Opvarmede forsæder (6 trin pr. side).

Bluetooth (registrerer selv mobiltelefonen når man entréer bilen og slår over på denne. Derefter taler man bare ud "i luften" og kan styre lyden samt telefonen via rattet).

Automatisk nedblændeligt bakspejl.

Køling (særskilt køleskab) i handskerum.

Midterarmlæn både for og bag (det forreste med indbygget mobil-lader/holder og bluetooth, det bagerste indeholdende rød førstehjælpskuffert samt kopholdere).

El-ruder hele vejen rundt - automatisk op- og ilukning via fjernbetjening.

Fartpilot med memory.

Fjernbetjent motor- og kabinevarmer (superlækkert).

Automatisk åbning af bagagerum via fjernbetjening (og i dørsiden).

Tågeforlygter.

Blanke rudelister (det går simpelthen ikke uden, selvom man kan fravælge det).

Den perfekte bil hvis man vægter støjsvag superkomfort, eksempelvis hvis det går sydpå af motorvejen om sommeren.
Udstyrsniveauet svarer nogenlunde til en Le Mans-model, dog har denne vist en anelse mere udstyr. De må for øvrigt ikke kalde dem for Le Mans mere, så nu hedder de "bare" S-line igen.



Efterfølgende tekst er "lånt" fra en test/anmeldelse jeg har læst:

"Interiøret:
Interiøret er uden tvivl klassens bedste. Der er umiddelbart ikke nogen der kommer op på samme højde som Audi. Plastkvaliteten er suveræn, designet perfekt og helhedsindtrykket unikt. Sæderne er glimrende, men kunne godt give en smule mere sidestøtte i den sporty turbomodel. Men, som Audi selv siger – det kan man købe som ekstra udstyr."

"Motoren:
I forhold til den lille 1.6 liters benzinmotor er motoren i denne 2.0 TDI et rent diesellokomotiv med så mange kræfter, at man næsten ikke ved, hvor man skal bruge dem. Den 2 liters dieselmotor har 4 ventiler pr. cylinder i modsætning til tidligere, hvor pumpe-dyse motorerne altid havde 2 ventiler pr. cylinder.

De 170 heste ydes ved 4.000 omdrejninger pr. minut, mens det enorme moment på 350 Nm. ydes ved blot 1.750 o/m. For at finde et tilsvarende moment i en Audi-model med benzinmotor skal man op i topmodellen med den 3.2 liters store V6 motor, der har et moment på 320 Nm. som dog ydes ved et noget højere antal omdrejninger, nemlig 2.500.

Med både et stort antal heste og et monster moment har Audi´en kræfter i overflod. Selvom accelerationen fra 0-100 km/t ikke hører hjemme i super GTI-land, så er A4 2.0 TDI totalt overlegen, så snart kareten ruller. En mellemacceleration fra 80-120 km/t på godt 4 sek. er der ikke mange biler, der kan matche – slet ikke hvis det skal foregå i 4. gear, hvor det store moment spiller ind."

"Designet:
Designmæssigt har Audi endnu engang vist at de er med helt fremme. Det nye kendetegn med den gennemgående kølergrill er naturligvis også overført til A4 modeller, der nu ser mere aggressive ud end tidligere. Vores testbil blev leveret i den mest røde farve jeg længe har set, hvilket understregede de meget aggressive og voluminøse linier.
Bagagekapaciteten er med sine 445 liter acceptabelt. Hvis man lægger sæderne ned, har man 720 liter bagageplads. Pladsen på bagsædet kunne være bedre, men er acceptabel."

"Konklusion:
Audi A4 Limousine er absolut en vidunderlig bil. Motor, undervogn, gearskifte og kvalitet går virkelig op i en højere enhed. Prisen er også høj, men det ved man når man køber en Audi – for når man vil have det bedste må man også betale for det."

>Citat slut<.

Bilen er købt fra ny i -08 som én af de sidste B7-modeller inden den "nye" model kom, den er derfor fuld af udstyr man normalt skal tilvælge.


NB: 28.01.2010 - BILEN ER SOLGT, og vi har købt en Audi A4 3,0 TDI (B8, nyeste model). Bliver oprettet herinde hurtigst muligt.


Vil du se flere Audi A4 2,0 TDI S-Line til salg? Andre Audi eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Audi A4 2,0 TDI S-Line
Annonce