{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

Højtalerer skratter når de spiller højt. {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.dk
Jeg har fået bygget mig en ny "midterkonsol" til min gamle BMW 2002 hvor jeg har installeret 2 6.5" højtalere i.
Midterkonsollen er blevet super flot og resultatet blev meget bedre end jeg havde turde håbe på.
"Problemet" er at de højtalere som jeg satte i bare var nogle jeg havde liggende som jeg havde fået i bytte en gang. De er helt nye, men jeg har ingen ide om kvaliteten på dem.

De er fra Sony og dette står på kassen:
Højtalerne er som sagt fra sony og de hedder XS-HA1726.
De er 16.5 cm i diameter, 170W peak power og 50 rated power.
De er 2-vejs og der er små diskanter med også.

Radioen er denne: http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=10725&pk=2&produkt=JVC_KD-R331_Autoradio_%2F_Bilradio

Højtalerne spiller som sådan fint, men bilen larmer jo rigtig meget så der skal skrues højt op før man kan hører lyden rigtigt, og så er det at højtalerne begynder at skratte, især hvis de skal spille lidt bas.

Hvad kan jeg gøre for at løse dette? Skal der en forstærker ind over? Skal jeg bruge et par bedre højtalere + en forstærker?
Jeg har ingen forstand på det, men ville ikke lige umiddelbart mene at det er nødvendigt med en forstærker når der kun er 2 "små" højtalere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højtalerer skratter når de spiller højt.
  • #1   11. sep 2013 Selve membranden, mener jeg den hedder altså den i midten af højtaleren kan have en lille flænge og det kan sagtens gøre det... Men hvis de har ligget længe, med støv og snavs kan det også sagtens være problemet... Det er min erfaring, men er slet ikke ekspert på området... Problemet kan også være at dine højtalere ikke sidder rigtigt, sæt evt noget skum eller lign. Mellem højtaler og midterkonsol...

• #2   11. sep 2013 Det med at støvhætten er revnet kan ikk sige SÅ meget, har en 15" der spiller UDEN støvhætte ^^

MEN, de kan være gået eller også kan det være de får for lidt power, i forhold til hvor højt du spiller ^^

Der kan være mange ting der spiller en rolle

• #3   11. sep 2013 hvis højtaller side skæv/vrider i så kan den også gør det prøv og tage den ud og spille som du plejer for det kan også være kassen er det en lukke kas eller har du lavet et ud luftning lukket kas kan også få den til det
    men prøv og spille op og skrog skrugene ud i mens den spiller så kan det være du finder fejle.

Kommentér på:
Højtalerer skratter når de spiller højt.

Annonce