Alfa Romeo 155 Q4 [Tidl. bil] 1995
12.860 visninger
|
Oprettet:
Alfa Romeo 155 Q4
Årgang:
1995
Motor:
4-cylindret rækkemotor med to overliggende tandremstrukne knastaksler og fire ventiler pr. cylinder og to balanceaksler. Motorblok af støbejern og topstykke af aluminium. Boring 84 mm. Slaglængde 90 mm. Slagvolumen 1.995 ccm. Kompression 8:1. Elektronisk benzinindsprøjtning af typen Weber-Marelli IAW. Garett T3-turbolader og intercooler.
Gearkasse
Manuel 5-trins gearkasse med gearstang placeret i gulvet. Udveksling i gearkasse: 1. 3,5:1; 2. 2,176:1; 3. 1,524:1; 4. 1,156:1; 5. 0,917:1; R. 3,545:1 Udveksling i differentiale: 3,35:1.
Yderligere er der monteret en technoclutch kobling, som skulle være en tand stærkere end den originale.
Styretøj
Tandstangsstyring med servoassistance.
Udstødning
Bananmanifold
2,5" rustfri udstødning med sportskatalysator
Gearkasse
Manuel 5-trins gearkasse med gearstang placeret i gulvet. Udveksling i gearkasse: 1. 3,5:1; 2. 2,176:1; 3. 1,524:1; 4. 1,156:1; 5. 0,917:1; R. 3,545:1 Udveksling i differentiale: 3,35:1.
Yderligere er der monteret en technoclutch kobling, som skulle være en tand stærkere end den originale.
Styretøj
Tandstangsstyring med servoassistance.
Udstødning
Bananmanifold
2,5" rustfri udstødning med sportskatalysator
Hestekræfter
Maksimal ydelse 186 hk v/6.000 o/m.
Maksimalt drejningsmoment 304 Nm v/2.500 o/m.
Litereffekt 93,2 hk/l.
Maksimalt drejningsmoment 304 Nm v/2.500 o/m.
Litereffekt 93,2 hk/l.
Fælge
7,5 x 17" Compomotive TH2
Dæk
Falken FK-452
215/35/R17
215/35/R17
Undervogn
Eibach Sænkningsfjedre 30/30mm (inkl. TÜV godkendendelse)
Firehjulstrækket er overtaget fra Lancia og er et system med tre differentialer mod kun et differentiale i forhjulstrukne biler. Centerdifferentialet sender 47% af kræfterne forud og 53% bagud, men det er overlejret af en visko-spærre, der kan ændre kraftfordelingen, hvis et eller flere hjul spinner. Bagtil sidder der et mekanisk Torsen-differentiale, der ved hjælp af et snekkesystem kan fordele kraften til det baghjul, der har det bedste greb. Når gaspedalen slippes, låser differentialet op, og begge baghjul kan dreje frit og uafhængigt af hinanden.
Bremser
Hydraulisk system med servoassistance og ABS. Skivebremser med ventilerede bremseskiver for og massive skiver bag. Lastafhængig bremsekraftfordeler til baghjulene og mekanisk håndbremse på baghjulene.
Firehjulstrækket er overtaget fra Lancia og er et system med tre differentialer mod kun et differentiale i forhjulstrukne biler. Centerdifferentialet sender 47% af kræfterne forud og 53% bagud, men det er overlejret af en visko-spærre, der kan ændre kraftfordelingen, hvis et eller flere hjul spinner. Bagtil sidder der et mekanisk Torsen-differentiale, der ved hjælp af et snekkesystem kan fordele kraften til det baghjul, der har det bedste greb. Når gaspedalen slippes, låser differentialet op, og begge baghjul kan dreje frit og uafhængigt af hinanden.
Bremser
Hydraulisk system med servoassistance og ABS. Skivebremser med ventilerede bremseskiver for og massive skiver bag. Lastafhængig bremsekraftfordeler til baghjulene og mekanisk håndbremse på baghjulene.
Bilstereo
Clarion HU
Std. For + Baghøjtalere
2x 10" basser i kasse i bagagerummet.
Skal have lavet en fornuftig stilren opbygning i bagagerummet i løbet af sommeren.
Std. For + Baghøjtalere
2x 10" basser i kasse i bagagerummet.
