Audi A4 2,0 TDI S-Line [Tidl. bil] 2008
6.519 visninger
|
Oprettet:
Audi A4 2,0 TDI S-Line
Årgang:
2008
Motor:
2,0 TDI 16v med turbo (variabel geometri), intercooler og 2 balanceaksler. Langsliggende.
6 gear.
Tank: 70 liter.
Nogle bryder sig ikke så meget om lyden fra en dieselmotor, men turbolyden i en moderne dieselbil er faktisk ganske acceptabel, lidt dyb, og dejlig sprød, og slet ikke som i "gamle dage" hvor det lød som om søm og skruer var blandet i brændstoffet, og TRÆKKE, det kan den ;-) Samtidig er motoren forbavsende smidig og yderst omdrejningsvillig, når man tænker på det er en diesel.
Støjniveauet i kabinen er naturligvis ganske lavt - lydisolere, det kan Audi bare.
TDI = turbo direct injection
6 gear.
Tank: 70 liter.
Nogle bryder sig ikke så meget om lyden fra en dieselmotor, men turbolyden i en moderne dieselbil er faktisk ganske acceptabel, lidt dyb, og dejlig sprød, og slet ikke som i "gamle dage" hvor det lød som om søm og skruer var blandet i brændstoffet, og TRÆKKE, det kan den ;-) Samtidig er motoren forbavsende smidig og yderst omdrejningsvillig, når man tænker på det er en diesel.
Støjniveauet i kabinen er naturligvis ganske lavt - lydisolere, det kan Audi bare.
TDI = turbo direct injection
Hestekræfter
Hk.: 140
Nm.: 320 v. 1750 omdrejninger.
VAG´s TDI´ere er kendt for generelt at yde væsentlig mere end de er sat til på papiret - dette skulle, så vidt jeg er orienteret, have noget med de tyske beskatnings- og forsikringsregler at gøre, hvor bilerne er beskattet og forsikret efter bl.a. motorydelsen.
Nm.: 320 v. 1750 omdrejninger.
VAG´s TDI´ere er kendt for generelt at yde væsentlig mere end de er sat til på papiret - dette skulle, så vidt jeg er orienteret, have noget med de tyske beskatnings- og forsikringsregler at gøre, hvor bilerne er beskattet og forsikret efter bl.a. motorydelsen.
Fælge
Vinter: 16 " støbte originale Audi-fælge (kan desværre ikke lige huske typebetegnelsen).
Sommer: 18" S3/S8.
Sommer: 18" S3/S8.
Dæk
Vinter: 205/55 VR 16 Conti Wintercontact.
Sommer: 235/40 ZR 18 Conti Sportcontact 3 med beskyttelsesrille.
Sommer: 235/40 ZR 18 Conti Sportcontact 3 med beskyttelsesrille.
Undervogn
Ganske som Audi har konstrueret den: Fast, men heldigvis samtidig meget komfortabel og støjsvag.
4. november 2008: Sænket 20 mm. originalt hos SMC.
4. november 2008: Sænket 20 mm. originalt hos SMC.
Bilstereo
Audi Navigation RNS-E og 10 aktive højttalere. Spiller sublimt - der er godt nok tryk på bas og trommer. Der må sidde en ordentlig forstærker i!
Styling
S-Line, hvilket udover komplet udstyrsliste bl.a. inbefatter: Sideskørter, hvide blinklys, lille indbygget hækspoiler, S-Line mærker foran og på siderne af bilen, dybe frontspoilere under tågelygter, m.m. Aluhjul.
Interiør
Mørkt med den flotte alukant hele vejen rundt. NK - sort sort - grå.
A4 har altid været regnet for at have en af de bedste/lækreste kabiner, og er desuden flere gange kåret til at have den bedste samlekvalitet såvel i kabinen som generelt.
A4 har altid været regnet for at have en af de bedste/lækreste kabiner, og er desuden flere gange kåret til at have den bedste samlekvalitet såvel i kabinen som generelt.
Ekstra tilbehør
Aluhjul, ellers var "det hele" var der fra start.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Egenvægt iflg. instruktionsbogen: 1505 kg.
Bilen er en S-Line. Den fabriksmonterede udstyrsliste indeholder bl.a.:
Audi Navigation RNS-E
Fører info-system.
ESP.
Multifunktionsrat (læder).
