Suzuki Swift Sport 2008

2.618 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
Slå lyden til
00:00
/
00:15
LIVE

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

Suzuki Swift Sport

Årgang:
2008
Motor:
Helt standard:
M16A
1586ccm

Smedede stempler, polerede indsugningskanaler og alt muligt andet. Helt standard men ikke voldsomt økonomisk. Dog er det lykkedes mig at få den til at gå over 16 km/l over en tankfuld på en ferie i Italien. Ved normal sommerkørsel passer det officielle forbrug på 14,3 km/l meget godt.
Hestekræfter
125hk ved 6800rpm
148nm ved 4800rpm
Opgivet til 8,9 til 100
Opgivet topfart 200 (215 på GPS)
-ved 225 på uret slår den begrænseren - har jeg hørt *host host*

Den trækker ganske udemærket, men der er ikke meget at give af under 4000rpm. Men med close ratio gearkasse er det bare med til at gøre oplevelsen sjovere. Men ved 120km/t tager den 4000rpm. Så motorvej er ikke lige dens force. Det er små snoede landeveje derimod!
Den er også eminent til track days. Dog kunne den godt bruge lidt flere kræfter, specielt på Nürburgring.
Fælge
Sommer: 7,5x17" Autec Opal (ET42)
Vinter: 6x15" stål

Ekstra: 6x16" Suzuki fælge (ET50)
Dæk
Sommer: Yokohama S-Drive 215/40 R17
Vinter: Tigar Winter 195/65 H15 (Billige :)

Ekstra: Goodyear Eagle F1 195/50 R16
Undervogn
Standard sport undervogn. Den er anderledes end på en standard Swift, idet den har Monroe dæmpere.
Min er dog sænket 35mm med et sænkningssæt fra forhandleren, hvilket gør den ret hård, men yderst velkørende!
Bilstereo
Standard Suzuki CD/MP3 radio
En Ipod/usb adapter i handskerummet.
Jeg har ikke brug for et stort anlæg, det kører bilen ikke hurtigere af :)
Styling
Standard Sport styling
Dog har jeg fået at vide at det er den faceliftede model (2009) så den er ikke helt magen til de andre Sporter der kører rundt herhjemme. Jeg kan nu ikke se forskel på den og andre Sporter, så det er nok bare noget forhandleren har misforstået.
Interiør
Standard Sport kabine.
Den har nogle rigtigt lækre sæder med god sidestøtte.
Ekstra tilbehør
Ikke det store. Kun lidt dørlister, et armlæn og et lille diskret Nürburgring klistermærke på bagsmækken ;)

Jeg har valgt ikke at give den et larmende filter og en højrøstet udstødning. Jeg har det fint med, at jeg kan køre roligt gennem en by, uden at de gamle damer truer af mig :) Man kan også give den lidt gas, uden at alle vender sig om og glor efter en.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg har ikke planer om at ændre udseendet. Jeg går mere op i hvordan den kører, lyder og yder. Den bliver brugt til hverdag så store skørter, der ikke kan tage fartbump, er ikke noget for mig. Et stor bas i bagagerummet har jeg heller ikke noget at bruge til. Det er bare unødig dødvægt!

Som det fremgår at det ovenstående, er jeg meget glad for min lille bil. Måske lidt for glad, hvis man spørger min kæreste :)

* Købt 23/10 '08

Vil du se flere Suzuki Swift Sport til salg? Andre Suzuki eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Suzuki Swift Sport
Annonce