I 2015 blev en ny generation af Suzuki Baleno præsenteret for hele verden. En model som vi dansker tog os godt imod dengang. I 2020 udgik modellen dog fra det Europæiske modelprogram. Trods det, så har Baleno modtaget et større Facelift for det Indiske marked. Hvad er det vi går glip af ?
Suzuki har solgt Baleno i massevis herhjemme, hvor modellen var den bil som introducerede for Mild-Hybrid teknologien i Europa. Grundlægende er det samme som før, men med det nye design er Baleno'en blevet frækker at se på. Fronten er ny og det er baglygterne også. LED-forlygterne er nu standard.
Af motorer fås den nu kun med Suzuki's egen K-Serie på 1,2-liter fra før. Den hurtigere 1-liter turbo udgår. I forhold til Europa af denne 1,2'er, er den uden Mild-Hybrid. Motoren yder dog stadig 90 hk og 113Nm - men som noget nyt fås den med et 5-trins ASG-gear (Semi-automatgear) i stedet for et CVT-gear (Trinløst gear), hvis man vælger den med et automatgear. Ellers fås den fortsat med et 5-trins manuelgear.
I kabinen er der sket forandringer, og til at starte med har læderrattet fået et nyt design. Dog er den største ændring det store 9" Touchskræm, som Suzuki selv kalder for SmartPlay Pro+. Dette infotainmentsystem indeholder flere menuer og har plads til flere tilgængeligheder, såsom at kunne se sin fart eller ens brandstoføkonomi på skærmen. Skærmen har også mulighed for at kunne se 360º rundt om bilen med flere kameraer placeret omkring bilen. Til sidst er der også kommer USB-adgang foran.
Desværre kommer denne Baleno som sagt ikke til Europa/Danmark da de i stedet satser på den lille Swift. Overraskende findes Baleno også med et Toyota-logo kaldet Glanza. Denne model kommer heller ikke til Europa.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Suzuki Baleno -Nyt design, men er forbudt for Europa