Audi Concert, nyeste version med MP3 samt 10 aktive højttalere.
Regnsensor.
"Coming home/leaving home"-lyspakke.
Dobbeltzone klimaautomatik.
Opvarmede forsæder (6 trin pr. side).
Bluetooth (registrerer selv mobiltelefonen når man entréer bilen og slår over på denne. Derefter taler man bare ud "i luften" og kan styre lyden samt telefonen via rattet).
Automatisk nedblændeligt bakspejl.
Køling (særskilt køleskab) i handskerum.
Midterarmlæn både for og bag (det forreste med indbygget mobil-lader/holder og bluetooth, det bagerste indeholdende rød førstehjælpskuffert samt kopholdere).
El-ruder hele vejen rundt - automatisk op- og ilukning via fjernbetjening.
Fartpilot med memory.
Fjernbetjent motor- og kabinevarmer (superlækkert).
Automatisk åbning af bagagerum via fjernbetjening (og i dørsiden).
Tågeforlygter.
Blanke rudelister (det går simpelthen ikke uden, selvom man kan fravælge det).
Den perfekte bil hvis man vægter støjsvag superkomfort, eksempelvis hvis det går sydpå af motorvejen om sommeren.
Udstyrsniveauet svarer nogenlunde til en Le Mans-model, dog har denne vist en anelse mere udstyr. De må for øvrigt ikke kalde dem for Le Mans mere, så nu hedder de "bare" S-line igen.
Efterfølgende tekst er "lånt" fra en test/anmeldelse jeg har læst:
"Interiøret:
Interiøret er uden tvivl klassens bedste. Der er umiddelbart ikke nogen der kommer op på samme højde som Audi. Plastkvaliteten er suveræn, designet perfekt og helhedsindtrykket unikt. Sæderne er glimrende, men kunne godt give en smule mere sidestøtte i den sporty turbomodel. Men, som Audi selv siger – det kan man købe som ekstra udstyr."
"Motoren:
I forhold til den lille 1.6 liters benzinmotor er motoren i denne 2.0 TDI et rent diesellokomotiv med så mange kræfter, at man næsten ikke ved, hvor man skal bruge dem. Den 2 liters dieselmotor har 4 ventiler pr. cylinder i modsætning til tidligere, hvor pumpe-dyse motorerne altid havde 2 ventiler pr. cylinder.
De 170 heste ydes ved 4.000 omdrejninger pr. minut, mens det enorme moment på 350 Nm. ydes ved blot 1.750 o/m. For at finde et tilsvarende moment i en Audi-model med benzinmotor skal man op i topmodellen med den 3.2 liters store V6 motor, der har et moment på 320 Nm. som dog ydes ved et noget højere antal omdrejninger, nemlig 2.500.
Med både et stort antal heste og et monster moment har Audi´en kræfter i overflod. Selvom accelerationen fra 0-100 km/t ikke hører hjemme i super GTI-land, så er A4 2.0 TDI totalt overlegen, så snart kareten ruller. En mellemacceleration fra 80-120 km/t på godt 4 sek. er der ikke mange biler, der kan matche – slet ikke hvis det skal foregå i 4. gear, hvor det store moment spiller ind."
"Designet:
Designmæssigt har Audi endnu engang vist at de er med helt fremme. Det nye kendetegn med den gennemgående kølergrill er naturligvis også overført til A4 modeller, der nu ser mere aggressive ud end tidligere. Vores testbil blev leveret i den mest røde farve jeg længe har set, hvilket understregede de meget aggressive og voluminøse linier.
Bagagekapaciteten er med sine 445 liter acceptabelt. Hvis man lægger sæderne ned, har man 720 liter bagageplads. Pladsen på bagsædet kunne være bedre, men er acceptabel."
"Konklusion:
Audi A4 Limousine er absolut en vidunderlig bil. Motor, undervogn, gearskifte og kvalitet går virkelig op i en højere enhed. Prisen er også høj, men det ved man når man køber en Audi – for når man vil have det bedste må man også betale for det."
>Citat slut<.
Bilen er købt fra ny i -08 som én af de sidste B7-modeller inden den "nye" model kom, den er derfor fuld af udstyr man normalt skal tilvælge.
NB: 28.01.2010 - BILEN ER SOLGT, og vi har købt en Audi A4 3,0 TDI (B8, nyeste model). Bliver oprettet herinde hurtigst muligt.
