1.293 visninger
|
Oprettet:
Bedre lyd {{forumTopicSubject}}
Har en Peugeot 406 Stationcar som jeg godt kunne tænke mig lidt bedre lyd i, tænker at skifte de originale højtalere ud med nogen i samme størrelse og så en ny headunit men er der noget i kan anbefale og hvad skal der til for at skifte dem tænker om man skal ha nye kabler og sådan.
jul 2009
Følger: 13 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 213 Svar: 452
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 45
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
dec 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 827
jun 2009
"Hvis du skal have vanvittigt mange watt i, så skal du sætte nye kabler i, men et komponentsæt vil som regel ikke trække så meget, at dine originale kabler ikke kan klare det."
Ha ha nogle folk skal bare skrive om ting de ikke ved noget om kan jeg se... satme for dumt..
Hvorvidt man bør skifte kablerne har intet at gøre med om kablerne kan holde til effekten... Det har KUN noget at gøre med kvaliteten af kablerne og deres indre modstand... jo højere modstand, jo mindre effekt vil slippe igennem til dine højttalere = jo mindre kontrol vil forstærkeren have over højttalerne og det giver dårlig lyd... Så selv ved lav effekt vil det være en meget god idé at skifte kablerne...
jun 2009
jeg ville nu starte med en forstærker...
jun 2004
Følger: 24 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 841
dec 2007
Det kommer an på hvilken hu der sidder i nu, hvis det er nogen billigt skrammel som xsound eller eonon, vil man ikke få der optimale ud af forstærkeren. Min gamle eonon ville ikke sende de lave frekvenser ud gennem phone.
Men ja der skal være styr på forstærkerdelen, ellers får man minimalt ud af at skifte højtalere.
feb 2013
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 133
Men det kan da være, at min viden om ohms lov og materialers strømledningsevner er for begrænset til at deltage i debatten, så skal jeg da gerne trække mig.
feb 2013
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 133
Godt ord igen
jun 2009
Sgu rart at se en der ikke påståeligt holder fast i sin påstand... Det respekterer jeg... Men nemlig inden for Hifi er der lidt andre faktorer man skal regne med end inden for alm el... Også derfor at alm installations kabel IKKE på nogen måde bør bruges som højttalerkabel... (Men det ses tit at folk alligevel gør det)
Jeg har prøvet at skifte kablerne i en installation og selv om ejeren af bilen ikke troede på mig (Ja det var et væddemål om at jeg ikke kunne ændre lyden ved at ændre kablerne) Så måtte han indrømme der var forskel... Selv om han fra start af havde påstået at: "han ikke kunne høre nogen forskel alligevel"
dec 2007
jun 2009
Der kan faktisk være ret stor forskel... Noget dyrere kable har sølvledere viklet med... hvilket giver en lidt mere åben og frisk diskant... dog vil nogle synes diskanten bliver lige lys nok...
Det billige fra Harald skrald er ofte bare el kabel med et andet label på... desværre... Desuden er det forfærdeligt at arbejde med når man skal skille plus og minus... det kan rive isoleringen af på steder det ikke skal...
Jeg ved godt nogle mener at ledninger bare er kobber og at kobber bare er kobber... Men der er altså en grund til at noget koster 10 kr pr meter mens andet kan koste helt op til 150 kr pr meter...
dec 2007
Mit stueanlæg er midlertidigt sat til med noget lortekabel, så er ved at undersøge markedet. Har bare en ide om at man bare køber installationskabel til overpris, ved nogle forhandlere.
jun 2009
At identificere et godt kabel? 1: lad være at være nærig... du sparer ikke noget ved at finde det billigste kabel du kan...
2: Gå efter noget anerkendt... At finde noget ukorrant bras i thansen o.lign er aldrig en god løsning... eks. på rigtig godt kabel til stuebrug: http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1271
Eller: http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1348
De findes også i en sølv version men jeg anbefaler ikke sølvkabler til brug på diskanter f.eks. da de bliver lige lyse nok i lyden... Efter min mening...
Ellers er der jo klassikeren Van den Hul: http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/hojttalerkabel/van-den-hul_the-clearwater_kabel_transparant.htm Og det er jo til en overkommelig pris... Det er altså et firma der laver kabler der koster op til 15499 kr pr meter...
dec 2007
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
jun 2009
Ok... mærkeligt udbrud fra dig af her... Hvor i denne tråd har jeg skrevet Eonon er noget lort??? Læser du 1 tråd og svarer i en anden??? Hvor længe har du lov at bruge Computeren før de andre mental patienter kan få lov???
Men som svar til dit meget sære udbrud: Jo Eonon er noget lort... Lydkvaliteten er elendig skærmene er regulære men de gør det stadig ikke ret godt... PS: Super videoklip som reservemuhammed lige kom med der... Raslende bil... Det er sgu heller ikke særligt svært at få en gammel spand der ikke er lyddæmpet til at rasle... kan gøres med selv det billigste lort... Lille ven da, i dette tilfælde har det intet med smag at gøre... DU ved intet om lyd... kom til en konkurrence... få et kulturchok af de store... Kom og mød nogle drenge der faktisk ved hvad de laver... Så vil du nok ændre din opfattelse af hvad der er godt, ret markant..
dec 2007
Bedre lyd