Range Rover - Kongen af SUV'erne er tilbage

Range Rover - Kongen af SUV'erne er tilbage

619visninger 0 svar | 26. okt 2021

Range Rover har præsenteret for en ny model af deres mest solgte model på programmet, nemlig den store Range Rover. Selvom den ligner den gamle, så er den bygget på en ny platform kaldet MLA-Flex. Det er en ny bund, som er udviklet til at kunne bruges til kommende elektriske modeller fra Range - og Land Rover. 
Designet er det mest strømlignet design fra Range Rover, hvor fronten minder meget om fronten fra den smarte Velar og bagenden er et helt nyt designsprog fra det nu indiske-ejet mærke.  

Range Rover vil komme i to versioner, hvor den som altid vil kunne fås enten i en kort eller lang udgave. Vælger man den i den lange udgave med et tredje sæderække, har Range Rover gjort de bagerste sæder mere som et oprigtigt sæde. Det betyder at man har klassens bedste siddeplads på tredje række, hvor det skulle være som at sidde på anden sæderække med masser af ben og skulder plads. Dog kan Hybrid versionerne ikke fås med et tredje sæderække. I den korte udgave af Range Rover, er en ny model kommet med navnet SV, hvad står for "SPECIAL VEHICLE OPERATIONS". SV er den mest luksusøse Rover til dato med det udstyr man nu forventer i en bil man bliver kørt i...

Range Rover bruger fortsat luftundervogn, men denne gang har de udstyret bilen med et 48-volt elektronisk styrtbøjle, som hjælper bilen med at give den skarpere køreegenskaber. Udover det sidder der også et kamera gemt foran bilen, som hele tiden scanner vejen forud, for at gøre undervognen klar til at tage imod bump eller sving, i håb om at kunne give den mest afslappende kørsel. Standard bruger den også firehjulstyring for letter parkering og vendinger. 

Inden længe vil en elektriske Range Rover komme i produktion, men inden da vil Range Rover forsat fås med sekscylinderet benzin eller diesel. Dog bruger de Mild-Hybrid teknik. For de helt motor- glade bilister, kommer der en helt ny 4,4-liter V8 med to turboer og en ydelse på 530 hk. Motoren er faktisk lånt fra BMW. 
  
Selvfølgelig vil den nye Range Rover også komme i en Plugin-Hybrid, hvor den nye Range Rover vil fås i to versioner. Den første hedder p440e, som bruger en rækkeseks benzin motor med 440 hk fra et 38,2 kWh batteri. Fra samme 38,2 kWh batteri, vil en P510e Plug-in Hybrid også lande med op til 510 hk fra også en rækkesekser. Hvor langt begge biler kan køre på litreren har Range Rover ikke udmeldt endnu, men p510e vil kunne køre fra 0-100 på 5,6 sekunder og yder 400 hk fra benzinmotoren alene. Dertil skulle begge Hybrider også kunne køre op til 100 km på den elektriske motor alene. 

Motorprogram: Kender ikke km/l endnu
Benzin
mH P400 3,0 400 Hk og 550Nm
P530 4,4 Twin-Turbo V8 530 Hk og 750Nm
P440e 3,0 440 hk og 620Nm (Plug-in Hybrid)
P550e 3,0 510 hk og 700Nm (Plug-in Hybrid)
Diesel
mH D300 3,0 300 hk og 650Nm
mH D350 3,0 350 og 



I kabinen byder Range Rover velkommen til et nyt 13,7" Digitalt instrumentering og et nyt "svævende" 13,1" Touch Skærm med Amazone's Alexia taleprogram. 


Den nye Range Rover kan bestilles hos forhandlerne allerede start 2022, og i 2024 vil en fuld elektrisk version lande på modelprogrammet. 




Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg




  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Range Rover - Kongen af SUV'erne er tilbage
Annonce