De to små Spanske biler, Arona og Ibiza har modtaget et mindre Facelift. Nyt kabinedesing og farvel til Diesel. Det er det der er sket med dem.
De nuværende Ibiza og Arona, så lyset helt tilbage i år 2017, hvor Arona dengang også løb med titlen som Årets Bil. Begge biler har virkelig være populærer herhjemme.
For at kunne spotte forskellen på dem, skal man efterhånden være en kender af modellerne. Det er ikke lige til at se, men Ibiza'en har fået mørkere baglygter, og Arona'en kan fås med tågelygter integreret tæt ved forlygterne for at give den et mere Off-Road-agtigt Look". Dog er det ekstraudstyr. Til fælles vil begge komme standard med LED-lygter, men for den fulde LED-pakke, skal man dog betale ekstra også. Nu vil de også begge få navnet "Arona og Ibiza" integreret på bagenden, som man også har set på de nye Skoda'er.
Motorerne i de små biler er dog ikke sket særlig meget ved. Seat har dog sagt farvel til dieselmotorerne , hvor de tidligere har været solgt med en 1,6 TDi.
Ibiza'en kunne også en gang fås med en 150 hk 1,5 Turbobenziner, men den ser også ud til at være sat på hylden. Dog kan den motor stadig fås i Arona med et 7-trins DSG-gear.
To nye farver bilver også tildelt til de kompakte Spanske biler, hvor farverne Sapphire Blue og Asphalt Blue, kan vælges.
Motorprogrammet. TSI= Turbobenziner.
Ibiza MPi 1,0 80 Hk
Ibiza og Arona 1,0 ECOTSi 95 Hk, 175Nm, 21 km/l.
Ibiza og Arona 1,0 ECOTSi 115 HK, 200Nm, 22 km/l.
Arona 1,5 TSI 150 Hk, 250Nm, 20 km/l
I kabinen er der lavet lidt om, hvor luftdyserne har fået et nyt design. Største nyhed er dog Touchskærmene. Den er nu 8,25" og kan fås i en større 9,2" skærm. Det er samme skærm fra den nye Seat Leon eller VW Golf.
Som set i søsterbilen VW POLO, vil Arona og Ibiza også nu kunne fås med et Digitalt instrumentering på 10,25". Det er dog kun standard på FR og Xcellence-varianten.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Seat Ibiza og Arona opdateret for 2021