{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda Integra Type-R (solgt) 1998

33.646 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Brian S
Mand | 49 år | Oprettet: 5. aug 2002


Honda Integra Type-R (solgt)

Årgang:
1998
Motor:
1,8 DOHC Vtec
Rotrex kompressor, CP stempler, Eagle plejlstænger, ARP Head bolts, Toda Spec B knaster og valvetrain, ACT XTSS kobling, Fidanza lettet svinghjul, JB Intercooler, 2,5" DC-sport med Scanturbo 400 cellers kat og 2,5" Simons potter, hjemmelavet beslag og pulleys til kompressoren.
Hestekræfter
190 HK std.
+400 HK med Rotrex kompressor ved +1 bars ladetryk
Fælge
2 sæt 17" OZ Superleggera
Dæk
Toyo R888 205/40-17 gadeslicks både til hverdag og til Trackdays.
Undervogn
Tein HA coilover fuldt justerbar i højde og dæmpning
Camber kit
Dobbelt wishbone
LSD spærrediff.
Bilstereo
Sony single CD
El antenne
4 højttalere.
JBL 10" sub
Sony XES-M3 forstærker
(Er født helt uden anlæg, da det er en racerbil og ikke en koncertsal)
Styling
Tenzo-R hvide sideblink
Interiør
Orig. røde Recaro skålesæder
Orig. læderrat
Orig. Alugearknob
Orig. Integra Type-R måtter
Alupedaler
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Hurtigste Honda på manvørebanen til RaceX 2006.

Se video fra diverse trackdays i 2005 hvor bilen kørte:
http://video.google.com/videoplay?docid=-843362230476296874

Formand for www.honda-klub.dk

Vil du se flere Honda Integra Type-R (solgt) til salg? Andre Honda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Honda Integra Type-R (solgt)
  •   1. feb 2009 ...
    er bilen solgt endnu?? og hvad skal den koste?


  •   18. dec 2008 Att Peter
    Jeg netop solgt selve kompressor kittet og den gamle motor er også solgt. Så det er desværre for sent og du skal regne med at et koster +50K at lave et nyt +400 hk kompressor setup.


  •   18. dec 2008 ...
    Hey Brian, hvad nu hvis man måske kunne være interesseret i din bil, dog med kompressoren i istedet?..

    -
    Mvh
    Peter


  •   16. dec 2008 Dav
    Rigtigt lækker vogn... Hilsen din fætter Peter fra fyn


  •   26. nov 2008 Venstre side ?
    Hvad mener du ? Bilen er ganske almindelig venstre styret, da det er en orig. Dansk ITR. Det er kun motor og gearkasse som er fra en højrestyret JDM bil.

    Bilen er til salg for 136.8i00 uden de store bremser, Tein undervogn og komplet 2,5" udstødning.


  •   10. aug 2008 Pris
    Kompressor motoren er pillet ud og der er kommet en JDM motor + gearkasse i den, som kun har kørt 48.000 km

    Der er nye trækaksler på vej hjem fra USA (Solgte de gamle aksler Gator Stage2 400 HK aksler, da kompressoren motoren tabte en ventil og ødelagde toppen og et stempel)

    Så de ting som normalt er blevet slidt fra da den havde +400 HK er altså udskiftet og den er bygget tilbage til std.

    Prisen er 140.000 kr ved hurtig handel. Bilen har ikke været vinterkørt de sidste 5 år og den har fået undervognbehandling, da den var næsten ny.


  •   10. aug 2008 ..
    hvad er prisen på den ?


  •   7. aug 2008 ..
    Hej Brian.
    Hvad ville det din bil komme til og koste?
    Med og uden rotrex?


  •   26. jul 2008 Hej Brian.
    Rigtig fed Honda smiley ..
    Det er et fedt afsnit med Dolph smiley ..
    Smed lige en høj ..


  •   13. jul 2008 Ja det er typisk
    Sådan går det fanme mange gange når man har en special bil, der er en masse som snakker uden der sker det mindste.
    Hvis jeg ikke havde audi´en så var det helt sikkert vi skulle lave en handel.
    Savner sku min ITR:o(


  •   1. jul 2008 Ikke solgt
    Hej Allan,
    Den er ikke solgt endnu da dem som har ville købe, så ikke lige har haft pengene alligevel.


  •   30. jun 2008 Solgt??
    Hva så formand

    Har du fået skudt bilen afsted eller hvordan står det til med den??


