Audi er tilbage med en ny A6'er for 2018, og denne gang bliver kampen tæt imod Mercedes E-klasse, Jaguar XF og BMW 5-serie. Teknologi og sikkerhedsudstyr lånt fra den større A8'er, gør at Audi igen vil sætte standarder i klassen!
Man siger jo at alle Audi'er ser ens ud, men tilfælde er ikke til at se her. Dog måske er der lidt A8 over den, men ellers er det et nyt design fra Audi. Det er ikke længe siden at Audi præsenteret for deres A7'er, hvad er Coupé versionen af den nye A6'er. Begge deler nemelig samme kabine, hvor deres nye to-delte skærme er tilgængelig.
_
Link til Audi A7 2018
_
skærmen er en kæmpe Ipad inspireret 10,1" og 8,6" for neden med touch funktion. Den øverste skærm er der hvor man fx. finder Navigationen, radio og indstillinger af undervognen, hvor den nederste styre de basale ting, såsom klimaanlægget og sædevarme... Kigger man bag rattet, så finder man Audi's nyeste MMi 12,3" digitale instrumenter, som også findes på A7 og A8'eren.
Audi's navigationsystem kommer med et system, som har et selvlærene funktion. Den holder nemlig øje med dine ruter, og hvis den kan genkende en rute som du måske køre tit - hvad kunne være ruten til arbejde eller omvendt. Så vil den huske ruten og finde hurtigere eller sjover omveje, så man ikke altid kører den samme vej til og fra arbejde. Udover det, så er der også deres Autonomous Driving Level 3, som kan køre bilen med en hastighed op til 60 km/h uden din hjælp. Dog skal man altid have hænderne fast på rattet!
(Ikke alle lande er det lovligt at bruge Autonomous Driving Level 3!)
Det bliver et nøjsom motorprogram under lanceringen af A6'eren, hvor valget kun består af enten en 3,0 diesel eller 3,0 benziner med 340 Hk. Dog kommer deres 2-liter også på et senere tidspunkt.Den 3-liter diesel bruger et 12V elektrisk batteri, som hjælper at eliminere turbolag og forbedre brændstofforbruget. Selvom den nye A6'er er 25 kg tungere end den forrig model, så vejer den kun lidt over 1500kg takket være deres aluminiumchassis.
Motorprogram: TFSi= Turbobenziner.
Benziner
55 TFSi 3,0 V6 Quattro 340 Hk 500Nm Quattro 12 km/l
Diesel
2,0 TDi 204 Hk 400Nm 22 km/l
3,0 TDi 231 Hk 500Nm 17 km/l
50 TDi 3,0 V6 Quattro 285 Hk 620 Nm 14 km/l
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.172
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
havde 100% valgt 5 serien
maj 2018
Følger: 1
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
maj 2018
Følger: 1
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
Jeg har dog aldrig været mere i tvivl om, om min næste bil skal være BMW eller Audi. Har haft begge dele, og har været mest tilfreds med Audi, men den nye 5'er er bare så vellykket en bil på alle punkter.
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.172
Køb nu bare den nye M5
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
Jeg har kørt masser af BMW, både på baner og og på alm. veje. Generelt har jeg kørt nok sportslige biler og superbiler til at have dannet mig en holdning til det. Jeg var iøvrigt 5. hurtigste kører til et BMW drive event. Jeg sidder ikke bare og læser anmeldelser og ser youtube videoer - jeg kører rent faktisk inde biler jeg har en holdning til
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
Audi A6 2018 - en mini A8'er som skræmmer 5-serien væk...