Skal have lavet en fornuftig stilren opbygning i bagagerummet i løbet af sommeren.
Styling
Design af Ercole Spada i 1992, under I.DE.A Institute, også manden bag en del andre italienere, bl.a. Fiat Tempra og Tipo, Lancia Dedra, Delta & Kappa.
Behøver man mere styling?
Bortset fra det er modellen udstyret med bl.a. indfarvede sideskørter, spejle og kofangere, samt hækspoiler fra fabrikken.
- Hvide sideblink fra Fiat Coupe
Behøver man mere styling?
Bortset fra det er modellen udstyret med bl.a. indfarvede sideskørter, spejle og kofangere, samt hækspoiler fra fabrikken.
- Hvide sideblink fra Fiat Coupe
Interiør
- Originale lædersæder + Dørbeklædning
- Originalt Momo-rat
- Hvidt loft
- Originalt Momo-rat
- Hvidt loft
Ekstra tilbehør
- Klimaanlæg
- Aft. anhængertræk (TÜV godkendt)
- Tågelygter
- El-sideruder
- El-sidespejle
- Servo-styring
- Blue Nord Metallak (Original)
- Airbag i førersiden
- ABS-bremser
- Aft. anhængertræk (TÜV godkendt)
- Tågelygter
- El-sideruder
- El-sidespejle
- Servo-styring
- Blue Nord Metallak (Original)
- Airbag i førersiden
- ABS-bremser
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
** d. 28/3 - 2010
Så blev bilen fundet frem fra gemmerne, hentet hjem på værkstedet og taget ind, så den kan blive gjort klar til syn.
** d. 2/6 - 2010
Så er bilen klar til syn efter en lidt længerevarende klargøring. bl.a. monteret bananmanifold, renoveret turbo, sandblæst og malet ventildæksel, monteret ny vandkøler, oliekøler og skiftet diverse trætte slanger.
Bilen er bygget på en Lancia Delta Integrale 4x4 undervogn og motor, Alfa Romeo har dog lavet lidt ting om ved motoren, bl.a. lavet deres eget topstykke m.v., dette er medvirkende til at den ikke har helt så mange heste standard som en Lancia Delta Integrale.
Alfa Romeo's 155 racer fra 1992 var bygget på en speciel version af Q4'eren også kaldet GTA, denne lagde senere grund for 155 V6 TI raceren, der blev brugt i det tyske DTM.
Q4'eren er speciel fordi der ikke er produceret ret mange af dem, og der kører meget få af dem i Danmark, I alt er Q4'eren kun produceret i 2701 eksemplarer. Denne er ekstra speciel i og med det er en Widebody, som kun er produceret i 700 stk. (ud af de 2700!). Widebody'en er bl.a. defineret ved et bredere karroseri. Dette gør den faktisk Widebody'en mere sjælden end den tidligere producerede Alfa SZ, som virkelig er et samlerobjekt.. :)
Bilen har gået 146000km (d. 15/5 - 07), men tandremmen sprang og ødelagde motoren som så blev udskiftet (Dette mens bilen stadig kørte i Tyskland), motoren har derfor kun gået 85000km (dette er der desværre ingen dokumentation på)
Mål
Længde 444 cm. Bredde 170 cm. Højde 144 cm. Akselafstand 254 cm. Sporvidde for og bag 148/140 cm. Frihøjde 14 cm. Bagagerum 410 liter. Benzintank 60 liter.
Præstationer
Tophastighed 225 km/t.
0-100 km/t 7,0 sek.
Jeg kører i snit ca. 11 km/l ved blandet hverdagskørsel
Når bilen af og til får lidt ekstra at leve af er snittet under 8 km/l
Pris i 1992, ca. 400.000kr.
"The Alfa 155 Q4: This car is everything a Toyota Corolla isn't."
- Jeremy Clarkson
"Alfa 155 Q4 med 4-cylindret rækkemotor med turbo og permanent 4-hjulstræk - i realiteten en Lancia Delta Integrale i jakkesæt."
- Wikipedia
Q4 Links:
www.cuoresportivo.dk
www.berlinasportivo.com
http://www.youtube.com/watch?v=KpZgduFp28w&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=KWwTyZ_ueNs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=78GsEyWbef8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=eOEsgau0e0g&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=GIpEZte9vpg&feature=related
OPDATERINGSLOG
** d. 14/6 -07
Så stod generatoren lige af. Så det kostede lige en ombytningsgenerator, men så fik jeg lige skiftet hjullejer, olie og oliefilter i samme ombæring.
