Højtalerer skratter når de spiller højt. {{forumTopicSubject}}
Hej Bilgalleri.dk
Jeg har fået bygget mig en ny "midterkonsol" til min gamle BMW 2002 hvor jeg har installeret 2 6.5" højtalere i.
Midterkonsollen er blevet super flot og resultatet blev meget bedre end jeg havde turde håbe på.
"Problemet" er at de højtalere som jeg satte i bare var nogle jeg havde liggende som jeg havde fået i bytte en gang. De er helt nye, men jeg har ingen ide om kvaliteten på dem.
De er fra Sony og dette står på kassen:
Højtalerne er som sagt fra sony og de hedder XS-HA1726.
De er 16.5 cm i diameter, 170W peak power og 50 rated power.
De er 2-vejs og der er små diskanter med også.
Radioen er denne: http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=10725&pk=2&produkt=JVC_KD-R331_Autoradio_%2F_Bilradio
Højtalerne spiller som sådan fint, men bilen larmer jo rigtig meget så der skal skrues højt op før man kan hører lyden rigtigt, og så er det at højtalerne begynder at skratte, især hvis de skal spille lidt bas.
Hvad kan jeg gøre for at løse dette? Skal der en forstærker ind over? Skal jeg bruge et par bedre højtalere + en forstærker?
Jeg har ingen forstand på det, men ville ikke lige umiddelbart mene at det er nødvendigt med en forstærker når der kun er 2 "små" højtalere?
okt 2004
Følger: 50 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 49 Svar: 243
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 31
MEN, de kan være gået eller også kan det være de får for lidt power, i forhold til hvor højt du spiller ^^
Der kan være mange ting der spiller en rolle
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 196
men prøv og spille op og skrog skrugene ud i mens den spiller så kan det være du finder fejle.
Højtalerer skratter når de spiller højt.