Lydisolering af golf 4 {{forumTopicSubject}}
Hej bg jeg har en golf 4 tdi som jeg gerne vil prøve og lyd isolere har læst en del om det men der er lige så mange menninger som der er link men jeg har læst mange bruger stp men jeg kan igennem arbejde købe bitumen plader ved wurtz til en noget anderledes pris.. er der stor forskel på det og er det det værd? giver det noget lyd mæssit i bilen? har hørt flere der siger det er noget fis? og hvad bruger man hvor? for jeg har noget af dette ligende
http://www.google.dk/imgres?um=1&sa=N&biw=1056&bih=652&hl=da&tbm=isch&tbnid=3Efgy9u8vE1afM:&imgrefurl=http://www.b6akustik.dk/produkter/produkt-grupper-/lydisolering-.html&docid=fHeytg5rZX2k1M&imgurl=http://www.b6akustik.dk/files/manager/product_image/al-30-mk-re100x_(isoflock).jpg&w=640&h=480&ei=vI1NUtfPL8WC4ATr0YAo&zoom=1&iact=rc&dur=93&page=1&tbnh=133&tbnw=197&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:3,s:0,i:93&tx=93&ty=92
Kunne man evt bruge det til taget og dørsiderne?
og bitumen pladerne i bunden? eller hvordan gør man?
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
Hmm ville gerne have en der kunne forklare (måske ved lidt mere?) om det da jeg gerne vil vide lidt om det....
Er det værd at ofre 3 gange så meget på dem?
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 34 Svar: 550
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
De der skumplader der du linker til... glem dem... De suger mere vand end en badesvamp...
Ok forskellen på butyl og Bitumener relativt stor både i måden de dæmper på, og hvor effektive de er... Og især hvor lette de er at arbejde med...
Bitumen er et tungt materiale der indeholder lidt bly, deraf navnet Blygummi, Bitumen bruges ved fremstilling af asfalt, og kaldes derfor også asfaltplader... Bitumen dæmper ved at tilføje vægt... Jo mere vægt jo sværere er det at få en plade i bevægelse... Men det er faktisk den eneste måde det dæmper på... Det er stift ved temperaturer under 40 grader... Og derved forfærdeligt at arbejde med...
Butylplader, er faktisk et selvklæbende gummi materiale med en relativt høj vægt... Faktisk er der Butyl i tyggegummi, Men lad være med at æde pladerne dog, de er giftige...
Butyl dæmper ved at tilføje vægt også, men den primære måde butyl dæmper på er ved at, når musikken sætter pladen i vibrationer, vil butyllen absorbere vibrationerne og omdanne dem til en meget meget meget lille bitte smule varme... (Nej der bliver ikke varmere i bilen af det dog) Dette plus de øgede vægt på pladen gør at dæmpeevnen bliver en del større end med bitumen plader...
Butyl er blødt at arbejde med helt ned til +5 grader, (Derefter bliver det også noget stift noget) Hvilket gør det meget meget nemt at arbejde med... Butylpladerne har som oftest en alu overflade der dog har en tendens til at skære i fingrene hvis man ikke tænker sig om... Man kan nu få butylplader med Neopren skumdæmpning i 1 og samme plade, så man kan vibrationsdæmpe og støjdæmpe i 1 arbejdsgang... Og billigere end at skulle købe begge produkter...
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Set i forhold til at du ikke behøver tilføje samme vægt, Det er lettere at arbejde med, og det har bedre dæmpeegenskaber, så vil jeg ikke sige at butyl er så meget dyrere end Bitumen... Og det er altså pengene værd i sidste ende... (Med Bitumen bliver dine døre ekstremt tunge...
En anden ting er at Bitumen plader er ikke selvklæbende, de har en lim overflade, og det er ikke altid lige holdbart... Bitumen har også en anden uheldig egenskab... Det smelter ved høj varme... Og hvor varm er det nu lige en bil kan blive?
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
Tak det var da noget man kunne bruge til noget ;D hvor kan man købe det kombi produkt for tror det er det vi går efter!! hvor meget bruger man ca til en bil? og hvad ville du starte med at isolere/hvad giver mest?
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
nov 2013
Følger: 29 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 7
Hvor meget af det du linkede ville du anbefale og købe og skal man bruge noget bag højtalerne på dørene?
nov 2013
Følger: 29 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 7
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
Og i dørene Hvilket materiale?
Hvor skal man bruge neopren?
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
i min egen bil skal der Alm Butyl, (Altså med aluoverflade) På alle steder, dvs. tage bagagerum, gulv, døre og paneler... Så skal der Gladen Multi i dørene, og bagklap til at starte med, Der skal så Æggebakkeskum i dørene, for at tage de sidste uønskede lydbølger... Muligvis kommer jeg også Gladen Multi i hele bunden af bilen...
Håber det gav lidt mening...
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Lydisolering af golf 4