Desuden blev der bestilt nye dæk, så nu venter jeg spændt på at de kommer, så jeg kan blive ordentligt kørende igen..
** d. 26/7 - 07
Så har jeg fået skiftet flexrør i udstødningen og fået repareret et hul i udstødningen. Desuden har jeg fået monteret de hvide sideblinklys og dumpventil. Fået nye gasdæmpere til hjelmen, så den kan holde sig selv oppe igen. Fået skiftet en føler i køleren, så den rent faktisk vil blæse når bilen bliver varm.
Afmonteret xenon-nærlys, da den ene boks gik.
** d. 24/8 - 07
Så kom der nye dæk på. Efter at være punkteret på et af de gamle, så skulle der nye til. Samtidig har jeg fået bilen 4-hjulsporet og afbalanceret..
** d. 27/9 - 07
Starteren gik til, så bilen holder nu stille. Samtidig har jeg fået indkaldelse til syn, så nu skal bilen have et ordentligt eftersyn inden den skal på vejen igen. Forhåbentligt kommer den ud igen inden sæsonen er slut.
Bilen har nu gået 154000km, og jeg har snart kørt de første 10000km i den.
** d. 1/11 - 07
Så er bilen blevet sat i vinterhi. Forhåbentligt får jeg udbedret nogen af de småskavanker den har i løbet af vinteren.
** d. 18/2 - 08
Så er bilen hevet ud af vinterhi, for at blive gjort klar til syn, og få lavet lidt småting inden den skal på gaden igen.
** d. 19/3 - 08
Så er bilen nysynet, uden anmærkninger! :)
** d. 16/3 - 08
Så er bilen sendt til maleren :)
** d. 23/4 - 08
Så fik jeg hentet nummerplader, nu venter jeg bare på at bilen kommer tilbage fra maleren så jeg kan komme ud og køre :D
** d. 25/4 - 08
Så kom bilen hjem fra maleren, nu skal den bare samles, så er den på gaden igen.. :)
** d. 26/4 - 08
Så blev bilen samlet, og jeg fik første køretur i den :DD
** d. 15/5 - 08
Indkøbt et stykke beklædning til A-stolpen, som skal modificeres til at indeholde 3 stk. ure og så beklædes med nappa, som den originale..
** d. 9/6 - 08
Så fik bilen lige en omgang undervognsbehandling, samt polering..
** d. 25/6 - 08
Indkøbt ny BOV, termostat og spacere, som jeg forhåbentligt kan få monteret i løbet af uge 27, hvor sommerferien jo begynder :) Bilen har pr. dags dato rundet 160000 km.
** d. 7/8 - 08
Så rundede bilen 162000 km, og det blev tid til et eftersyn, fik skiftet olie, tjekket gearolie, differenciale olie, skiftet bremseklodser (De nye jeg fik på da den blev synet i marts var begyndt at pive!!), fik skiftet dumpventilen med min nye Forge, og fik fikset så min kardan ikke støder mod udstødningen længere..
** d. 24/8 - 08
Så fik jeg monteret spacere, det hjalp på udseendet.. :)
** d. 15/9 - 08
Så har jeg købt endnu en Q4 hjem, der blot skal lade livet til reservedele. Motor, gearkasse samt driveline er dog taget af tidligere ejer, og den kan derfor ikke køre..
** d. 1/11 - 08
Så er bilen sat i vinterhi, og kommer først ud igen til foråret.. :)
Der skal laves lidt småting ved den i vinterhalvåret (bla. tårnlejer, bøsninger, bærearme, hjullejer, bremseklodser (skifter højst sandsynligt til nogen Greenstuff fra EBC, da dem jeg tidligere købte IGEN begyndte at pive), eftersyn, renoveret fælgene (og males gunmetal ell. sort), 3" udstødning, montering af ure til ladetryk, egt og afr, udmåling på rullefelt).. Bilen har nu rundet 167.000 km...
** d. 23/11 - 08
Har indkøbt en turbotimer, samt 2 stk. Borbet E fælge i 9x16" til montering bagpå..
