VW Vento GTI 2.0 16v 1994

16.811 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 158 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!
SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!
Slå lyden til
00:00
/
11:19
LIVE

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

VW Vento GTI 2.0 16v

Årgang:
1994
Motor:
2.0 16v

4-2-1 Bananmanifold

2½" 5Zigen fra katalysatoren og bagud

Kn luft filter
Hestekræfter
Standard 150 hk.
Nu 163 hk.
Fælge
17" OZ
Dæk
205-40-17
Undervogn
Sænket 40 mm. med Eiback sækningsfjedre
Bilstereo
Blaupunkt cd afspiller og nogle højtalere af ukendt mærke
Styling
Badboy i motor hjelm

Golf 3 grill

Golf 3 Angel Eyes for lygter

Hella tågelygter

Klare sideblink

GT skørter foreløbigt

Planen er at style den i den FEDE tysker stil, da vi syntes det

er lidt federe end at sætte skørter på...
Interiør
Ekstra tilbehør
Højdejusterbare sæder
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen blev købt d. 30/3-2007.

Så fik vi den nye motor i :) Den kører bare super godt...

I må gerne smide en stemme på bilen :)

Historien bag GTI:
I 1974 blev den første Golf model, præsenteret i München. I 1976 blev produktionen, af den første Golf GTI sat i gang, i Wolfsburg. Det var nogle geniale gutter på Volkswagen der havde en vision om en lille bil med en stor motor. Idéen var i første omgang ikke en der vakte stor opbakning på Volkswagen, men der blev dog startet en produktion på 5.000 stk., for at den derved kunne anvendes i motorsport. Salget gik over al forventning og der blev solgt 5.000 stk. om måneden. Motoren der lå i bilen var en 1.6 liters motor med 110 hk, og for en lille bil, der vejede 800 hk, var det mange heste. I august 1983, blev den nye generation af Golf (Golf 2) introduceret, denne version blev lavet i to forskellige GTI-udgaver, både med en 1.8 motor med 112 hk. I 1986 lancerede Volkswagen den store GTI-motor med en 1.8 motor og 16ventilet så denne udgave nu ydet 139 hk.
Selve salget af Volkswagen Golf-konceptet blev en succes og i maj 1986 havde salget af Golfér nået 8 millioner. Golf 2 GTI var dog kommet i skarp konkurrence fra de andre bilproducenter og Peugeot lavede en 205 GTI-version og andre bilproducenter fulgte med for, at kunne komme med på markedet. I 1990 lancerede Volkswagen en Golf 2 GTI version med G60-lader med 160 hk. og samme år nåede salget af Golf GTIér 1 mio., senere lavede VW en Syncro-version af GTI. Da produktionen af Golf 2 stoppede, havde Volkswagen formået at få solgt over 12 millioner Golfér og salget var stadig voksende.

I august 1991 blev den 3. generation af Golf introduceret i München. Denne generation af Golf GTI blev lavet med to forskellige GTi-motorer, en 2.0 8V med 115 hk. også en 2.0 motor med 16V som havde 134 hk, som senere blev modificeret til en 150 hk. version. I november 1991 lancerede Volkswagen Golf 3 VR6, som skulle være topmodellen indenfor Golf med en 2.8 liters motor med 174hk. og med en topfart på 225 km/t., denne store motor fik igen sat Volkswagen i spidsen i GTI-konkurrencen, hvor ingen af de andre bilfabrikanter kunne være med på denne heftige motor.

I 1997 lancerede Vokswagen 4. generation af Golf, denne generation af Golf blev ligeledes lavet i en GTI-version, med turbomotor og 150 hk. Der blev ligeledes lavet en V6 udgave med 4motion og en med en 2.8 liters motor med 204 hk. og en R32 udgave, som blev topmodellen.
Senere fulgte den 5. generation af Golf, som er blevet lavet med en 2.0FSI GTI motor med 200 hk. Ifølge eksperter er situationen stadig den samme idag som, da Volkswagen startede produktion af den første Golf GTI og det er, at Volkswagen besidder pladsen som nummer 1 indenfor GTI-markedet.

Vil du se flere VW Vento GTI 2.0 16v til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Vento GTI 2.0 16v
Annonce