Honda Unicorn G1 2006
6.357 visninger
|
Oprettet:
Honda Unicorn G1
Årgang:
2006
Motor:
Honda CBR600RR med Haltech E6X motorstyring
6-trins sekventiel gearkasse
Torsen (Audi Quattro) differentiale monteret i custom 7075-T6 aluminiumshus.
Rotrex C15 kompressor monteret med intercooler
Translogic elektronisk gearskift monteret på rattet
Custom ind- og udstødningsmanifolder
Ombygget oliesump og smøresystem
Custom kølesystem
6-trins sekventiel gearkasse
Torsen (Audi Quattro) differentiale monteret i custom 7075-T6 aluminiumshus.
Rotrex C15 kompressor monteret med intercooler
Translogic elektronisk gearskift monteret på rattet
Custom ind- og udstødningsmanifolder
Ombygget oliesump og smøresystem
Custom kølesystem
Hestekræfter
Motor monteret med 20mm indsugningsbegrænser:
70 kW (95 HK) @ 8500 rpm
85 Nm @ 8000 rpm
70 kW (95 HK) @ 8500 rpm
85 Nm @ 8000 rpm
Fælge
Compomotive CRX magnesium
For 13" x 6
Bag 13" x 8,5
For 13" x 6
Bag 13" x 8,5
Dæk
Dunlop SP slicks
Undervogn
4x uafhængige dobbelte wiskbones
For: Centralt monteret enkelt Manitou SP 6 vejs justerbar dæmper med trækstang til uprights og integreret krængningsstabilisator
Bag: Centralt monteret dobbelte Manitou SP 6 vejs justerbare dæmpere med trykstang til uprights
Bremser for: Dobbelt stemplede Willwood racing calibre ved hvert hjul
Bremser bag: Dobbelt stemplet Willwood racing caliber monteret direkte på differentiale hus
Bremsekraft er justerbar mellem for og bag
For: Centralt monteret enkelt Manitou SP 6 vejs justerbar dæmper med trækstang til uprights og integreret krængningsstabilisator
Bag: Centralt monteret dobbelte Manitou SP 6 vejs justerbare dæmpere med trykstang til uprights
Bremser for: Dobbelt stemplede Willwood racing calibre ved hvert hjul
Bremser bag: Dobbelt stemplet Willwood racing caliber monteret direkte på differentiale hus
Bremsekraft er justerbar mellem for og bag
Bilstereo
Sød kompressorhvinen :-D
Styling
5-delt glasfiber karosse med aftagelig næse og sidepods
Interiør
Aftageligt Personal rat og dioder for tænding og frigear...
6-punkt Sparco H-sele med arm restraints
Tilpasset sæde i skum med brandhæmmende betræk
Greb til justering af bremsekraft mellem for og bag
6-punkt Sparco H-sele med arm restraints
Tilpasset sæde i skum med brandhæmmende betræk
Greb til justering af bremsekraft mellem for og bag
Ekstra tilbehør
National Instruments Compact Rio datalogger med kraftopsamling, motordata og G-påvirkning i to dimensioner (512 mb RAM).
Sparco FIA godkendte køredragter med OMX hjelme
Sparco FIA godkendte køredragter med OMX hjelme
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Byggetid: 3 år
Pris: 200.000,- (eksl. timeløn og CNC timer... :-D )
Bygget af ingeniørstuderende fra industri linien ved Aalborg Universitet
Pris: 200.000,- (eksl. timeløn og CNC timer... :-D )
Bygget af ingeniørstuderende fra industri linien ved Aalborg Universitet
Honda Unicorn G1
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 109
utrolig godt lavet! virkelig et gemnnemført projekt! hva skal den bruges til?
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
synes du selv det ligner en MC ? nej vel?...
fed lille racer! kunne være sjovt med et videoklip med den.. :b
jan 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 388 Svar: 4.342
hvorfor er den lagt ind under bilgalleri ? men fin er den da....
apr 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 11 Emner: 60 Svar: 841
Den er blevet rigtig pæn, godt arbejde
Hilsen Rasmus- Global Forretningsudvikling 7
nov 2006
Følger: 1 Biler: 1
Sune M:
Teoretisk ligger topfarten på ca. 245 km/t med højeste gearing, men vi har ikke haft den over 150 km/t endnu. Det store spørgsmål er aerodynamikken som der næsten ikke er regnet på - derfor kan den reelle topfart godt være væsentligt lavere.
Vi skal først teste den så meget ved sving og opbremsning omkring 100-120 km/t at vi er HELT sikre på at der ikke ryger et ophæng hvis vi tager en gang drag ved 200+ i den. Styrtbøjlen er desuden kun dimensioneret til ca. 140 km/t så alt over det bliver ekstra spændende...
okt 2006
Følger: 180 Følgere: 174 Biler: 4 Emner: 169 Svar: 460
hvad køer den??
nov 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 17
4 hjul og et rat må give en bil, hvad der driver den må være underordnet.
Høj herfra.
nov 2006
Følger: 1 Biler: 1
Pimpmobil: Prisen på 200.000,- dækker over at de fleste af de købte stumper er i Race kvalitet og så koster småtingene lige pludselig knaster - ie. rod ends til 350 kr./stk...
Karsten H:
Vi har ikke logget en præcis tid på accelerationen endnu, men den er under 4 sekunder - og trækker iøvrigt hjulene rundt i 4. gear med slicks på - flade momentkurver er sjove:-D
Gearingen er pt. sat til en topfart på 187 km/t da vi om 14. dage skal til et løb i Melbourne på en meget snæver og langsom bane.
nov 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 23 Svar: 45
fedt legetøj, den ser sku vild ud
mar 2005
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 520
nov 2004
Følger: 37 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 329
Den ser godt nok interessant ud!
95HK til en lille racer
Hvad tager den fra 0-100km/t?
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 70 Biler: 7 Emner: 114 Svar: 2.090
den er nice... gad jeg godt skyde af...
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.938
..men er sgu lidt i tvivl, om den egentlig hører mere til på motorcykelgalleri...
jun 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 99
Den er for fee!
mar 2003
Følger: 20 Følgere: 31 Biler: 9 Emner: 159 Svar: 2.369
Imponerende stykke arbejde - og sjov bil :o) 10 velkomstpoint herfra
feb 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 300
Alt for fedt legetøj =) Velkommen herfra.
jan 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 469
Ægte racer lir..