** d. 5/12 - 08
Så ankom Borbet E fælgene fra Tyskland, bliver spændende at se om de kan være der.. :)
** d. 8/3 - 09
Så blev bilen hevet ud af sit vinterhi, og klargøring til sommerne påbegyndt.. :)
** d. 25/3 - 09
Skiftet tandrem, vandpumpe, balancerem, remstrammerhjul m.v. Fået ordnet højre sidespejl, og er så småt ved at blive gjort klar til maleren. Desuden blev det til årets første køretur!
** d. 29/11 - 09
Så er bilen sat i vinterhi.. Efter at have kørt lidt længere end oprindeligt planlagt..
** d. 4/6 - 2010
Så blev bilen nysynet uden anmærkninger..
** d. 9/7 - 2010
Så kom de nye fælge hjem fra England, og bilen er nu monteret med Compomotive TH2 og Falken FK-452..
** d. 23/3 - 2011
Så blev bilen hentet hjem på værkstedet for lige at finde ud af hvad der var galt med kardanen, det viste sig heldigvis kun at være 2 bolte der havde arbejdet sig løs hen over sommeren 2010. Så nu er bilen kørt i garagen igen og venter bare på at temperaturen sniger sig over 5 grader hele døgnet.. :)
Skal dog lige have skiftet olie, filter, benzinfilter og luftfilter inden den kan køre sommeren i møde..
Fotos taget af ditlevart.dk..
Så blev bilen fundet frem fra gemmerne, hentet hjem på værkstedet og taget ind, så den kan blive gjort klar til syn.
** d. 2/6 - 2010
Så er bilen klar til syn efter en lidt længerevarende klargøring. bl.a. monteret bananmanifold, renoveret turbo, sandblæst og malet ventildæksel, monteret ny vandkøler, oliekøler og skiftet diverse trætte slanger.
Bilen er bygget på en Lancia Delta Integrale 4x4 undervogn og motor, Alfa Romeo har dog lavet lidt ting om ved motoren, bl.a. lavet deres eget topstykke m.v., dette er medvirkende til at den ikke har helt så mange heste standard som en Lancia Delta Integrale.
Alfa Romeo's 155 racer fra 1992 var bygget på en speciel version af Q4'eren også kaldet GTA, denne lagde senere grund for 155 V6 TI raceren, der blev brugt i det tyske DTM.
Q4'eren er speciel fordi der ikke er produceret ret mange af dem, og der kører meget få af dem i Danmark, I alt er Q4'eren kun produceret i 2701 eksemplarer. Denne er ekstra speciel i og med det er en Widebody, som kun er produceret i 700 stk. (ud af de 2700!). Widebody'en er bl.a. defineret ved et bredere karroseri. Dette gør den faktisk Widebody'en mere sjælden end den tidligere producerede Alfa SZ, som virkelig er et samlerobjekt.. :)
Bilen har gået 146000km (d. 15/5 - 07), men tandremmen sprang og ødelagde motoren som så blev udskiftet (Dette mens bilen stadig kørte i Tyskland), motoren har derfor kun gået 85000km (dette er der desværre ingen dokumentation på)
Mål
Længde 444 cm. Bredde 170 cm. Højde 144 cm. Akselafstand 254 cm. Sporvidde for og bag 148/140 cm. Frihøjde 14 cm. Bagagerum 410 liter. Benzintank 60 liter.
Præstationer
Tophastighed 225 km/t.
0-100 km/t 7,0 sek.
Jeg kører i snit ca. 11 km/l ved blandet hverdagskørsel
Når bilen af og til får lidt ekstra at leve af er snittet under 8 km/l
Pris i 1992, ca. 400.000kr.
"The Alfa 155 Q4: This car is everything a Toyota Corolla isn't."
- Jeremy Clarkson
"Alfa 155 Q4 med 4-cylindret rækkemotor med turbo og permanent 4-hjulstræk - i realiteten en Lancia Delta Integrale i jakkesæt."
- Wikipedia
Q4 Links:
www.cuoresportivo.dk
www.berlinasportivo.com
http://www.youtube.com/watch?v=KpZgduFp28w&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=KWwTyZ_ueNs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=78GsEyWbef8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=eOEsgau0e0g&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=GIpEZte9vpg&feature=related
OPDATERINGSLOG
** d. 14/6 -07
Så stod generatoren lige af. Så det kostede lige en ombytningsgenerator, men så fik jeg lige skiftet hjullejer, olie og oliefilter i samme ombæring.
