Porsche Taycan Cross Turismo - Første af sin slags

Porsche Taycan Cross Turismo - Første af sin slags

1247visninger 0 svar | 4. mar 2021




Porsche tilføjer en ny elektrisk bil på programmet - og denne gang er det til livsstils-folket. Taycan Cross Turismo tilbyder mere plads og flere muligheder for eventyr.

Taycan Cross Turismo er det man i fagsporget kalder for Shooting Brake - altså et mix imellem en Hatchback og en Stationcar. Det betyder også at der er en smule mere plads for de bagerste passagerer.  Det vil sige at den er 47mm højere i hovedhøjden og så er der op til 1.212- liter bagagerumsplads. Taycan Cross Turismo deler platform med den normale Taycan og Audi e-Tron, og derfor tilbyder den også samme batterier . 
Som i den normale Taycan, kan Taycan Cross Turismo fås i en 4, 4S, Turbo og en Turbo S, hvor Turbo S kan sprinte fra 0-100 på 2,7 sekunder.

Batteriprogram:

  • The Taycan 4 Cross Turismo with 280 kW (380 PS; CO2 emissions combined 0 g/km, Electricity consumption combined 28.1 kwh/100 km), overboost power for Launch Control 350 kW (476 PS), acceleration 0-100 km/h in 5.1 seconds, top speed 220 km/h, range (WLTP) 389 – 456 km
  • The Taycan 4S Cross Turismo with 360 kW (490 PS; CO2 emissions combined 0 g/km, Electricity consumption combined 28.1 kwh/100 km), overboost power with Launch Control 420 kW (571 PS), acceleration 0-100 km/h in 4.1 seconds, top speed 240 km/h, range (WLTP) 388 – 452 km
  • The Taycan Turbo Cross Turismo with 460 kW (625 PS; CO2 emissions combined 0 g/km, Electricity consumption combined 28.7 kwh/100 km), overboost power with Launch Control 500 kW (680 PS), acceleration 0-100 km/h in 3.3 seconds, top speed 250 km/h, range (WLTP) 395 – 452 km
  • The Taycan Turbo S Cross Turismo with 460 kW (625 PS; CO2 emissions combined 0 g/km, Electricity consumption combined 29.4 kwh/100 km), overboost power with Launch Control 560 kW (761 PS), acceleration 0-100 km/h in 2.9 seconds, top speed 250 km/h, range (WLTP) 388 – 419 km.
     
Taycan Cross Turismo er meget ens med Audi'en og den normale Taycan. Dog ser den mere "Rugged" ud i designet, og her vil Porsche rammer livstilskulturen. Den kan b.l.a fås med en unik cykelholder bagpå. Den kan holde alle slags cykler, om det er en Racer eller e-Bike. Endnu bedre er at man ikke behøver at tag cyklerne af for at åbne bagagerummet for at komme til, hvor den sagtens kan åbne, med op til to cykler på.  Andet nyt er at den kan fås med et "Gravel" køreprogram for bedre kørsel ved ujævn terræn. 


En Mercedes E-klasse eller BMW 5-Serie konkurrent bliver det næppe. Taycan Cross Turismo er dog den første af sin slags, hvor nærmeste konkurrent næsten er en Tesla Model X? Desværre ses Taycan som det man kalder for en blærerøvs elbil, og det betyder at den ikke slipper afsted med uden Afgift som hos Audi e-Tron. Den bliver nok ikke helt billig - men fed er den da!. 



Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg




  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Porsche Taycan Cross Turismo - Første af sin slags
Annonce