Ferrari 296 GTB - Ferrari Dino genopstår ?

Ferrari 296 GTB - Ferrari Dino genopstår ?

1073visninger 0 svar | 24. jun 2021


Ferrari rykker ind i en ny tid, hvor flere og flere Sportsvogne eller Superbiler er blevet elektrificeret. 296 GTB er i navnet en hyldest til Ferrari Dino, som også brugte en V6-motor placeret i midten. 296 GTB skal dog konkurrere mod Mclaren's kommende Artura og Maserati MC20.

Ferrari's nye Sportsvogn er ikke mærkets første Hybrid, men den første sekscylinderet Ferrari siden 70'erne med Dino. Motoren er dog den mindste Ferrari-motor nogensinde. 2,9 V6 med to turboer, der yder 654 hk. Dog får motoren hjælp af et 7,54 kWh batteri gemt under gulvet af bilen.  I alt yder den 830 hk og 740Nm. 
0-100 2,9 sekunder, 0-200 7,3 sekunder og en topfart på 330 km/h, gør det til en meget hurtig V6'er.  

Den elektriske motor kan dog køre op til 25 km, inden den skal oplades igen. Den yder også 166 hk og 314Nm. 
Selvom motoren ikke er den størtste Ferrari-motor, så er det faktisk en af de hurtigste modeller på deres program, hvor den skal sælges under F8, men ligger over deres Portofino. 



Mange gange bliver disse type biler tunge, så snart af de får et større batteri ombord, men Ferrari har været smarte ved at hive mange kræfter ud af det lille 7,54 kWh batteri. Derfor vejer den kun 35 kg mere end dens benzindrevne bror F8 Tributo. I alt vejer den nemlig kun 1470 kg. Det er dog stadig mere end Mclaren's kommende konkurrent Artura.... 


Ferrari 296 GTB viser vejen frem for det Italienske mærke, som går ind i en elektriks tid - og med den kommende Ferrari-SUV, er det ikke svært at gætte hvad motor den får...


Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg




  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Ferrari 296 GTB - Ferrari Dino genopstår ?
Annonce