Desuden blev der bestilt nye dæk, så nu venter jeg spændt på at de kommer, så jeg kan blive ordentligt kørende igen..
** d. 26/7 - 07
Så har jeg fået skiftet flexrør i udstødningen og fået repareret et hul i udstødningen. Desuden har jeg fået monteret de hvide sideblinklys og dumpventil. Fået nye gasdæmpere til hjelmen, så den kan holde sig selv oppe igen. Fået skiftet en føler i køleren, så den rent faktisk vil blæse når bilen bliver varm.
Afmonteret xenon-nærlys, da den ene boks gik.
** d. 24/8 - 07
Så kom der nye dæk på. Efter at være punkteret på et af de gamle, så skulle der nye til. Samtidig har jeg fået bilen 4-hjulsporet og afbalanceret..
** d. 27/9 - 07
Starteren gik til, så bilen holder nu stille. Samtidig har jeg fået indkaldelse til syn, så nu skal bilen have et ordentligt eftersyn inden den skal på vejen igen. Forhåbentligt kommer den ud igen inden sæsonen er slut.
Bilen har nu gået 154000km, og jeg har snart kørt de første 10000km i den.
** d. 1/11 - 07
Så er bilen blevet sat i vinterhi. Forhåbentligt får jeg udbedret nogen af de småskavanker den har i løbet af vinteren.
** d. 18/2 - 08
Så er bilen hevet ud af vinterhi, for at blive gjort klar til syn, og få lavet lidt småting inden den skal på gaden igen.
** d. 19/3 - 08
Så er bilen nysynet, uden anmærkninger! :)
** d. 16/3 - 08
Så er bilen sendt til maleren :)
** d. 23/4 - 08
Så fik jeg hentet nummerplader, nu venter jeg bare på at bilen kommer tilbage fra maleren så jeg kan komme ud og køre :D
** d. 25/4 - 08
Så kom bilen hjem fra maleren, nu skal den bare samles, så er den på gaden igen.. :)
** d. 26/4 - 08
Så blev bilen samlet, og jeg fik første køretur i den :DD
** d. 15/5 - 08
Indkøbt et stykke beklædning til A-stolpen, som skal modificeres til at indeholde 3 stk. ure og så beklædes med nappa, som den originale..
** d. 9/6 - 08
Så fik bilen lige en omgang undervognsbehandling, samt polering..
** d. 25/6 - 08
Indkøbt ny BOV, termostat og spacere, som jeg forhåbentligt kan få monteret i løbet af uge 27, hvor sommerferien jo begynder :) Bilen har pr. dags dato rundet 160000 km.
** d. 7/8 - 08
Så rundede bilen 162000 km, og det blev tid til et eftersyn, fik skiftet olie, tjekket gearolie, differenciale olie, skiftet bremseklodser (De nye jeg fik på da den blev synet i marts var begyndt at pive!!), fik skiftet dumpventilen med min nye Forge, og fik fikset så min kardan ikke støder mod udstødningen længere..
** d. 24/8 - 08
Så fik jeg monteret spacere, det hjalp på udseendet.. :)
** d. 15/9 - 08
Så har jeg købt endnu en Q4 hjem, der blot skal lade livet til reservedele. Motor, gearkasse samt driveline er dog taget af tidligere ejer, og den kan derfor ikke køre..
** d. 1/11 - 08
Så er bilen sat i vinterhi, og kommer først ud igen til foråret.. :)
Der skal laves lidt småting ved den i vinterhalvåret (bla. tårnlejer, bøsninger, bærearme, hjullejer, bremseklodser (skifter højst sandsynligt til nogen Greenstuff fra EBC, da dem jeg tidligere købte IGEN begyndte at pive), eftersyn, renoveret fælgene (og males gunmetal ell. sort), 3" udstødning, montering af ure til ladetryk, egt og afr, udmåling på rullefelt).. Bilen har nu rundet 167.000 km...
** d. 23/11 - 08
Har indkøbt en turbotimer, samt 2 stk. Borbet E fælge i 9x16" til montering bagpå..
