{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Corsa Turbo - Solgt :-( [Tidl. bil] 1993

7.946 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Opel Corsa Turbo - Solgt :-(

Årgang:
1993
Motor:
4 cyl. 8v benzin 1389 cm³
Boring 77,6mm
Slaglængde 73,4mm
Kompresion ca. 8,5-1 med 2,4mm kobbertoppakning
Hestekræfter
Før 60 af de vilde ved 5200 omdr/min....
103 Nm ved 2800 omdr/min...
Nu: 120-130 hk v. 5800 omdr/min. og ca. 155Nm.
Nogle påstår at den nok nærmere har ca.140 hk....

Har monteret Turbo, intercooler og B.O.V. og mangler måske en større brændstofpumpe. Den org. kan levere ca. 2 bar, hvilket skulle række til ca 1,2 bars turbotryk. Indsprøjtningsdyse fra 1,6i NZ motor.Frisk luft via et GREEN sportsfilter...
Ifølge PC-programmet "turbocalculator" så burde den få 103 hk v/5600 omdr/min med 0,7bar og intercooler.... :-D
Har også giver den vand/metanol-indsprøjtning for kølingen og holbarhedens skyld og så ka' den også klare omkring 1,1bar ( ca. 125hk og 155Nm.)
Ang. hestekræfter, så har en anden bruger her på bg fået målt sin corsa 8v. singlepoint 1,4 til 127 hk ved 0,7 bar, så det ka' da godt være at min havde en del mere...? :-D
Teoretisk er tophastigheden omkring 200 km/t. ved 6000 omdr/min.
Den kan ihvertfald lave spin på tør asfaldt i 1. og 2.gear uden at bruge kobling og 0-100 på under 9 sek....( hvis forhjulene ellers ka' få fat ) :-p
Benzin Øko.: Før max 14 km/l. nu max 11,5 km/l... Og det SKAL min. være oktan 99 - Det koster at ha' det sjovt :-D
Fælge
HRS Black Strike 15 x 6"
Dæk
Roadsstone N3000 - 195/45-15
PIS-DÆK på våd vej....
Og i sne burde de være ulovlige... :-(
Undervogn
Standart Opel "sport" ( lidt hård ).... :-p
Bilstereo
VDO 4x40Watt Radio/CD m. 4 højtalere
Styling
Nææ.... Sådan ser den bare ud...
I forbindelse med montage af turbo og intercooler et lille scoop i motorhjelmen lavet af den plastikdims der sidder over uret i kabinen....
ASSO sportsbagpotte med 2 crome-afgangsrør
Interiør
Opel "sport" = sportssæder og tykt rat.
Ekstra tilbehør
0,6 kg. pulverslukker mellem sæderne...
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
17/10-09 Turbo og intercooler monteret.... Tak til Søren Superlærling for hjælpen ... http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=142502 ;-)
Og tak til min arbejdsplads Meteor A/S ( www.meteor-as.dk ) for lån af værksted.

20/10-09 Vandindsprøjtning færdigmonteret. En sprinklerbeholder m.pumpe fra en Nissan Micra monteret hvor det org. luftfilter sad. En 0,3 bars olietrykskontakt og et relæ styrer pumpen der giver ca. 1 dl. pr. min med 2 bar.Mængden bliver også justeret af en hjemmefusket vacumstyret ventil.

23/10-09 Ure til Turbotryk,benzintryk og olietryk monteret.
Det er nu rart at kunne se hvad der foregår derude foran...
Og nu kan jeg også se at bezintryksregulatoren virker :-)
Hjemmebygget "Oil catch tank" monteret ved samme lejlighed...

27/10-09 Toppakningen skiftet. den havde vist været deffekt et stykke tid så det ud til... fik ved samme lejlighed lavet lidt orden i motorrummet igen... vendte også lige "oktandimsen" ude i motorrummet så den står til oktan 91 - Det tog den smule tændingsbanken der var ved høje omdrejninger...
Prøvede lige der efter at køre med 1,2 bar ( ca. 135 hk ) og det holdt den til. Har skruet ned til ca1,1 bar igen bare for en sikkerheds skyld

1/11-09 Har justeret lidt på mængden af "extra" brændstof og tjekket tændrørene... De har nu den helt rigtige kulør. Som kaffe med godt med mælk.... :-)

9/11-09 Så blæste den igen toppakningen... ( billige standardpis... :-( )
Borede lige en på arb. i kobber 2,4mm. tyk og satte den i i stedet. Så fik jeg samtidig lige sænket komp. til ca 8,5 hvilket burde gavne holbarheden... Nu kan den også ta' 6000 omdr. uden at tændingsbanke :-) ,men jeg tror ikke det er godt for benzinøkonomien...:-(

14/11-09 Gav den en gang ABCON Oil System Cleaner og skiftede olie og filter. Kører nu med BP 5W-40 Fuldsyntetisk.
Det tog den sidste tikken fra ventilerne... :-)

3/12-09 Har de sidste par uger haft problemer med at få den til at "trække ud" i 3. - 4. og 5. gear....
Har prøvet alverdens justeringer men intet hjalp...?
Fandt måske fejlen idag. Tror det var indsprøjtningsdysen der var kaput.
Hentede en anden hos huggeren og satte den i.....
Den tikkede bare helt anderledes allerede i tomgang og nu ka' den bare trække helt ud i de høje gear... :-p

13/12-09 Har lavet et nyt rør mellem IC og spjældhus med plads til en org. dyse fra en opel m. multipoint. Det er meget nemmere at styre.
Vandindsprøjtningen er også modificeret lidt. Jo større vacum der er mellem luftfilter og turbo, jo mere vand giver den.
Alt i alt har disse to ændringer givet en mere "sprød" motorgang og en lidt bedre økonomi... :-)

22/12-09 Tændrørene skiftet til Denso SK20R11 iridium.
(dyrt pis ) Vi må se om det er bedre end standard-pløkker...

4/1-10 ASSO sportsbagpotte med 2 crome-afgangsrør monteret... Der er sgu ikke meget lyd i den ???



4/3-2010
Har solgt den til en ung gut fra Frederikshavn i marts 2010.
Så Brian'er i Nordjylland... Pas på der oppe... ;-p

Vil du se flere Opel Corsa Turbo - Solgt :-( til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Corsa Turbo - Solgt :-(
Annonce