Audi RS3 - 5-Cylinder længe leve

Audi RS3 - 5-Cylinder længe leve

749visninger 0 svar | 19. jul 2021


Dette er den tredje RS3 fra Audi, hvor den første model så lyset tilbage i 2012. Audi har ikke droppet den 5-Cylindret motor endnu, og selvom RS3 ikke er den hurtigste bil i sin klasse på papairet, så vil RS3 give en lyde som de andre i klassen ikke kan. Desværre er det måske også den sidste RS3, inden Audi går ind i en elektrisk tid. 



Den 5-Cylindret turbomotor på 2,5-liter yder 400 Hk som forrige generation også gjorde. Det er nuvel 20 hk mindre end Mercedes mægtige A45 AMG med 420 Hk. Dog er RS3 hurtigere end før, hvor den også har 500Nm og kan ramme en topfart på 290 km/h. (Elektronisk begrænset 250 km/h). Fordi den kan tag flere laveomdrejninger end før, kan den også accelerere hurtigere - og med en tid der hedder 3,8 sekunder til 100, gør det til en af de hurtigste Hatchback's på marked. 
RS3 fås kun med et 7-trin Doublekobling automatgear.

Som set hos mange af konkurrenterne og søster bilen VW GOLF R, vil den nye RS3 også fås med et såkaldt "Drift-Mode". Her kan bilen sende en del af kræfterne til de bagerste hjul, og det betyder at den kan opføre sig mere som en baghjulstrukket bil. Audi kaldet det selv for "RS Torque Rear", og hjælper bilen med at tag svingene hurtigere på en bane. RS3 er en lav bil, og faktisk er den 25  mm lavere end en standard A3 fra samme årgang. Standard kommer den med Sports undervogn, Sports udstødningsrør og 6-stemplede stål bremser. Ikke overraskende kan man opgradere nævnte udstyr til keramiske bremser, Performance udstødningsrør og Adaptiv RS Sports undervogn. 




Den nye RS 3 forventes allerede til Oktober, til omkring samme pris som den forrige.  RS3 fås også fortsat i en Sedan-variant. 



Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg




  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Audi RS3 - 5-Cylinder længe leve
Annonce