Kio Rio 2020 - Nu med hybrid-teknik

Kio Rio 2020 - Nu med hybrid-teknik

979visninger 0 svar | 26. maj 2020



KIA har brugt disse tider på at præsentere for deres nye line-up af de kommende biler for 2020 og 2021. Snart lander en ny Kia Picanto, og nu kommer der også en opdateret Kia Rio.

Opdateret er måske ikke det rigtige ord at bruge da det blot er et mindre Facelift. Dog er der sket noget nyt nede i motoren, hvor den nye Rio for første gang vil få hjælp af Mild-Hybrid teknik.

Man skal nok være en kender af Rio'en, for at kunne spotte forskellen på den nye og den gamle Rio. Fronten har dog fået et nyt design ved kofangeren, men bagenden ligner sig selv. For- og baglygterne bruger nu LED og DRL-lys. Udstyrsvarinterne, såsom GT-Line forsætter, og to nye farver kaldet, Perennial Grey og Sporty Blue, kan nu krydses af udstyrs listen. Sidste nyhed udenpå bilen, er de nye 16" fælge til GT-Line varianten. 

I kabinen bruger Rio som en af de få i klassen stadig analog-instrumentering, hvor dog den lille 4,2" information skærm i midten af instrumenteringen, har fået højere opløsning end før. Største ændring i kabinen er den nye 8" Touch skærm med AndridAuto og AppleCarPlay.  Vælger man den nye Rio i en GT-Line, vil kabinen  være beklædt i mørkt og sort sort stof med hvide syninger,  bare for at give bilen et ekstra sportslig præg. Den nye Rio kan også fås for første gang, som en del af ekstraudstyret med justerbar højde for fører og passager foran. 



Rio får tilføjet Mild-Hybrid teknik på motorprogrammet, og sammen med den kommende Hyundai i20, som den deler teknik med, bliver de begge de første af små koranske biler med den teknik.  Kia kalder det selv for EcoDynamics+, og blev første gang tilføjet på Kia Sportage diesel med samme Mild-Hybrid teknik. Teknikken er som set hos Ford Fiesta og Suzuki Swift eller Baleno - at man finder et 48-volt batteri ved startergenertaorenen. Den hjælper ikke så meget med at gøre bilen mere økonomisk, men giver en smugle overskudskæft ved acceleration. Det 48-Volt Batteri genoplades automatisk med regenerativ bremsning under udkobling og bremsning. Hybrid-teknikken er kun gældene på deres 1-liter Turbo kaldet Smartstream. En 1,2 sugemotor fås endnu. Topmodellen bliver deres GT-Line med 120 hk, der får hjælp af et 7-trins Doublekobling AUT. Vælger man RIo'en med Manuelgear, kan opleve deres helt nye IMT- gearkasse. Gearkassen er ikke længere mekanisk men elektronisk. 
(Red, IMT står for intelligent Manual Transmission)
 
 Motorprogram: T-GDi = Turbobenzin
1,2 85 hk 
1,0 T-GDi 100 hk (Uden EcoDynamics+)
1,0 T-GDi 100 hk EcoDynamics+
1,0 T-GDi 120 Hk EcoDynamics+

Den nye Kia Rio forventes i Danmark slutningen af 2020. 



Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg




  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Kio Rio 2020 - Nu med hybrid-teknik
Annonce