** d. 5/12 - 08
Så ankom Borbet E fælgene fra Tyskland, bliver spændende at se om de kan være der.. :)
** d. 8/3 - 09
Så blev bilen hevet ud af sit vinterhi, og klargøring til sommerne påbegyndt.. :)
** d. 25/3 - 09
Skiftet tandrem, vandpumpe, balancerem, remstrammerhjul m.v. Fået ordnet højre sidespejl, og er så småt ved at blive gjort klar til maleren. Desuden blev det til årets første køretur!
** d. 29/11 - 09
Så er bilen sat i vinterhi.. Efter at have kørt lidt længere end oprindeligt planlagt..
** d. 4/6 - 2010
Så blev bilen nysynet uden anmærkninger..
** d. 9/7 - 2010
Så kom de nye fælge hjem fra England, og bilen er nu monteret med Compomotive TH2 og Falken FK-452..
** d. 23/3 - 2011
Så blev bilen hentet hjem på værkstedet for lige at finde ud af hvad der var galt med kardanen, det viste sig heldigvis kun at være 2 bolte der havde arbejdet sig løs hen over sommeren 2010. Så nu er bilen kørt i garagen igen og venter bare på at temperaturen sniger sig over 5 grader hele døgnet.. :)
Skal dog lige have skiftet olie, filter, benzinfilter og luftfilter inden den kan køre sommeren i møde..
Fotos taget af ditlevart.dk..
Alfa Romeo 155 Q4
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 54
+++ misundelse
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 107
Har tit luret din 55er ..Syntes den er super flot og dejligt at du holder den så flot..100 %den fedeste 155 i dk.. Hvis du skulle falde over en en fin sport kabine eller læderkabine må du gerne råbe op da jeg skal til at sætte en v6 wideboby istand.
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 9 Svar: 14
Vi skulle ikke kigge på noget udstødning en dag?
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 9 Svar: 14
Ja helt sikkert:) Kunne været rart nok lige at lure hvordan det er gjort. For jeg har da fundet ud af at der ikke er meget plads under sådan en bil har bestilt div. rør hjem. er bare ikke kommet igang endnu. min plan var at pille katten af og så rent rør ud til potten.
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 9 Svar: 14
Har du selv lavet udstødningen på bilen? Hvilken kat har du på, og har du bare brugt den originale potte?
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 9 Svar: 14
Ja okay.. det er også meget sjovt. Har slet ikke været derude i min endnu. Vil lige have den lavet færdig her til vinter. Skal have 2.5" rør på og lidt andre reservedele. så bliver den fin til sommer:) Den skal ind og stå nu her. har du en ekstra bil i dele?
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 9 Svar: 14
Heh, det er rigtigt.. Bare mig der bytter om på byerne. Jeg så du havde en 33 stående forleden jeg kørte forbi. Kunne være sjovt lige at se den en dag Kommer du til træf osv?
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 9 Svar: 14
Jo jeg ser den skam engang imellem:) Kanon flot. Holder du ikke til i Ø. Hjermitslev? Det kunne jo være at jeg skulle have et par gode råd en dag
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 10 Emner: 13 Svar: 8
2 optagelser på stativ - en med klappen åben, en med den lukket og så lidt transparens på det ene lag.
Eller tager jeg fejl
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 9 Svar: 14
Hej Anders.. Hvor har du købt din manifold? Evt nogle links. Ellers fin vogn du har. Ser den engang imellem i Brønderslev
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 10
Alt for lækker alfa du har dig. og den kølerhjelm går da lige i ILOVEYOU!! du får lige en ekstra høj
okt 2002
Følger: 69 Følgere: 68 Biler: 6 Emner: 2 Svar: 172
Du strammer bare hjelmen og kommer ned til lidt leg med ford-drengene
- Mach
okt 2002
Følger: 69 Følgere: 68 Biler: 6 Emner: 2 Svar: 172
Cab'en skal lige gøres sommer lækker og lukkes ud før jeg kan tage billeder - og det er sgu svært at ligge den ind uden billeder
Det skulle gerne være KTA igen til April, det skriver de da ihvertfald på FKD!
Vi ses til leg i sneen!
- Mach
okt 2002
Følger: 69 Følgere: 68 Biler: 6 Emner: 2 Svar: 172
Sikke en fin Fiat!
Ses vi i April?
- Mach
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
på Bella Italia i Nyborg?
jan 2004
Følger: 71 Følgere: 71 Biler: 17 Emner: 155 Svar: 363
Fin vogn...
