Den tidliger nævnte Z51 Performance-pakke, indeholder "sportiger undervogn", bedre køling og et mere sportsligt udstødningsrør. Andet spændende er at den også kommer standard med Michelin Pilot Sport 4S dæk og unikke store bremser, hvad gør den mere ideelt til brug på en bane.
I kabinen er det meget ujordisk for en Corvette med et meget Porsche-inspireret kabine. Her finder man et 12" digitalt instrumentering og et mindre touch skærm ved siden af. Standard kommer de også med 10-højttaler fra BOSE , men kan også opgraderes til 14. C8 køber vil have muligheden for at vælge imellem tre sæder og seks interiørfarver. Standard kommer den med det de kalder for GT1-sæder, som giver en balance i mellem komfort og support. Næste trin er GT2-sæder, som giver et mere racer-inspireret "look og for de helt hardcore, så vælger de Competition Sport sæderne.
Den nye Corvette lyder som en utrolig bil, men er det fortsat hverdags mandens sportsvogn? Og heldigvis starter den nye C8 Corvette fra $60.00 eller ca. 400.000 kr. uden afgift! Det er faktisk kun ca. $5000 mere end den gamle C7, og forskel til bil er der. Corvette plejer at være en tæt konkurrent til Porsche 911, og med sit nye layout er den kommet endnu tætter på. Spørgsmålet er bare om den er blevet bedre ?
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
Z51 pakken er mest af alt en track pakke, og den yder 495HK med den. Hvad der kommer af kraftigere varianter senere, nævnte de ikke noget om i præsentationen. Mon ikke den kraftigste variant kommer op omkring 800HK?
Den er, som forgængeren, bygget op omkring et aluminium chassis, og beklædt med en plastikskal. Det er grunden til at de kan lave den billig og let.
Jeg synes at de har lavet en super fed C8, det eneste der afholder mig fra at ville have en, er motoren. Selvom motoren er ny, er den stadig bygget på den gamle opskrift. Og motoren er det mest kedelige ved en Corvette (nu hvor de bruger DCT istedet for sløv aut. gearkasse). Jeg ville hellere have haft en downsized V8 der ville tage mange omdrejninger, istedet for en med stor slagvolumen.
Jeg vil nok ud og prøve en når de lander hos forhandlerne næste år, men jeg er ikke klar til at reservere en.
Corvette C8 -6,2-liter V8 og 495 Hk