  •   13. jun 2008 Smølf
    Den bliver solgt pga. jeg vil have en S2K i stedet, selvfølgelig også med Rotrex kompressor.
    Lige nu er der lagt en std. motor i den, da jeg sælger den til udlandet og hiver afgiften ud af den, hvis der ikke melder sig en køber MEGET snart.
    Men hvis der er en der vil købe den med Rotrex motoren, så kan den hurtig bygges.


  •   12. jun 2008 Hey
    Tør man spørge hvorfor du sælger tøsen?

    Og har du fået motoren ud og køre igen efter sidste års havari da den knaldede ventilerne ?

    Stadig den vildeste motorlyd jeg har hørt... Man kan bare høre på den motor at den vil have tæsk... Japansk som det skal være!


  •   22. mar 2008 Hejsa...
    For det første, fed ITR....

    Jeg ville lige høre om du evt. kunne hjælpe med lidt tuning af en d16z6 motor. Jeg vil gerne se om det kan lade sig gøre at hive omkring 350-400 hk ud af sådan en, uden at den stresser sig selv alt for meget.?


  •   13. jan 2008 høj
    høj her fra, lækker slæde.


  •   9. dec 2007 . heey.
    rigtig lækker honda du har dig der. smiley

    kig evt den jeg har til salg.

    er det en du kan kende.


  •   22. nov 2007 Hey Brian
    smed lige en stemme på din fede ITR

    /kenned (medlem 1559)


  •   9. jun 2007 ITR priser
    En ITR koster ca. 160-180K alt efter stand.

    Dette er en centrifugal kompressor og dermed leverer den mere tryk, jo flere omdrejninger motoren kører. Så den har ikke væsentlig mere bundtræk hele nede i omdrejninger end std, men når den får 4.000 rpm, så begynder der at ske ting og når den når 6000 rpm, så tager fanden ved den helt op til 9000 rpm hvor festen slutter.


  •   4. jun 2007 super
    RIgtig lækker vogn du har fået dig. den fedeste Honda efter min mening


  •   11. mar 2007 Att. Thomas
    Jeg har prøvet at dreje det nedad og væk fra manifoldet, men ændrer ikke på min indsugningstemperatur, som er rimelig lav. Så umiddelbart får det kold luft nok, selv om det sidder lidt tæt på manifoldet. Har også overvejet powerwrap, men er ikke nået så langt, da jeg overvejede at flytte luftfilteret helt væk.


  •   11. mar 2007 Hey Brian
    fed bil du har der smiley men sad lige og kiggede på billederne af dit motorrum og syntes da ikk lige dit luftfilter sidder særligt optimalt lige foran manifolden smiley hvorfor flytter du det ikke eller smider noget powerwrap rundt om din manifold?? smiley


  •   5. mar 2007 Ok tak skal du have
    Jeg havde ikke lige fået nogen reminder på min profil om at du havde svaret, underligt.
    Men tak, jeg overvejer også stærkt at købe den.

    - Peter


  •   1. mar 2007 Att. Peter
    Det er ikke noget problem med synshallen, da den overholder de 20% når den kun har de 190 HK som den jo har på papiret.

    Worst case er at du skal skifte til et orig. udstødningsmanifold ved syn, hvis de bliver sure. Men den er synet som den står uden problemer.

    Men det er en rigtig fin bil og jeg kan kun anbefale at købe den.


  •   28. feb 2007 Spørgsmål til "proffen"
    Hej Brian

    Nu er det sådan at jeg står og skal købe ny bil, måske, men den jeg har kigget på er den gule Honda Civic 1.6 VTI fra 99, som vidst nok er kendt i hondaklubben. bilen har en Integra motor.
    Jeg skriver til dig for at få det på en slags skrift at motoren går i synshallen, fordi min kære fader som ser meget skeptisk på det mener ikke at det kan lade sig gøre at syne den.
    Så jeg skriver til dig for at spørge:

    - Kan det lade sig gøre???

    Den yder pt 212hk med komplet hks, og den har jo standart 190hk motoren, men så overskrider den jo ikke de 20% ...

    Men lad mig høre din mening, dette er det sidste jeg mangler for at kunne overbevise min far om at jeg ikke bliver ruineret mht. afgift at alt muligt.

