Det vil sige at den yder samme vanvittige 1500 Hk og 1600Nm. Det er nok til at sprinte fra 0-100 på 2,5 sekunder.
Divo har forbedret undervognen, tabt 35 kg, skarpe styring og formådet at skabe mere Downforce, som hjælper den med at være bedre til brug på en bane end Chiron. I forhold til biler som LA Ferrari FXX K og Mclaren P1 GTR, så er Divo også en bil der kan lovligt blive brugt som personbil. Dog regner jeg ikke med nogle af køberne nogensinde kommer til at bruge dem på banen. Trods en mere banefuskeret udgave af Chiron, så er Divo faktisk elektronisk begrænset til kun kedelig 380 km/h. Det skyldes på grund af dens dæk ikke er de samme som sidder på Chiron - og så fordi man aldrig når over 350 km/h på en bane alligevel... Bugatti Chiron.
Divo blev testet på den italienske racerbane Nardò, hvor den faktisk var hele otte skeunder hurtigere rundt end Chiron. Desuden kunne den ramme 1,6 G ved hård acceleration.
Bugatti bygger kun 40 udgaver af DIVO, som allerede er udsolgt til en pris på små 5 millioner euros!
For at kunne få lov til at købe en, så skulle køberen allerede være ejer af en Chiron, så Eurojackpot var ikke en genvej alligevel..
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
Bugatti DIVO - 1500 hk Trackday racer