Bilen er en S-Line. Den fabriksmonterede udstyrsliste indeholder bl.a.:
Audi Navigation RNS-E
Fører info-system.
ESP.
Multifunktionsrat (læder).
Audi Concert, nyeste version med MP3 samt 10 aktive højttalere.
Regnsensor.
"Coming home/leaving home"-lyspakke.
Dobbeltzone klimaautomatik.
Opvarmede forsæder (6 trin pr. side).
Bluetooth (registrerer selv mobiltelefonen når man entréer bilen og slår over på denne. Derefter taler man bare ud "i luften" og kan styre lyden samt telefonen via rattet).
Automatisk nedblændeligt bakspejl.
Køling (særskilt køleskab) i handskerum.
Midterarmlæn både for og bag (det forreste med indbygget mobil-lader/holder og bluetooth, det bagerste indeholdende rød førstehjælpskuffert samt kopholdere).
El-ruder hele vejen rundt - automatisk op- og ilukning via fjernbetjening.
Fartpilot med memory.
Fjernbetjent motor- og kabinevarmer (superlækkert).
Automatisk åbning af bagagerum via fjernbetjening (og i dørsiden).
Tågeforlygter.
Blanke rudelister (det går simpelthen ikke uden, selvom man kan fravælge det).
Den perfekte bil hvis man vægter støjsvag superkomfort, eksempelvis hvis det går sydpå af motorvejen om sommeren.
Udstyrsniveauet svarer nogenlunde til en Le Mans-model, dog har denne vist en anelse mere udstyr. De må for øvrigt ikke kalde dem for Le Mans mere, så nu hedder de "bare" S-line igen.
Efterfølgende tekst er "lånt" fra en test/anmeldelse jeg har læst:
"Interiøret:
Interiøret er uden tvivl klassens bedste. Der er umiddelbart ikke nogen der kommer op på samme højde som Audi. Plastkvaliteten er suveræn, designet perfekt og helhedsindtrykket unikt. Sæderne er glimrende, men kunne godt give en smule mere sidestøtte i den sporty turbomodel. Men, som Audi selv siger – det kan man købe som ekstra udstyr."
"Motoren:
I forhold til den lille 1.6 liters benzinmotor er motoren i denne 2.0 TDI et rent diesellokomotiv med så mange kræfter, at man næsten ikke ved, hvor man skal bruge dem. Den 2 liters dieselmotor har 4 ventiler pr. cylinder i modsætning til tidligere, hvor pumpe-dyse motorerne altid havde 2 ventiler pr. cylinder.
De 170 heste ydes ved 4.000 omdrejninger pr. minut, mens det enorme moment på 350 Nm. ydes ved blot 1.750 o/m. For at finde et tilsvarende moment i en Audi-model med benzinmotor skal man op i topmodellen med den 3.2 liters store V6 motor, der har et moment på 320 Nm. som dog ydes ved et noget højere antal omdrejninger, nemlig 2.500.
Med både et stort antal heste og et monster moment har Audi´en kræfter i overflod. Selvom accelerationen fra 0-100 km/t ikke hører hjemme i super GTI-land, så er A4 2.0 TDI totalt overlegen, så snart kareten ruller. En mellemacceleration fra 80-120 km/t på godt 4 sek. er der ikke mange biler, der kan matche – slet ikke hvis det skal foregå i 4. gear, hvor det store moment spiller ind."
"Designet:
Designmæssigt har Audi endnu engang vist at de er med helt fremme. Det nye kendetegn med den gennemgående kølergrill er naturligvis også overført til A4 modeller, der nu ser mere aggressive ud end tidligere. Vores testbil blev leveret i den mest røde farve jeg længe har set, hvilket understregede de meget aggressive og voluminøse linier.
Bagagekapaciteten er med sine 445 liter acceptabelt. Hvis man lægger sæderne ned, har man 720 liter bagageplads. Pladsen på bagsædet kunne være bedre, men er acceptabel."
"Konklusion:
Audi A4 Limousine er absolut en vidunderlig bil. Motor, undervogn, gearskifte og kvalitet går virkelig op i en højere enhed. Prisen er også høj, men det ved man når man køber en Audi – for når man vil have det bedste må man også betale for det."
>Citat slut<.