    Med venlig Hilsen
    Peter Stentoft


  •   17. feb 2007 Att R19 16V
    Det er rigtigt at den normalt kører med 11,1:1 i kompression.
    Med mine CP stempler er den sænket til 9,8:1 og så med Eagle plejlstænger og ARP topbolte.
    Jeg har med vilje valgt den lidt høje kompression, for at få noget mere grundeffekt og for ikke at skulle lade en hel masse, før den begynder at flytte sig. Men det er selvfølgelig noget mere kritisk når man justerer den ind, da den er noget mere fint følende.
    Jeg har købt nogle Toda Spec B knaster + Valvetrain og et bedre tændingsanlæg. Det gør at den gerne skulle kommer over de 400 HK og ikke mindst give noget mere power i mellemområdet.
    Jeg har lige uploadet et billede af en effektkurve fra sidste år, hvor den glider i remmen de sidste 1000 omdrejninger. Der laver den 365 HK og et par uger senere hvor jeg havde fået strammet remmen, blev den målt til +375 HK.


  •   17. feb 2007 Brian,
    Hvordan smider du 1 bar på motoren? sænket kompressionen for så vidt jeg husker kører den 11:1 standard og med 1 bar giver det 16,5:1 og så tror jeg sgu næsten den er ved at sprænge i luften. Men hvis det er på standard motoren passer 100% pr 1 bar - reglen jo ret godt med 375-380hk smiley


  •   16. feb 2007 okay
    det lydet tiltalende, problemet er ikke at køre til sjælland men at jeg ikke køre honda endnu, og ville bare være sikker på at det er en seriøs klub som ikke bare siger en masse uden at der sker noget. men det lyder som om der er god opbakning omkring tingende i jeres klub =)


  •   16. feb 2007 Træf i HKD
    Hej Martin,
    Vi afholder da et træf i Brørup d.12 maj hos Naak Trim, hvor du kan få bilen effektmålt på rullefelt og få gode tips til tuning og den slags.
    Med over 50 arrangementer om året, er vi Danmarks mest aktive bilmærke klub.
    Men det kræver jo at man starter bilen og møder op til træffene, men det er helt sikkert turen værd.

    Vi har f.eks. generalforsamling i klubben her næste weekend og der kommer der flere fra Jylland, selvom den bliver afholdt på Sjælland.


  •   15. feb 2007 hej brian
    kan se du er formand for honda klubben så det kan være du kan hjælpe mig. Jeg har gået et stykke tid nu og overvejet at købe en honda, jeg er lidt forelsket i en civic 1,5 vtec fra 98. nå men jeg vil ikke kun have bilen. Jeg vil være med i en klub og komme ud og møde nye mennesker og alt det der, har været inde på jeres side og det ser ud som om i er meget aktive =) Men jeg er fra esbjerg og det nærmeste træf i har holdt i nærheden af esbjerg er i vandel. er i allesammen fra sjælland og fyn??


  •   2. feb 2007 Att. Martin
    Det kommer lidt an på hvor meget man kan lave selv. Men hvis du kan lave det meste selv, så regn med ca. 50-75K for at nå 375 HK. Det er selvfølgelig hvis du har en ITR motor i forvejen.


  •   2. feb 2007 Du jo sindsyg
    (det er et kompliment) 375+ på forhjulene!?
    Er ved at hente en integra motor hjem fra tyskland til min accord og havde faktisk bare tænkt mig og lad den stå standart, men din gjorde mig sq lidt nysgæring alligevel...
    Så ved godt de fleste er skide bange for at snakke om penge, men er ku alligevel godt tænke mig og vide hva sådan en ombygning ligger på? med stempler, kompressor og alt hvad der hører med...
    På forhånd tak


  •   24. jan 2007 Att Kasper
    Det for dels for at tage lidt at støjen fra udstødningen og også for at den bare er lidt mere lovlig, da katalysator er et afgift / forurenings spørgsmål. Så hvis jeg bliver stoppet, så forurener den ikke for meget med den 400 cellers kat.

    Og de 10 HK det måske giver at hive den af på en bil med +375 HK betyder ikke så meget. Hvis man savner de HK, så får den bare lidt mere ladetryk smiley


  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    feb 2003

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 30
      14. jan 2007 Hej Brian.
    Var det din integra der var med i en ford reklamme for en time siden?


  •   26. sep 2006 Att Morten
    Det har ikke været mig, men helt sikkert nogle af de andre rødder fra Honda Klub Danmark. Jeg bor på Sjælland og sidst jeg var i Jylland var for 1½ uge siden til PKJ Trackday på Vandel.


  •   26. sep 2006 Hey!
    Kan det passe at jeg så din Honda Integra holde ude foran Mc-donalds i Paderup efter et træf i Aalborg?

