BMW E34 525i 1989
1.104 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Kommentarer
BMW E34 525i
Årgang:
1989
Motor:
Originalt en M20'er
Nu kører den med en M50'er
- Schmiedmann bananmanifold
- One Two Pipe udstødning
- KN filter i den originale luftfilterkasse
Nu kører den med en M50'er
- Schmiedmann bananmanifold
- One Two Pipe udstødning
- KN filter i den originale luftfilterkasse
Hestekræfter
M20'eren skulle yde 170 hk og 222 nm
og
M50'eren skulle yde 192 hk og 245 nm std.
Med de par småting der er gjort ved den, håber jeg da at den er på den rigtige side af 200 hk og 260 nm, men det er jo aldrig til at vide med sådan en gammel svend.
og
M50'eren skulle yde 192 hk og 245 nm std.
Med de par småting der er gjort ved den, håber jeg da at den er på den rigtige side af 200 hk og 260 nm, men det er jo aldrig til at vide med sådan en gammel svend.
Fælge
Om vinteren:
Originale 15" BMW stålfælge
Om sommeren:
17" OZ "et eller andet"
Originale 15" BMW stålfælge
Om sommeren:
17" OZ "et eller andet"
Dæk
Om vinteren:
Goodyear Ultra Grip 7+ 195/65-15 (Godkendt til 190 km/t)
Det er et fænomenalt dæk med utroligt god greb, både i regn, sne og på is
Om sommeren:
Foran:Roadstone N3000 225/45-17 (Godkendt til 270 km/t)
Bagpå Roadstone N3000 235/45-17 (Godkendt til 270 km/t)
Dette dæk er et meget dårligt Thansen-dæk! I tørvejr er grebet nogenlunde, dog ikke noget imponerende. I regn er dækket rent ud sagt elendigt, den mindste smule vand på vejen er nok, til at dækket meget let mister grebet.
Umiddelbart vil jeg mene, at dette dæk er godt til nybegyndere, der vil lære at drifte....jaaa, som sædvanligt hænger pris og kvalitet sammen.
Goodyear Ultra Grip 7+ 195/65-15 (Godkendt til 190 km/t)
Det er et fænomenalt dæk med utroligt god greb, både i regn, sne og på is
Om sommeren:
Foran:Roadstone N3000 225/45-17 (Godkendt til 270 km/t)
Bagpå Roadstone N3000 235/45-17 (Godkendt til 270 km/t)
Dette dæk er et meget dårligt Thansen-dæk! I tørvejr er grebet nogenlunde, dog ikke noget imponerende. I regn er dækket rent ud sagt elendigt, den mindste smule vand på vejen er nok, til at dækket meget let mister grebet.
Umiddelbart vil jeg mene, at dette dæk er godt til nybegyndere, der vil lære at drifte....jaaa, som sædvanligt hænger pris og kvalitet sammen.
Undervogn
Standard med Monroe affjedring
Jeg synes at det giver en forholdsvist god, fast og stabil undervogn, der ikke krænger og "sejler" for meget.
Nye skiver og klodser hele vejen rundt + nye kalibre bagpå...Originalt er skiverne bagpå jo massive, men da jeg købte bilen, var der også monteret ventilerede skiver bagpå, så da der skulle nye skiver på valgte jeg at beholde den sådan. Dette viste sig dog at være noget mere kompliceret end som så, og det resulterede i mange ture til BMW for at finde de rigtige dele. Men tilsidst fandt jeg løsningen. Hvis jeg husker rigtigt blev løsningen: Skiver til en E39 525i og kalibre til en E34 M5/540i, M5/540i skiverne kunne ikke gå på, da hullet til håndbremse tromlen ikke passede.
Jeg synes at det giver en forholdsvist god, fast og stabil undervogn, der ikke krænger og "sejler" for meget.
Nye skiver og klodser hele vejen rundt + nye kalibre bagpå...Originalt er skiverne bagpå jo massive, men da jeg købte bilen, var der også monteret ventilerede skiver bagpå, så da der skulle nye skiver på valgte jeg at beholde den sådan. Dette viste sig dog at være noget mere kompliceret end som så, og det resulterede i mange ture til BMW for at finde de rigtige dele. Men tilsidst fandt jeg løsningen. Hvis jeg husker rigtigt blev løsningen: Skiver til en E39 525i og kalibre til en E34 M5/540i, M5/540i skiverne kunne ikke gå på, da hullet til håndbremse tromlen ikke passede.
Bilstereo
Standard højtalere med en Sony HU der lige er "gået sig en tur", så nu ender det nok med at blive Pioneer.
Den forrige ejer har haft et større anlæg i, så alle kablerne er trukket, men jeg ved bare ikke hvor meget, jeg har lyst til at bruge på et anlæg.
Den forrige ejer har haft et større anlæg i, så alle kablerne er trukket, men jeg ved bare ikke hvor meget, jeg har lyst til at bruge på et anlæg.
Styling
- Facelift forlygter med angel eyes fra en årg. '94
- Hvide blinklysglad foran
- Tonede ruder bagi
- Røde kalibre foran (kunne trænge til en rensning)
- Hvide blinklysglad foran
- Tonede ruder bagi
- Røde kalibre foran (kunne trænge til en rensning)
Interiør
- Komplet M5 læderkabine med el. inst. forsæder og hukommelse i føresædet. LÆKKERT :D
- M5 indtrumentering
- M5 indtrumentering
Ekstra tilbehør
Næææ...
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er reg. førstegang 12 måned 1989
Jeg Købte bilen d. 5/12-07
Motor, gearkasse og bagtøj kommer fra en årg. '92 og har kørt ca. 175.000 km
Den kører upåklageligt. :D
Det er ikke den langsommeste bil i verden, men den er da heller ikke nogen raket...håber min næste bil bliver med tryk :D
Det er utroligt dejligt, at der er spær i bagtøjet, hvis du spørger mig burde alle biler leveres med det standard.
Jeg Købte bilen d. 5/12-07
Motor, gearkasse og bagtøj kommer fra en årg. '92 og har kørt ca. 175.000 km
Den kører upåklageligt. :D
Det er ikke den langsommeste bil i verden, men den er da heller ikke nogen raket...håber min næste bil bliver med tryk :D
Det er utroligt dejligt, at der er spær i bagtøjet, hvis du spørger mig burde alle biler leveres med det standard.
BMW E34 525i
dec 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 14 Svar: 19
lækker bmw du har dig der... høj her fra..
kig evt forbi min 306 og smid en stemme retur
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 6
Velkommen til Bilgalleri!
Fin bil, du har der! Har smidt en stemme.
Smut forbi mine biler, og smid et par stemmer + tjek mine udfordringer ud:-)
okt 2007
Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 106 Svar: 672
lækker e34..
Smed en høj på den..
Kig evt. forbi min e34
apr 2008
Følger: 109 Følgere: 118 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 227
en rigtig dejlig vogn:) høj..
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1
EN høj herfra, så smid da lige en tilbage igen....Tak
nov 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 17