{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Forstærker valg? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg går med tankerne om hvilken forstærker jeg skal købe mig.
Min opsætning er følgende:
Alpine CDE174BT headunit med 2 linie udgang en front og sub/rear
Hertz ECX 165 og 135, det er to vejs enheder, helholdvis 6,5 og 5,25 tommer. 6,5 sidder i fordørene og de andre bag i.
Har en Bull Audio Amp. 2500. 2 kanals forstærker til at drive min sub.
Subben er en Hertz HX300D dobblet spole.
Overvejer om jeg skal købe en firekanals til højtalerne, eller om det ikke kan betale sig? ideen var at trække den forstærker fra "front" udgangen og så lade alle 4 højtalere spille "front", og derved kun opnå Left/right lyd.
Hvad syntes folk jeg skal gøre og hvilken forstærker stemmer i for, prisen må maks være 2500,-
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker valg?
  • #1   5. aug 2013 Hvorfor ikke en 5 kanals så, sub til kanal 5, og en kanal til hver højtaler?

  • #2   5. aug 2013 Nej hvor er det synd for den hertz Subwoofer at den skal mishandles af den bull dingenot nogle er frække nok til at kalde en forstærker...

    Anyway... efter min meningbør du faktisk skrotte den bull forstærker... Købe en god 4 kanals der kan trække de forreste højttalere på front udgangene... (Og dine fronthøjttalere er også dårligt valgt da Coax enheder intet har at gøre foran i bilen) og så lade de 2 sidste kanaler trækker subwooferen... F.eks. sådan en forstærker som denne: http://www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/160/Language/da-DK/CatID/70/Gladen_RS_100c4.aspx

    Desværre er din subwoofer med dobbelt 4 ohms spoler.. dvs. du skal have en forstærker der er 2 ohms stabil brokoblet... Så måske skulle du spare lidt mere op så du kan skifte den der Bullshit forstærker ud... Just saying...


  • #3   5. aug 2013 Cody: tak for indlægget, jeg syntes også selv det er lidt synd, det var bare det eneste jeg havde, men hvis du nu skulle vælge en forstærker fra Autofix.nu, hvilken skulle det så være. får nemlig en rigtig god pris der.
    Og hvis du vil trække de forreste højtalere med 2 af kanalerne og de to andre til subben, hvad så med de to 5,25" bag i? vil da lade headunit tage dem?


  • #4   5. aug 2013 ja det ville jeg da... baghøjttalerne behøver ikke ret megen effekt... Medmindre du også står med ryggen til scenen ved koncerter så vil det være at foretrække hvis du har fokus på at have så meget lyd og så god lyd foran som muligt...

    Hvis det absolut SKAL være fra den biks, så vil denne: http://autofix.nu/produkter/82-4-kanals-forstaerkere/4790-audison-sr4-forstaerker/ Være den absolut eneste forstærker der på nogen måde vil være pengene værd i din prisklasse... resten de har er jo rent lort fra BOSS... (Lige så elendigt som bull, faktisk værre) Og Alpine, som er overprised og spild af penge da de ikke ligefrem yder det de lover... (Jo hvis man godtager deres målemetode...)


  • #5   5. aug 2013 Sandra R

    Jeg håber du får din forstærker solgt... Og undlader hermed at udtale mig yderligere om den...


  • #6   5. aug 2013 Sandra R

    Æhm, det kommer nok lidt an på ens krav til en forstærker... Hvis det er ok der lyves om effekten, og at den kun lige kan få højttalerne til at spille lidt højere jamen så er den sikkert fin nok... Men jeg synes en forstærker bør kunne løfte lyden til et højere niveau end Radioen kan... Spille højt og rent... Watt opgivelserne skal være korrekte, og jeg foretrækker et godt signal/støj forhold samt helst en meget høj dæmpningsfaktor, så jeg får så meget ud af musikiken som muligt...

    Kvalitet har intet med alder at gøre...


  • #7   5. aug 2013 Som sagt, håber du får den solgt... smiley (men du har godt nok sat prisen meget højt...) Især med tanke på du kan få en Audison 5 kanals forstærker til 1500 brugt... Og der er tale om meget meget høj Italiensk Kvalitet... )

  • #8   5. aug 2013 Sandra R

    Æhm... Nu Har det intet at gøre med at være elektronikhaj... måske har du ikke så store krav til lyden, og så vil den fungere fint... Men skal jeg være ærlig kan den sammenlignes med Xzound...

    jeg er klar over jeg kommer til at lyde som en arrogant røv når snakken falder på bilstereo... Men der er intet ondt ment i det jeg skriver... smiley


  • #9   5. aug 2013 Jeg takker for svaret, så bliver det nok den eller nummeret dyrere, kommer an på hvad de kan lave af pris til mig smiley

  • #10   5. aug 2013 Audison forstærkeren vil være rigtig lækker... og den passer godt sammen med hertz højttalerne... Men overvej at skifte Dine forreste højttalere til et Komponentsæt... F.eks. fra Hertz: http://autofix.nu/produkter/100-16---165cm-6-65-hoejttalere/187-hertz-esk-165/ De ville passe perfekt til dine baghøjttalere... og vil løfte din lydscene yderst markant... smiley

Kommentér på:
Forstærker valg?

Annonce