Dette er Skoda's helt nye elbil og Coupé-udgave af Enyaq. Škoda Enyaq Coupé hedder den, og lander også i en varm vRS udgave med 300 elektriske hestekræfter.
Škoda Enyaq Coupé ligner måske af alt på billederne, at dette er en alt for stor Sedan med en smule ekstra frihøjde. Dog er dette ikke tilfælde da den er bygget på VAG's nye MEB-platform - og så er den faktisk også identisk med Volkswagen I.D.5 og Audi Q4 e-tron Sportsback.
Med et design og from som dette, vil den nye Enyaq tilbyde en bedre CW-værdi på 0,234. Den er også 4 mm længer og 1 mm højere end den normale Enyaq (4.653 mm i lang og 1.622 mm høj). Dog har Enyaq Coupé mistet 5-liter bagagerumsplads, hvor den i stedet tilbyder 575-liter plads, kontra 580-liter plads i den normale Enyaq.
Som en del af ekstraudstyr og bedre sikkerhed, kan man vælge noget som Škoda kalder for "Crystal Face". Her gemmer der sig hele 131 små led-pærer i grillen, og det er med til at gøre bilen letter at spotte i trafikken i de mørkere dage på året.
Af et elektrisk motorprogram tilbydes Enyaq i flere forskellige outputs, hvor den mest mærkbare bliver den sportslige vRS med 300 hk fra et 82kWh batteri. 0-100 på 6,5 sekunder inden den rammer en topfart på 180 km/h. Den har en forventet rækkevidde på 476 km. vRS får hjælp af to elektriske elmotorer. En mildere iV 80x kommer også med samme elmotorer og 82 Kwh batteri. Den yder dog kun 265 hk og 425Nm. Den mindste udgav hedder iV 60 med 180 hk fra 58 kWh batteri og en elmotor.
Motorprogram:
iV 60 58 (kWh) 180 hk, 310Nm.
iV 80 (82 kWh) 204 hk, 310Nm, 500 km.
iV 80x (82 kWh) 265 hk, 425Nm.
iV vRS (82 kWh) 300 hk, 460Nm, 476 km.
I kabinen er Enyaq identisk med den normale Enyaq, hvor begge fås med et mindre 5,3" digitalt Instrumentering og et 13" Touchskærm ved siden af. vRS udgaven er udstyret med samme "Sportsæder", som i søsterbilen VW I.D.5 GTX.
Den nye Enyaq Coupé forventes til landet allerede i Juni måned med vRS-udgaven, som den første model på det danske model program. En startpris nok ikke meget mere end den nuværende Enyaq.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
Skide upraktiske, men mere spændende en den traditionelle SUV form.
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 633 Svar: 5.089
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
Ej, den er pisse grim.
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 633 Svar: 5.089
Škoda Enyaq Coupé og vRS - smart og varm elbil!