    Det var sent på aftenen og den holdte sammen med 2 andre, faktisk identiske Honda Integra'er..

    Eller en nice vogn må man sige !!!

    høj herfra.


  •   4. sep 2006 Att Martin
    Opret en bruger på www.honda-klub.dk og spørg derinde. Kan måske være dit mainrelæ eller noget ir i din strømfordeler.


  •   8. aug 2006 hej mester
    er du ikke interesseret i at sælge din datsun 240z???

    mvh jimmy :o)


  •   23. jun 2006 Dolph og Wulff på Bondegården
    Ja, det er min som var med i Dolph og Wulff på Bondegården.
    Kanont sjovt at være med til optagelserne, de er satme godtnok for sindsyge at være sammen med de drenge smiley

    http://www.honda-klub.dk/data/cache/3/8/640x480.5f4a3cce.40083.jpg


  •   23. jun 2006 hey
    høj her fra, er det din der var med i dolph og wulff på tur i jylland


  •   16. jun 2006 ...
    Den er jo blevet for vild med kompressor...


  •   12. jun 2006 Pris
    En std. Integra ligger på ca. 170-190K alt efter stand. De holder priserne meget godt, da der kun er 25 stk. i DK og de sjældent er til salg.


  •   12. jun 2006 nice
    fadme en fed honda,, hva koster sådan en i dk ??


  •   25. mar 2006 BMW i Hobro
    Har ikke lige været i Hobro med den, så det har været en anden.

    Min bil har stået i vinterhi fra 1. november og kommer først ud om et par uger når solen skinner, og hvor den har fået lavet en lang række opdatinger.


  •   25. mar 2006 hey
    har din honda lige været oppe ved bmw i hobro


  •   9. mar 2006 Harley træf
    Hejsa,
    Har ikke været til Harley træf i august måned.
    Tak for stemmen.


  •   8. mar 2006 FED HONDA
    Kan det passe du var til harley træf i jesperhus i august??
    Så nemlig én Integra der meget vel ku ligne din!!!
    En høj ska du ihvertfald ha, for fed det er den sku ;0)
    Pas godt på den......
    Hilsner fra os........


  •   4. mar 2006 ...
    Hej Formand, du får sgu lige en stemme for en af de fedeste ITR her i landet...


  •   2. mar 2006 Fed bil!
    Hej Brian! Rigtig fed vogn du har dig!! Ville lige høre om du ikke kender en der har en orginal front + forlygterne til sådan en Integra? Jeg står og skal bruge det til et projekt! Kan se du er medlem af honda klub danmark, men der kan jeg desvære ikke skrive i forummet, så jeg håber at du måske kunne hjælpe!!


  •   20. nov 2005 Dolph og MaxPower
    Jeps, det er min Integra der får bundgas i Dolph og Wulff på Bondegården og den er også med i det nyeste nummer af "Max Power" (december)


  •   20. nov 2005 Hey
    Kan det passe din Honda medvirker i et af afsnittende med Dolph hehe smiley


  •   30. okt 2005 Pauli S
    Ja det lyder godt, jeg salger min Celica, skal Købe en Integra:)


  •   30. sep 2005 Pris og performance
    Selve kompressoren koster omkring 17.000, men der skal så laves beslag til den, remhjul og ny pulley til krumtappen da den skal have en 6-ribbet rem. Det er altsammen noget jeg specialfremstillet, så det er ikke bare et Bolt-On kit. Dertil kommer så en masse andre ting som IC, oliekøler, stempler, plejlstænger, ARP bolte, kobling, 2,5" udstødning osv. for at den kan komme derop med effekten.


    Ved ikke lige helt hvad den er fra 0-100, da den laver en del spind. Men omkring 5 sek. vil jeg gætte på. (6,7 sek std)
    Den kører en 201m på en høj 8 tid og med en udgangshastighed på 135 km/t på gadedæk.


  •   30. sep 2005 Pauli S
    Mega Fed Integra du har, hvad kører den fra 0-100km/t nor den har 300HK, og hvad koster kompressoren???


  •   6. jun 2005 hej hej
    kan se det er den honda du købte af en der hedder Michael...... de kører rigtigt godt.. s


  •   1. sep 2004 Hey mester!
    Den er alt for nice... Det bliver også min næste bil, men har desværre ikke helt råd til den endnu, og da slet ikke til at forsikre den. Snakkede lige med en hondaforhandler til en messe, han sagde der kun kører 24 rundt i landet, så pas godt på den smiley
    Har lige smidt en 7'er...


