Mercedes E-klasse Facelift
Det er ikke mere end tre år siden at den nuværende E-klasse kom på det danske marked. Dog stopper det ikke Mercedes med at præsenter for en faceliftet version.
Ny front, ny bagende og flere farvemuligheder, er lidt af det man kan finde på den nye E-Klasse.
I kabine er der også sket lidt ændringer og mere teknik er tilføjet. De to store MBUX-skærme er der endnu, hvor de skulle være blevet opdateret til 2020. Størrelsen er stadig 10,25" eller 12,25" for begge de to store skærme. Rattet har dog fået et nyt design, og føresædet har noget de kalder for "kinetic". kinetic gør at sæderne en gang imellem bevæger sig for at sikre at føreren sidder behageligt.
Motorprogrammet vil bestå af hele syv Plugin-hybrider, en helt ny rækkesekser benziner og topmodellen vil være deres "Mini-AMG'er" E53. Den nye E-klasse vil også kun kunne vælges med deres 4Matic AWD-layout eller baghjulstræk standard.
Til at starte med, vil den nye rækkesekser, som de kalder M256, komme med det de kalder for ISG. Altså en Integreret Starter Generator, som hjælper med at komme forbi de nye emissions krav.En anden ny model er deres M254, som også vil få brug af ISG og et 48-volt batteri gemt et sted. Ikke nok med at den overholder emissions kravene, så finder det 48-volt batteri hele 180Nm og 20 hk frem.
Desværre har Mercedes ikke selv fortalt hvad hele motorprogrammet kommer til at hedde, udover at på benzinsiden hedder det fra 156 hk til 367 hk og diesel er det fra 160 hk til 330 hk. Dog ved man at der kommer to E350'er med en 2-liter turbo. Den ene yder 258 hk og den anden hedder E350e, der år hjælp af et 90 kWh elektrisk motor, som i alt yder 320 Hk. En E450 med deres EQ-Boost kommer også med 362 hk.
Den nuværende topmodel bliver E53 AMG, indtil en E63 kommer. Motoren er en 3-liter rækkesekser med 435 hk og 520Nm, derefter hjælper dens EQ-Boost system med at finde 22 hk og 240Nm mere frem, så den i alt yder 457 Hk og 770Nm! E53 trækker med alle firehjul og får hjælp af et Ni-trins AUT.. 0-100 kan den gøre på blot 4,5 sekunder eller 4,6 sekunder i Stationcar'en.
Skal man bruge sin E-klasse til at køre Off-Road med, vil man forsat også kunne få en All-Terrain udgave, som var den model med 156 mm mere frihøjde og 4Matic. Største nyhed omkring den model er, at den bliver introduceret til Nordamerika for første gang.
Skoda Octavia RS IV.
Det er 19 år siden at den første Octavia RS blev præsenteret, hvor den dengang fik hjælp af en 1,8 Turbo med 180 Hk. I dag er der sket meget siden, og den nye Octavia RS, bliver den første økonomiske Octavia RS.
Ingen diesel eller 2-liter benziner, hvorimod topmodellen vil være den nye 1,4 Turbobenziner med 150 hk og et 115 hk elektrisk motor. I alt yder den 245 hk, 400Nm og kan køre op til 60 km alene på strøm. Den anden motor bliver også en 1,4 turbo med hjælp fra et 85 kWh elektrisk motor. Den yder 204 hk og 350Nm.
Begge får hjælp af et seks-trin DSG-gear.
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5831 Emner: 633 Svar: 5.089
Skoda Octavia RS er tilbage og MEGET grøn. Ny E-klasse...