Porsche Taycan-Europas første modsvar til Tesla Model ...

Porsche Taycan-Europas første modsvar til Tesla Model ...

1040visninger 4 svar | 4. sep 2019
Muligvis årets vigtigste bilnyhed, er den nye Taycan fra Porsche, der direkte sigter efter amerikanske Tesla Model S!



Porsche's først hug i det elektriske marked sker med et stort skub, hvor de starter et nyt kapitel. Taycan kommer i to varianter. Taycan Turbo og Taycan Turbo S - og nej. Taycan kommer ikke med Turbo, trods navnet..

Taycan Turbo og Turbo S yder 625 Hk - men! Begge har noget Porsche kalder for OVERBOOST, hvor Turbo udgaven kan sparke hele 680 hk og 850Nm.  Dog kan  Turbo S give lidt mere performance med 761 Hk - og hold nu fast - 1050Nm. 
 0-100 km/h kan Turbo S køre på blot 2,8 sekunder og 0-200 på 10,6 sekunder, inden den rammer den elektronisk begrænset topfart på 260 km/h. Faktisk er den ikke meget langsommer end den vildeste Porsche 918 Spyder. 
Syv minutter og 42 sekunder hed den tid Taycan satte på Nürburgring'en, og er den hurtigste firedørs elektriske bil, som Porsche selv har selvkaldt den...


En første fra Porsche er dens nye PASM elektroniske undervogn (Porsche Active Suspension Management), som konstant er online for at måle og analyzer forbrugernes undervogn. Andet spændene er PACC (Porsche Dynamic Chassis Control Sport) elektronisk styret spjæld og  PTV Plus (Porsche Torque Vectoring), gør at den kan sende kræfterne til baghjulene. 
Taycan kommer med fire køreprogrammer: Normal, Sport, Sport plus og Range. 
Batteriet i Taycan er et 93.4 kWh lithium-ion batteri med 800-Volt. Med et dedikeret opladerstander, kan bilen oplades på blot 22-minutter til 80% og en rækkevidde på 96 km på fem minutter. WLTP-testet kan Turbo'en køre op til 450 km på en opladning og 412 km i Turbo S. 

I kabinen kan man finde op til hele fire touch skærme, hvor side-passagerne kan få en skærm for sig selv. Ellers finder man et kæmpe 10,9"  skærm og digitalt instrumentering.Som Mercedes's "Hey Mercedes", har Porsche et lignende tale program kaldet "Hey Porsche. Hey Porsche skulle give en mere menneskelig samtale mellem føreren og bilen.  



Designet på Taycan indeholder et mix af et moderne designsprog og klassiske 911-linjer. Taycan er laver end mange andre biler i klassen, og derfor får selv passagerne et sportslig følelse . Turbo S er bygget til sportslig kørsel og derfor kommer den standard med kæmpe Carbon bremser, hvor Turbo'en har stål skriver. 
Porsche Taycan er en meget vigtig bil fra Porsche, som Porsche mener bliver en kæmpe procent af salget af elektriske biler. Danske priser endnu ukendt, men noget tyder på de lander på en forkret side af to mio.  kr. 



Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Kommentarer på:  Porsche Taycan-Europas første modsvar til Tesla Model ...
Kommentér på:
Porsche Taycan-Europas første modsvar til Tesla Model ...
Annonce