{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Polo G40 (Turbo) [Tidl. bil] 1988

43.117 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Bjørn A
Mand | 38 år | Oprettet: 29. sep 2004


VW Polo G40 (Turbo)

Årgang:
1988
Motor:
1,3 liter. Motorbogstaver PY Med eftermonteret Turbokit
Hestekræfter
180 hk ved 6004 rpm målt på hjulene (uden luft til intercooler)
222 nm ved 5105 rpm
Fælge
Schmidt Th line 8x14 ET 18 for & bag

7x13 Mattig med gadeslicks til race..
Dæk
195/45/14 Yokohama A539
Undervogn
Steffan Fahwerksbau speciel undervogn.
Kan justeres fra 55 til 120 mm.
Hårdhed kan også justeres.
Teflonbøsninger i bagbro og på krængningsstabilisator.
Bilstereo
Nyt anlæg fra Hifispeed.dk
Styling
Kofangere fra Dietrich for og bag.
M3 sidespejle.
Udspartlet bagklap uden lås med elektrisk åbning indefra. Audi-håndtag uden låse.
Fj.betjent c-lås med startspærre. Ingen bagrudevisker. Centervisker.
Øjenskygge.
Interiør
Støjdæmpning i bund af bil er fjernet.
Sæderne er fra Sparco og så er der H-seler i.
Gearskiftet er lavet om til short-shift.
Instrumentbrættet og dørbeklædningen er fra en polo 3.
Ekstra tilbehør
Der er tværstiver mellem fjederbenstårnene for og bag.
Stahlflex bremseslanger for og bag.
Ferodo brenseklodser for, samt ATE powerdisc for.
G-laderen er blevet byttet ud med en vand- og oliekølet turbo. Der er også blevet monteret en oliekøler.
Intercooleren er fra en Renault master varebil.
Justerbar benzintryksregulator.
Dyser fra G60
Indsugningsklokken er lavet om og der er fjernet de klodser der sad på det gamle spjæld, så den lettere kunne få luft. Topstykket og indsugningsmanifolden er blevet bearbejdet.
Speciel chip lavet, så den passer til motoren.
Koblingen er en sachs motorsport trykplade og trykfod.
Og der sidder selvfølgelig også en blowoff ventil i det ene indsugningsrør.
Forrøret er hjemmelavet i 2,5 tommer rustfri stål. Udstødningen efter forrøret er også i 2,5 tommer rustfri stål, med afgangen 70x140.
Ventildæksel og indsugningsklokke er blevet slebet ned og poleret op.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er lakeret i farven saffranmetallic med perlemor i 2000. Bilen blev adskilt over det hele, alt var ude af bilen.
Alt unødvendigt er fjernet for at spare vægt.
Bagbroen er lakeret grå, samt ankerplader, kalibre tromler, beslag m.m. er også blevet lakeret.
Motoren er original en 1.3 py-motor.
Indregistreret og ombygget i Tyskland og hentet til DK i 2000. Afgift betalt af G40 motor.

Synet den 14-04-2005, med alle ændringer på vognen. Står i mine papirer på bilen!!!

Så sker der noget!! motoren er igang med en komplet hovedrenovering.. Dvs. nye Mahle stempler.. nye forstærkede lejer og hva der dertil høre!!

Målt på rullefelt med den nye maskine til 154,6 HK uden intercooler på og med 0,7 i tryk!

Skulle gerne komme op i omkring 1,3 i tryk og med intercooleren på omkring 200 HK

Så kom der også Bi-xenon på 8000K

Nye fælge Schmidt Th line!!!

Ny indkøbt 8000 K H3 til Hella Micro DE


Projekt igang med at svejse bredere skærme på & sænke den lidt mere.. Bliver malet engang til efteråret eller i vinteren.. pengene skal lige være der først!

Så nu bliver den bygget endnu vilder, større turbo bedre manifold.

Den skulle gerne komme op på omkring 250 HK på hjulene.

Vil du se flere VW Polo G40 (Turbo) til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Polo G40 (Turbo)
Annonce