Skoda 130 LR 1985
4.901 visninger
|
Oprettet:
Skoda 130 LR
Årgang:
1985
Motor:
Motor.
(Original)
1.3 liter.
8 ventilet stødstangsmotor med 3 hovedlejer.
60 hk. 98 nm ved 4700 rpm.
max rpm 5700.
(Rallycross motor.)
1.5 liter
8 ventilet stødstangsmotor med 3 hovedlejer.
Større foringer (blok fræst op)
Special knastaksel med større løft (lejer i blok lavet større, for at få mere løft på knasten)
Forringer udskiftet. (Motorblok fræst ud, for at få plads.)
Special stempler.
Special topstykke.
Manifolde bygget til motoren for at få det rigtige flow.
Tørsump smøring.
Specielt fremstillet svinghjul.
(Original)
1.3 liter.
8 ventilet stødstangsmotor med 3 hovedlejer.
60 hk. 98 nm ved 4700 rpm.
max rpm 5700.
(Rallycross motor.)
1.5 liter
8 ventilet stødstangsmotor med 3 hovedlejer.
Større foringer (blok fræst op)
Special knastaksel med større løft (lejer i blok lavet større, for at få mere løft på knasten)
Forringer udskiftet. (Motorblok fræst ud, for at få plads.)
Special stempler.
Special topstykke.
Manifolde bygget til motoren for at få det rigtige flow.
Tørsump smøring.
Specielt fremstillet svinghjul.
Hestekræfter
170 hk. 175 nm ved 4700 rpm.
max rpm 8500.
max rpm 8500.
Fælge
13-15 tommer.
Dæk
Supersoft slicks.
Undervogn
Justerbare gasdæmpere. Fjedre justerbare i højden. Forstærkede bærearme ifølge homologeringsattest.
Bilstereo
Styling
Interiør
Så lidt som muligt.
Ekstra tilbehør
Gearkasse bygget til motorens drejningsmoment.
5 trins dog box.
NLD Spær.
5 trins dog box.
NLD Spær.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Launch kontrol.
Shiftlight.
Programmerbart tændingsanlæg.
Shiftlight.
Programmerbart tændingsanlæg.
Skoda 130 LR
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
har set den køre og den køre mega godt ekstra høj fra mig
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 35
Jeg har selv bygget den. Vi har haft bilen i over 20 år.
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 11
??
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 146
Når du køre med ITG skumfilter så er det vel ligemeget hvor meget luft der er for der kan de vel bare suge igennem skummet, det er kun hvis man køre med KN som er lukket ude i enden...
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
velkommen til en fin og sjov 130
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 35
Jeg kører med de dybeste ITG man kan få, så det er ikke nemt at få mere luft til tragtene..
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 146
Jeg vil mene at der skal være mere end 20 mm luft "omkring" tragtene. Jeg fik af vide at der minimum skal være samme afstand som hullet på tragten er...
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 146
Hejsa, Fik du brugt de bagskærme du købte af mig nede på nisseringen? Jeg smed en høj stemme sender du ikk en tilbage?
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Svar: 5
- det rigtige med en så lang slange.... Så skal den være giga - for ikke og tage en masse effekt....
Jeg ville lave en kasse hvor filteret kan være lige omkring karburatorerne - og så bare et kort 3 tommer rør lige ind i kabinen.....
Der skal endda noget luft til 170 hk...
Husk der skal være min. 20 mm luft 'omkring' tragte...
jun 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 4 Emner: 48 Svar: 229
Kan der ikke sættes en bundplade på for at mindske støv-"opstigningen"??
Og rigtig flot Skoda i øvrigt
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 35
Har mange kontakter, og skrabet sammen i mange år. Rigtigt meget er hjemmelavet.
