Forstærker valg? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg går med tankerne om hvilken forstærker jeg skal købe mig.
Min opsætning er følgende:
Alpine CDE174BT headunit med 2 linie udgang en front og sub/rear
Hertz ECX 165 og 135, det er to vejs enheder, helholdvis 6,5 og 5,25 tommer. 6,5 sidder i fordørene og de andre bag i.
Har en Bull Audio Amp. 2500. 2 kanals forstærker til at drive min sub.
Subben er en Hertz HX300D dobblet spole.
Overvejer om jeg skal købe en firekanals til højtalerne, eller om det ikke kan betale sig? ideen var at trække den forstærker fra "front" udgangen og så lade alle 4 højtalere spille "front", og derved kun opnå Left/right lyd.
Hvad syntes folk jeg skal gøre og hvilken forstærker stemmer i for, prisen må maks være 2500,-
På forhånd tak.
aug 2009
Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 3.665
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Anyway... efter min meningbør du faktisk skrotte den bull forstærker... Købe en god 4 kanals der kan trække de forreste højttalere på front udgangene... (Og dine fronthøjttalere er også dårligt valgt da Coax enheder intet har at gøre foran i bilen) og så lade de 2 sidste kanaler trækker subwooferen... F.eks. sådan en forstærker som denne: http://www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/160/Language/da-DK/CatID/70/Gladen_RS_100c4.aspx
Desværre er din subwoofer med dobbelt 4 ohms spoler.. dvs. du skal have en forstærker der er 2 ohms stabil brokoblet... Så måske skulle du spare lidt mere op så du kan skifte den der Bullshit forstærker ud... Just saying...
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 9
Og hvis du vil trække de forreste højtalere med 2 af kanalerne og de to andre til subben, hvad så med de to 5,25" bag i? vil da lade headunit tage dem?
jun 2009
Hvis det absolut SKAL være fra den biks, så vil denne: http://autofix.nu/produkter/82-4-kanals-forstaerkere/4790-audison-sr4-forstaerker/ Være den absolut eneste forstærker der på nogen måde vil være pengene værd i din prisklasse... resten de har er jo rent lort fra BOSS... (Lige så elendigt som bull, faktisk værre) Og Alpine, som er overprised og spild af penge da de ikke ligefrem yder det de lover... (Jo hvis man godtager deres målemetode...)
jun 2009
Jeg håber du får din forstærker solgt... Og undlader hermed at udtale mig yderligere om den...
jun 2009
Æhm, det kommer nok lidt an på ens krav til en forstærker... Hvis det er ok der lyves om effekten, og at den kun lige kan få højttalerne til at spille lidt højere jamen så er den sikkert fin nok... Men jeg synes en forstærker bør kunne løfte lyden til et højere niveau end Radioen kan... Spille højt og rent... Watt opgivelserne skal være korrekte, og jeg foretrækker et godt signal/støj forhold samt helst en meget høj dæmpningsfaktor, så jeg får så meget ud af musikiken som muligt...
Kvalitet har intet med alder at gøre...
jun 2009
jun 2009
Æhm... Nu Har det intet at gøre med at være elektronikhaj... måske har du ikke så store krav til lyden, og så vil den fungere fint... Men skal jeg være ærlig kan den sammenlignes med Xzound...
jeg er klar over jeg kommer til at lyde som en arrogant røv når snakken falder på bilstereo... Men der er intet ondt ment i det jeg skriver...
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 9
jun 2009
Forstærker valg?