Volkswagen store arbejdshest hedder Amarok, og nu har de netop præsenteret for 2. generation af deres eneste Pick-Up.
Den nye VW Amarok er fuldstændig anerledes end den forrige model. Et er dens nye design, men andet er at den er bygget sammen med den nye Ford Ranger!.
Amarok ser dog anerledes ud end Ranger, hvor Volkswagen også selv siger at den er sin helt egen model. I forhold til Ranger, vil Amarok kunne fås med det såkaldte I.Q LED-lys for bedre sikkerhed.
Hjulbasen er også vokset i forhold til den forrige Amarok med 173 mm, og det hjælper med mere pladsforhold til de bagerste passager - hvis man altså køber den på hvide plader...
Som før må den forsat trække 3.500 kg. på krogen, men taget kan nu holde op til 350 kg. i vægt.
Af motorer kommer den med fem at vælge i mellem, hvor fire er diesel og en benziner. Diesel-udvalget består af VW's egen 2-liter og en 3-liter V6. Vælger man den med benzin, så er det en Ford-udviklet Ecoboost turbomotor med over 300 hk!. Samme motor bruges også i den kommende Ford Bronco eller tidligere i Mustang'en.
Motorprogram:
Benzin 2,3 TSi (Ecoboost) 302 Hk, 10-Trins AUT 4-Motion
Diesel
2,0 TDi 150 Hk, 6-Trins Manuel
2,0 TDi 170 Hk 6-Trins Manuel
2,0 TDi BiTurbo 206 hk, 10-Trins AUT 4-Motion
3,0 V6 TDi 250 Hk, 10-Trins AUT 4-Motion
Amarok vil primær trække med alle firehjul (4-Motion). Dog er de billigste udgaver stadig med baghjulstræk. Gearmulighederne består også af 6-Trins manuelgear for alle udgaver med under 200 hk. Modellerne med over det nævnte tal, vil modtage Ford's eget 10-Trins automatgear, der overtager for VW's eget 8-trins DSG-gear.
I kabinen er den nye Amarok ugenkendelig fra forrige model, men er dog nærmest identisk med den kommende Ford Ranger. Begge biler er nemlig udstyret med et Digitalt Instrumentering og et 10" Touchskærm, som kan opgraderes til et større 12" touchskærm. Mere lyd kan også tilkøbes i form af større højtaler fra Harman Kardon. Sikkerheden er også blevet forbedret med 20 nye "Sikkerhedsprogrammer", hvoraf den nye Amarok vil for første gang kunne fås med adaptiv fartpilot standard.
Den nye Amarok er udviklet i Sydafrika.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Volkswagen Amarok - Tysk arbejdshest med over 300 Hk!