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 133
Rigtig flot bil du har, og så i en fed blåmetalic
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 22
Hey.
Ja, de blev ok.
Men jeg har bare ikke haft tid til at redigere i dem før nu.
Håber at det er ok, at jeg linkede til din fine Q4.
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1
Det ellers en fin Alfa - høj herfra..
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 19 Emner: 56 Svar: 257
Tak for kommentaren. Fiat 500 er den optimale hverdags- og bybil. Det er en flot og velholdt 155'er, du har dig. Det ser man sjældent.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 1 Svar: 4
Super flot 55ér hae selv haft en i 16v sport. Men savner den faktisk.Hehe går og tænker på og købe netop en q4 også. Ligger du evt. inde med de forreste spindler fra din res. dels bil? Vi er nemlig ved og bygge coupe bremser på en fiat bravo.
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 247
hey mester nu står jeg og kigger lidt efter ny bil jeg tænkte om det er en bil man har råd til at have eller er den fuldstændig umulig at få og købe reserve dele til?
mvh anders
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
Flot 155 Q4'er, dejligt at se én som passer på sin bil, og holder den original i stedet for alt muligt T. Svansen gejl. Flot, og god tekst!
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.892
Ej klart nok =) de sluger lidt mere saft når der er mere som skal trækkes rundt og når der er mange heste som skal fodres =)
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.892
Er det så ikke bare endnu federe at eje sådan en når der ikke er lavet flere af den? =)
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.892
Det var ikke lige det hele jeg nåede... sad på arbejdet og læste... så kom der kunder osv... så nåede ikke så langt.. så bare at der stod rigtig meget, og da du havde skrevet det så detaljeret i starten gik jeg ud fra resten var sådan osse =) Troede nemlig kun det var DTM-raceren som havde firehjulstrækket og ikke std. gadebiler =)
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.892
Nå okay =) hvad betyder det Q4 egentlig? da vel ikke 4hjulstræk??
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.892
Det selvfølgelig rigtig nok =P hvor har du fundet informationerne? iøvrigt, flot Alfa =)
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.892
Du har sgu en god og uddybende tekst!
mar 2006
Følger: 129 Følgere: 124 Biler: 6 Emner: 55 Svar: 668
røvfed bil du har dig der
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 33
det er en xs power med 2,5 tommer indgange. målene kan jeg ik lige huske, men den har en god luftgennemgang.
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 402
Ja den er godt nok importeret, men det er fra Sverige sidst i 90'erne.
Den er rigtig pæn hvad rust angår, men den er også omlakeret for få år siden. Det gør meget
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 402
Flot farve til 155'eren! Og lader til at være en ond slæde med de specs du opgiver der...
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
Det jeg mente var at Alfa Romeo skabte en smuk 155'er Q4 på baggrund af "Lancia Delta Integrale".
Jeg er vild med Lancia men jeg elsker Alfa Romeo.
Så kald det ombygning, restyle, eller bare italiensk inovation - uanset hvad flot ALFA.......
mvh
stigan
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
Det ser sgu godt ud det der. Stærk "ombygning"
HØJ herfra
mvh
stigan
apr 2006
Følger: 90 Følgere: 87 Biler: 12 Emner: 56 Svar: 88
Ja det er det nemlig . Og den er importeret fra tyskland i 1999 og så er der blevet lavet for 43000 kr på den . Så ham der har haft købt den hjem har nok købt den skadet . Men den står stort set som ny .
apr 2007
Følger: 31 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 76 Svar: 380
hej ville bare lige sige tak for en hyggelig bil snak til Bella italia billeder på bilbasen lyver ik din Q4 er sku en fed vogn :o)
apr 2007
Følger: 31 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 76 Svar: 380
hvorfra ved du at den røde Q4 kommer til slalg ?
apr 2007
Følger: 31 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 76 Svar: 380
ved ik om jeg inpotere en selv eller om jeg finder en i DK men den røde ser da også fed ud, skal da holde øje om den kommer til salg og evt. hvad prisen bliver.
ved du ca hvad afgiften på en Q4 ligger på ?
apr 2007
Følger: 31 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 76 Svar: 380
tak for svaret det var super.
