Isdera er tilbage! - kan du huske 90'er ikonet?

Isdera er tilbage! - kan du huske 90'er ikonet?

1283visninger 11 svar | 24. apr 2018
Den korte historie. 

Tilbage i 1993, blev den tyske Superbil Isdera Commendatore 112i skabt. Selvom det ikke var mærkets første model, så var det Commendatore 112i, der blev hængt op på væggen i teenageværelset . Dengang lå der en 6-liter V12 motor fra Mercedes, og var den første bil som brugte det såkaldte "Airbrake" system.
(Red. Airbrake betyder at spoileren kan rejse sig op for at kunne stoppe bilen hurtigere, når bilen kører i en høj fart. Spoileren tag derfor imod det tunge luftstød der kommer, og spoileren vil virke som en mur for vinden)
Det var først i 1999 at en endelig model var klar, og navnet var skiftet til Silver Arrow C112i istedet for Commendatore . Motoren ydet respektilekabel 611 Hk fra Mercedes's V12'er og en topfart på 370 m/h.  Desværre blev det til kun én model, og selvom i 2006 kom de med en V16 model kaldet Autobahnkurier, så var mærket godt som glemt - indtil nu? 


Isdera Commendatore GT
Fra Superbil til elektrisk GT'er!

I går præsenteret Isdera på deres facebook side en ny udgave med samme navn. 

I sammenarbejde med kinesiske Weltmeister, så vil Isdera faktisk være en ren elektrisk sportsvogn.... Slut er dagene for de store brølene Superbiler, og istedet må vi rette os til det nye kuld af elbiler. Teknikken på Isdera Commendatoere GT, er lånt fra EX5 SUV'en af Weltmeister. Her bruger den et kæmpe 105 kWh batteri med 805 Hk og 1060Nm! Det hjælper den op på 306 km/h og 0-100 på 3,7 sekunder. Dog vil den være elektronisk begrænset til 250 km/h. I forhold til den gamle Commendatore, så er vægten helt oppe i den høje ende af 1750 Kg med alt det sikkerhed man nu forventer af en bil i dag.  På den positive side, så skulle den kunne køre helt op på 500 km ved en enkelt opladning, og det vil kun tag 35 minutter for at oplade den 80% med et dedikeret oplader stander. 

Isdera har altid været inspirereret af de klassiske racerbiler, og som den gamle model havde, vil den nye model også beholde de klassiske mågevingedøre.  Dog bliver det den første model, der ikke vil bruge teknikken af Mercedes, udover kabinen. I kabinen finder man samme todelt touch skærm fra S-klassen og den kommende A-klasse.  

I ren Isdera stil, så bliver produktionen meget begrænset, hvor de kun  vil bygge hele to modeller for verden at se. Dog kunne fremtiden godt tyde på at en elektrisk SUV ville være på vej! 


Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Kommentarer på:  Isdera er tilbage! - kan du huske 90'er ikonet?
Kommentér på:
Isdera er tilbage! - kan du huske 90'er ikonet?
Annonce