Ford Escort 1,6i Turbo (død) 1991

8.223 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Ford Escort 1,6i Turbo (død)

Årgang:
1991
Motor:
Ford 1,6 motor med indsprøjtning (CVH) (170000 km) - åbnet med ny toppakning og nye ringe.. Lejer så ud som nye... :)

• KKK K16 turbo
• RS Turbo manifold
• Simons 2" universal pot

• Punto GT intercooler
• K&N 2,5" luftfilter

• VW 1,8T dyser
• Taiwan blowoff med fed lyd
• Fiesta RS Turbo motorstyring med Stage2 chip (Snart MegaSquirt 2,2 med adaptor-board)
• Originale stempler som er drejet ned for mindre kompression.
Og så en god sjat opfindelse...
Hestekræfter
Har std 105 hk, dejlig motor

Kører pt med 0,4 bar og vel det der svarer til 140-145 hk.. Og en klar forbedring af momentet over hele skalaen.. Efter hvad jeg har prøvet at måle mig til ligger 0-100 på ca 8.. Altså 2 sekunder skrabet af std tiden.. Har da fulgt med en Golf 5 turbo så går sgu godt..Er RIGTIG glad for den, har lavet ALT selv og den har sgu ikke brokket sig en skid på trods af at have fået en masse tæv.. hehe..

Regner med ~180 hk ved en 0,8 bar med Megasquirt 2,2 og Golf 4 GTI dyser.. Nå ja; og neddrejede stempler...
Fælge
• Sommer: Ford 15" alufælge malet matsort for ekstra stealth.. :)
• Vinter: Std 172/70-13 stålfælge.
Dæk
Alu: Bridgestone Potenza 195/50-15 dæk
Stål: Noget vinterdæk...
Undervogn
• Cobra 60/40 sænkningsfjedre
• Streetstar gasdæmpere (mere ræs end komfort.. hehe :)
Bilstereo
• Pioneer DEH-P5700MP Head Unit
• Front: Regent RP100 4" (60 watt)
• Bag: Sony Xplod XS-V1730 3-vejs (190 watt)
• Forstærker: Earthquake XtremeBass 900 watt 5 kanals
• Subwoofer: JBL CTX3000 10".
Styling
• Org Ford Escort RS skørter (for og bag og side)

• Escort emblem larkeret matsort + Sporting emblem fra en Fiat larkeret matsort

• Hele bilen+kofangere omlakeret i MF Super Red. Kostede mig ca 1000 kr i matrialer.
Interiør
• Std sæder som er rigtig fede og pæne, da det er en CLX, som er en luksus version.

• Kortet 3 cm af org. gearstang.
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
23-12-2008:
Så døde ford'en.. Det var en taxa chauffør som kørte op i røven så den lige blev en halv meter kortere.. Kommer sgu til at savne den.. :(

Vil du se flere Ford Escort 1,6i Turbo (død) til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford Escort 1,6i Turbo (død)
Annonce