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 35
Min tanke var at lave en kasse og derfra føre et rør ud i næsen af bilen og montere filter der, men ved bare ikke om det lange rør gennem bilen kan ændre noget.. Den suger en del, 1 liter benfin for hver 800 meter cirka.
sep 2003
Følger: 60 Følgere: 53 Biler: 5 Emner: 168 Svar: 736
Hvor køber man dele til sådan en dele hen `?
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Svar: 5
Pyha.. Blir vist ikke nemt så... Ja, - det ideelle havde været og lave en kasse, og så en slange ind i bilen... Men du skriver overover at man må ikke have dem inde i bilen...
Hvis du - som jeg forstår nedenunder godt må lave en slange ind i bilen, så synes jeg det er løsningen..
For det første har du jo ikke varme på inde i bilen - og så er temp vel næsten som udenfor.. Og skulle der så være 5 eller 10 grader varmere inde i bilen - så tænker jeg kun du mister en enkelt eller højst to hk...
Du kan faktisk læse på nettet - hvad tabet er ved temperatur stigning... Og det er minmalt - langt mindre end folk vil gøre det til...
Tænk på 'hvor lidt' man vinder ved og sætte intercooler på - i forhold til at du ofte sænker temperaturer 50 - 60 grader eller mere... Man har vel som udgangspunkt at dette vinder man 5 -10 % ved....
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 87 Svar: 351
fin skoda , smed en høøøj
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 35
De kommer fra ham, Problemet med Skodaen er at den hvivler meget støv op bag til, forhjulstrækkerne har ikke det problem, og jeg har lavet skærme osv, men det er ikke nok. overvejer at føre et stort rør ind gennem bilen, men tror luften bliver for varm...
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 63 Biler: 10 Emner: 66 Svar: 123
kan bruno hansen ikke hjælpe der eller er det samme problem med hans filtre
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 35
Med hensyn til luftfilter. Har du en god ide til noget som er bedre end ITG, jeg kan ikke få den til at holde støvet ude, Selv med nyt olieret filter, suger den igennem ved hver tragt, og vi må ikke flytte dem ind i bilen...
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Svar: 5
Havde mistanke om det.... Nå - folk finder den jo nok selv så...!
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 35
Den måtte jeg ikke have, Men hjemmesiden står i min profil..hms-racing.dk. tror jeg..
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 63 Biler: 10 Emner: 66 Svar: 123
fedt med flere billeder du får også lige en høj
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 62 Biler: 9 Emner: 26 Svar: 242
fed
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Svar: 5
Lyttede lige på din video.... Ikke sjovt og være Edderkop i det motorrum.. Hvorfor har du slettet reklamen for den, - på din profil....
Der er ikke meget 'Mike' Gorbatjov over den lyd - når den får lidt øre... Lyder sund...!
F.
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 35
Sidste år kørte jeg uden omdrejningsbegrænser,,, der kunne lyden minde om...
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 62 Biler: 9 Emner: 26 Svar: 242
hehe ja det kan jeg godt forestille mig, det lyder vel som om der ligger en turbinemotor i den
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 35
De ligeskærne tandhjul i gearkassen, og Indsugningen laver en fin melodi...
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 62 Biler: 9 Emner: 26 Svar: 242
det kan da godt ske det er en rally bil, men du har i det mindste gjort noget ud af at vise den ordentlig frem med gode billeder og god beskrivelse, Velkommen
mangler der ikke lidt anlæg i den der hehe
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 35
Synes egentlig også det er sjovere at der kommer lidt anderledes biler ind... Og kan jo se der har været mange inde og lure...
mar 2007
Følger: 66 Følgere: 67 Biler: 11 Emner: 70 Svar: 1.185
Til:
*Black sheep* jette J: Shh
anders a: Ssh
stefan n: Ssh
Velkommen ind Mike
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 104 Svar: 924
efter min menning.. høre de der mark ralle biler slet ikke til herinde
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 35
Ja men hvorfor, har lige ændret på billederne.. Kan ikke se at jeg bryder nogle regler...