Bilen er købt fra ny i -08 som én af de sidste B7-modeller inden den "nye" model kom, den er derfor fuld af udstyr man normalt skal tilvælge.
NB: 28.01.2010 - BILEN ER SOLGT, og vi har købt en Audi A4 3,0 TDI (B8, nyeste model). Bliver oprettet herinde hurtigst muligt.
Audi A4 2,0 TDI S-Line
aug 2006
Følger: 27 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 35 Svar: 140
Ser sku godt ud ..det bare en flot model
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 254 Svar: 2.792
Ikke meget mere at sige en vel talt. (: jeg blander mig uden om
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Nu kan jeg ikke lige se så meget politik i det jeg har skrevet Men når folk skriver hvad de mener, må de også være parat til man tager til genmæle, så kan det ikke nytte noget de sætter én på filter lige så snart de har sagt hvad de selv vil - det er ikke rimeligt.
Det er 100 % oplagt det der er sket her, og det provokerer mig når folk ikke bare vil indrømme det.
Vores lille uoverensstemmelse stikker for øvrigt lidt dybere end det du kan se her, men lad nu det ligge - der er ingen grund til at blande flere ind i det her
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 254 Svar: 2.792
Du er altså meget politisk i dine udtalelser:P
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Ha ha, hvorfor sætter du mig på filter, så kan du jo ikke få et svar, det var da en mærkelig idé når man snakker sammen. Men du kan måske ikke tåle sandheden, sådan en hvalp som dig?!
Næ, det er skam lovligt nok at give en lav karaktér, men "kan bare ikke lide min bil" - det må du lige forklare (hvis du ellers har intelligens til det) - selvfølgelig er smag og behag forskellig, men jeg har sandt for dyden ikke hørt om mange mennesker der ikke kan lide en almindelig Audi A4. Men måske det er misundelsen der lurer i krogene??
Forøvrigt pudsigt din karaktér lige kommer efter min lille diskussion med Emil.
Jeg stemte forresten lige på dine utallige mange udfordringer tidligere jeg var inde og kigge - men desværre ikke til din favør.
Hygge
nov 2004
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 14
Den er skam ikke givet på grund af Emil.. har handlet med ham men kender ham ikke.. men jeg synes bare ikke om din bil.. er det ulovligt her på siden..?
aug 2005
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 6 Emner: 17 Svar: 99
høj herfra kig forbi min A5
aug 2005
Følger: 66 Følgere: 66 Biler: 7 Emner: 124 Svar: 379
Høj herfra, nice Audi
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 254 Svar: 2.792
Jeg takker mange gange (:
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 254 Svar: 2.792
du har måske ret, man kan jo altid håbe, men jeg tror lige jeg ændrer til x høj (: .. men lækker bil, det skal du vide.
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 254 Svar: 2.792
Kun rige mennesker har råd til den slags bil :P..
haha.. høj herfra
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 1
Det er ganske simpelt at chippe med 48 hk.
BSR i Sverrige ordner den sag på en times tid
www.bsrab.se
mar 2005
Følger: 3 Følgere: 17 Biler: 30 Emner: 2
hermed høj til dig den er bare fed kig på min nu med h-sele og læder til de små..........
mar 2004
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 105 Svar: 436
Nøgle er også "US" Model
mar 2004
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 105 Svar: 436
Det er en rød knap som sidder på siden af nøglen.. Når du så trykker på den, "dytter den"
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
... allesammen. Overordentlig fin velkomst.
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Jo, men vi må se om vi kan lære at leve med det. Og tak
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
Ja, noget kunne tyde på det. Tak for de fine ord
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 2
det er sku da en fin vogn du har høj herfra
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 95
Så fik du den ind
Den ser rigtig flot ud tillykke med den
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 1
er det ikke irriterende at have sådan en lækker bil,?
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
HOLD DA OP, jeg har aldrig oplevet noget gå så hurtigt: Jeg havde dårligt "oprettet den" førend den var stemt ind. Jeg nåede ikke en gang at se om den fik nogle afvisepoint.
Jamen tak, endnu en gang
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 478
Ja, sådan skal det sgu gøres...ind med den, så du kan få en x-tra høj til den fede tysker
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 120
Rigtig flot profil til en rigtig flot bil!
nov 2007
Følger: 49 Følgere: 47 Biler: 1 Emner: 2
Til