  •   28. jul 2004 Reservedele
    Det er ikke noget problem med dele og der er højst et par dages ventetid. De koster det samme som til en alm. Honda.


  •   28. jul 2004 fed vogn
    Alt for fed... Vil gerne have sårn en om et år når jeg er udlært... smiley

    Hvordan er det med res. dele til den? Er de svære og dyre at få fat på??


  •   27. jun 2004 ----
    Havde du sagt 170.000 havde jeg sku slået til!


  •   8. apr 2004 okay
    Det lyder spændende, men du må jo lige holde os underettede med hvordan det går med begge projekter.
    Honda forever.


  •   7. apr 2004 Claus G> ITR salg
    Vil godt igang med et Honda turbo projekt, så derfor vil jeg af med den.


  •   6. apr 2004 Shit
    Den vogn kan sku arbejde er du så færdig.
    Men den er til salg siger du, hvorfor vil du af med sådan en "gude" vogn ?
    TOP NICE TOP NICE TOP NICE TOP NICE TOP NICE TOP NICE


  •   11. mar 2004 pæn
    bil du har dig der, en 7´er på vej her fra


  •   28. feb 2004 Antal km.
    Den har kørt 130.000 og er først lige kørt til...


  •   28. feb 2004 Type R
    Fed vogn - 7er herfra. Hvor meget har den kørt?


  •   14. dec 2003 honda
    fuck din bil er lækker.. en 10er her fra..


  •   4. dec 2003 tsk tsk
    Sådan en Integra der er sgu for fed!!!!
    10 herfra smiley


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1
      16. aug 2003 Nice bil dér...!
    Det er fandme ærgeligt du har den lakeret hvid. -enhver bil kan simpelt hen gøres til den halve skønhed som hvid. -tænk bare hvordan O'Conners grønne racer i "Fast and Furious" ville se ud i hvid.... det er en skam!
    Hvis nu bare du fik den lekeret i en anden farve.... villle den "trække tænder ud" . . .

    Ellers synes jeg sku, den er enormt fed at se på!!!



  •   5. aug 2003 Uhmm
    Lidt synd den er hvid og pladen er placeret dér =/
    Kan den ikke rykkes ned- eller tager det for meget af luften op til køleren?
    Det ville ellers pynter smiley

    Hehe og mht forsikring- find et selskab der er ligeglad med hvad der står bag på smækken =) Mit selskab sku bare ha vægt, årgang og MR2 smiley


  •   7. jul 2003 årh hvad!
    er dit spærrediff på syre?? (LSD) høhø! total nice vogn ! men den får altså "kun" 8 fordi det er en forhjulstrækker! ;o)


  •   1. jul 2003 Fin vogn
    Fin bil Brian. Og jeg synes at den skal have lov til at stå standard bortset fra de fælge der er på den. Det er en af de få biler der er leveret fra fabrikken uden brug for styling. smiley

    /Claus - Going in circles smiley


  • Torben H
    Torben H Tilmeldt:
    okt 2002

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 5
      28. jun 2003 flot
    10 her fra smiley


  •   27. jun 2003 190 HK
    fed motor, sådan en kunne jeg godt bruge ;-D SES


  •   20. jun 2003 Att Lasse
    Lasse> Den er opgivet til 6,7 sec til 100 fra fabrikken og jeg ved ikke lige hvad en 402m er opgivet til.

    Det var faktisk en std. Integra Type-R der vandt Danmarks Hurtigste Bil i forhjulstrækker klassen uden turbo. Han kørte fra alle de vold tunede Pug'er og Citröen'er, med Agergaard motorer og hvad ved jeg.
    Flemming som vandt i en Integra derovre kørte 14.606 som hurtigste tid på 1/4 milen.

    Se evt. http://www.vmax.dk/events/DHB2003/Klassevindere.pdf


  • Gaba .
    Gaba . Tilmeldt:
    mar 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 91
      20. jun 2003 Misundelse
    Øv, hvor er jeg bare misundelig på dig Brian. Det er bare min drømme bil. Havde jeg bare haft 165k, var det min i stedet:-) Øv, den er fed. Håber du tager den med på KTI.

    VH Jonas


  • Lasse S
    Lasse S Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1
      20. jun 2003 Fed bil.....
    Hej! Jeg er total Honda fan! Hvor hurtig er den på O-100? og 400m.? Mvh. Lasse S.


Annonce