i20 kører forsat på den gamle platform, trods for den er vokset. Tallene hedder 30 mm breder, 24 mm laver og 5mm længer end den forrige i20. Desuden er taget også sænket som den nye i10 gjorde, hvad giver den en smarter profil og bedre aerodynamik. I kabinen kan de bagerste passager blive glade for at lære, at der er nu 10 cm mere benplads end før, og så er beggemrumaet vokset med hele 25-liter mere , hvor den nu rummer 351-liter.Trods at den er blevet en smule støre, så har i20 formådet at tabe 4 kg.
Designet af i20 viser en ny vej for Hyundai, hvor den bliver meget unik at se på i forhold til de andre modeller fra Hyundai og øvrige konkurrenter. For første gang kan man nu også bestille sin i20 med to-tonet farve kombinationer, hvor taget kan blive lagt med sort folie.
Selvom Hyundai stadig ikke har præsenteret hvordan kabinen kommer til at se ud, så forstås det at den kommer med digitalt instrumentering og et 8" touchskærm standard, hvor højere udstyrs modeller vil blive udstyret med et kæmpe 10,25" skærm. Andet nyt er at i20 understøtter AppleCarPlay og AndriodAuto med trådløst adgang for første gang i klassen. i20 bliver også den første europæiske Hyundai, hvor man kan bestille et Surround Sound-system fra Bose med syv-højtaler. Desuden tilføjer Hyundai et fem års gratis abonnement fra TOMTOM med Live Trafik data, der i følge Hyundai gør i20 til den mest tekniske Minibil i Europa.
Sikkerheden er også forbedret end før. Ikke overraskende kommer i20 standard med udstyrs såsom fodgængeradvarsel , automatisk nødstop og blind vinkel advarsel. Dog bliver der også noget nyt tilføjet, hvor dens adaptive fartpilot følger med bilens navigation og læser forhen vejens hastighed eller ændringer længe før bilen fysisk kører der. Og så kommer det system de kalder for "rear cross-traffic", som advare føreren, hvis den forankørene bil har bevæget sig frem fra fx. et lyskryds.
Sådan forventes det at den nye i20's kabine kommer til at se ud
Motorprogrammet minder meget om det fra den forrige i20. Og dog. Selvom det hedder 1,2 sugemotor eller 1-liter turbobenziner - hvor ingen dieselversion bliver tilføjet - så er det nu med mild-hybridteknik, hvor man nu finder et 48-volt system, der giver i20 et ekstra skub. Mild-Hybrid fås kun til modellerne med den 1-liter turbo, hvor den mindre 100 hk udgave, bliver det en del af ekstraudstyret. I20 fås også enten med et sekstrins manuelgearboks i begge turbo versionerne, hvor 1,2'eren kun bliver udstyret med fem gear. Skal det være med automatgear, så er det kun muligt i den hurtigste udgave med 120 hk, hvor deres fremragende syv-trins doublekobling bliver tilføjet til programmet.
Motorprogram: T-GDi = Turbobenzin
1,2 85 hk
1,0 T-GDi 100 hk
1,0 T-GDi 120 Hk
I fremtiden forventes at den første rigtige i20 GTi lander med navnet i20 N med ca. 200 hk fra en 1,6 turbo, som vi allerede kender fra Kia ProCeed.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Hyundai i20 - En ny tid for Hyundai's minibil