det med tandremmen ved jeg fra min coupe og har ladt mig fortælle at de skal have den (tandremmen) skiftet med 60000km intavallerså det er jo bare at overholde det. jeg skifter nu også olie for hver melem 5000-7000km for at den altid er frisk.
jeg håber sku jeg finder en som er i pæn stand.
apr 2007
Følger: 31 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 76 Svar: 380
Det er sku en fed vogn du har der... går selv og drømmer om sådan en, men ved du noget om hvad Q4erens svagheder er ud over tandremmen ?
nov 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 4
til min "racer" hehe
Billeder af indstrument bord og andet indvendigt kommer snarest
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 41
De har jo, med vanlig foragt for mine prioriteter, lagt Bella Italia og Boxertræffet i samme weekend, så det bliver desværre ikke til Bella Italia denne gang
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 41
Kan det passe, at jeg så dig og din fine vogn køre mod syd ad motorvejen mod Vejle i går??
jun 2007
Følger: 62 Følgere: 60 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 83
Mange tak da Kan heldigvis snart få ny bil
Du fik lige en ekstra høj fordi din er lidt hurtigere end min. Også kun lidt hurtigere hehe.
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 986
Hej Anders!
Fin bil du har fået dig der, Andreas sagde lige du også var herinde. Så jeg skulle da lige se den.
Jeppe
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 22
Hej Anders...
Beklager med at det er trukket lidt ud, men... er lige flyttet i hus, og har desuden været en hel måned på kursus for at tage mobilkrans- certifikat.
send mig en pm på cs med din adresse, eller smid en mail til mig.
Den ligger klar.
Mvh
Rene'
mar 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
Hey,
Så godt den var til salg, og var det ikke fordi budgettet inkluderer SU for tiden, så havde den ikke holdt foran din bolig.. Men men men, jeg finder nok en magen til om et par år, når SU'en er blevet skiftet ud med noget der bare ligner en indkomst man kan leve af!
Har du fundet hvide sideblink til en 155'er et sted?? Jeg har ikke kunne finde nogen, men kan se at det står som en "fremtidig plan" på din..
okt 2003
Følger: 65 Følgere: 64 Biler: 13 Emner: 10 Svar: 709
Glem den turbo-timer og monter en temp-føler på udstødningsmanifolden, så kan du holde øje med det hele meget bedre Og istedet for at sætte ure i A-stolpen, kan du sætte det i de midterste blæser huller... Ser RIGTIG godt ud
mar 2003
Følger: 20 Følgere: 31 Biler: 9 Emner: 159 Svar: 2.369
Nå, det var dig der købte Franz's Q4 Altid lækkert at se endnu en Q4 herinde. Fik du kuglelejeturbo'en + manifold med i købet? Det er et kit jeg selv har overvejet på min egen
PS: Du må nøjes med en høj, da jeg ikke har flere ekstra høje stemmer
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 1
Velkommen... nice alfa
apr 2003
Følger: 16 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 14 Svar: 165
Overvejede selv at kaste pengene efter den, da den simpelthen er for lækker. Hav mig lige i baghovedet, hvis du en dag vil skille dig af med den.
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 95
mar 2005
Følger: 3 Følgere: 17 Biler: 30 Emner: 2
fed alfa du har kig på min nu med aluringe fra csa
apr 2003
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 240
Tak for de fine kommentarer, jeg skal nok lige få kigget forbi og få smidt stemmer til jer i løbet af dagen
Hansen-T > Hehe, ja forsikringen er næsten det værste ved det, skal af med 20k+ årligt
Troels > Tak, jeg er også super glad for den, og jeg vil faktisk gå så vidt og sige at den ser federe ud i virkeligheden end på billederne
33'eren skal nok komme på plader, men det bliver nok en "vinterbil" nu..
Regner med at snuppe lidt flere billeder af den i dag, som jeg kan få lagt ind..
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 41
Tillykke med den flotte vogn, godt den gik til en, eh, Cuoresportist. Den er altså utroligt fed, ser super barsk ud med wide body’en, og så endda til en ret god pris.
Glem nu ikke 33'eren!
maj 2007
Følger: 112 Følgere: 123 Biler: 2 Emner: 2
velkommen til fin bil høj her fra kig forbi min også
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 33 Svar: 112
Velkommen
nov 2003
Følger: 18 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 93 Svar: 700
Den ser sgu flot ud. Held og lykke med at få den forsikret