Lincoln Aviator
Skal man bruge en kæmpe stor SUV, så kan man altid købe en Lincoln Navigator. Dog introducer de for første gang en mere "europæisk" størrelse kaldet Aviator! Aviator er omkring samme størrelse som en Audi Q7 eller BMW X5 med syv-sæder.
Den nye Aviator kommer med noget de kalder for "Smart suspension", som scanner vejen forhenne og gør undervognen klar til at køre fx. over et hul i vejen.
Den nye Aviator bruger samme bund og teknik som den kommende Ford Explorer - derfor vil de begge komme standard med baghjulstræk, men firehjulstræk er også en mulighed. Motorprogrammet starter med Ford's nye 3-liter Bi-Turbo V6'er med 400 Hk og 542Nm, parret med et 10-trins AUT. Senere kommer der er en Plug-in Hybrid med 450 Hk og 813Nm! Dog er det også det eneste vi ved om den motor...
--------------
Mazda 3
Mazda præsenterede for en helt ny 3'er i nattens løb .
Mazda beskriver selv deres bil som "dawn of a new era". Altså en ny bil for en ny tid. Trods at den minder lidt om den gamle udgave, hvor den også stadig kan fås som sedan, så er det en helt ny bil med helt nye motorer. Noget af det nye ved 3'eren er det de kalder for G-Vectoring Control Plus. G-Vectoring Control Plus blev først introduceret på den større CX-5'er, og er et system som hjælper med at skabe en mere dynamisk køreoplevelse. I-Active er Mazda måde at beskrive AWD på, og selvom det ikke var en mulighed at kunne købe det herhjemme i den gamle udgave, så skulle systemet nu være forbedret.
Sikkerheden er også blevet forbedret. Her vil den kunne fås med følgene:
Front Cross Traffic Alert med radar ved hver side for at kunne spotte biler ved kørsel ud af et kryds eller lign. og Cruising & Traffic som er en adaptiv fartpilot. Et andet nyt sikkerhedsprogram finder man inde i bilen. Her gemmer der sig et infrarødt kamera, som heletiden holder øje med førren. Den skulle kunne spotte forskellen imellem en berusset eller træt fører i forhold til en normal fører.Opdager den det, så vil en alarm lyde!
I kabinen er det meget Mazda-agtig sjovt nok. Et nyt 8,8" infotainment skærm finder sted, samt et nyt tre-egeret rat Under motorhjælmen ser det meget ens ud. Dog skulle det være nye motorer, hvor Mazda utroligt nok stadig holder liv i en enkelt diesel! Topmodellen bliver en 2,5 sugemotor.
Skyactiv-X hedder de og vil for første gang få hjælp af en lillebitte el-motorer (Mild Hybrid) Desværre har Mazda ikke fortalt om det tekniske omkring de nye motor.
Motorprogram:
Benzin
Skyactiv-X 1,5
Skyactiv-X 2,0
Skyactiv-X 2,5
Diesel
Skyactiv-D 1,8
Mazda kommer til europa næste år som Hatchback og Sedan.Dog regn ikke med at 2,5'eren kommer til europa eller AWD bliver en mulighed herhjemme.
---------------------
Porsche 911 992 Carrera
Man skulle ikke tro det, men det her er den ottende generation af 911 med kodenavnet 992. Hele fem sekunder hurtigere end forrige udgave rundt på nurburgring'en!
Okay, den ligner fuldstændig den gamle udgave, bortset fra den nye bagende. Trods det, så er der sket en del teknisk forandringer. Til at starte med, så kan man vælge sin 911 med enten et nyt 8-trins PDK gearkasse eller et nyt 7-trins manuelgear! Motoren er bund og grund den samme fra før- en 3-liter Turbo med nu 385 Hk i den normale Carrera og 450 Hk i Carrera S udgaven. 0-100 kan den gøre på 3,7 sekunder i S udgaven og 4S (med firehjulstræk) 3,6 sekunder! Trods den er blevet hurtigere, så har den desværre taget næsten 50 kg på siden sidst.Noget af det som har givet den vægt, er de nye gearkasse, hvor PDK gearboksen vejer hele 20 kg. Dog spiller den gearkasse en vigtigt rolle for de kommende hybrid udgaver.
En 911 handler om køreoplevelsen og derfor er den blevet 45mm breder end før for bedre vejgreb.
Kabinen er inspireret af 70'er 911 med et mix af moderne teknik selvfølgelig. Trods det nye kæmpe 10,9" touch skærm, så bruger den stadig analog speedometer som en 911 også gjorde for 48 år siden!
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
Porsche 911 992 og Mazda 3 er tilbage!