{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.969 visninger | Oprettet:

Lydisolering af golf 4 {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg har en golf 4 tdi som jeg gerne vil prøve og lyd isolere har læst en del om det men der er lige så mange menninger som der er link smiley men jeg har læst mange bruger stp men jeg kan igennem arbejde købe bitumen plader ved wurtz til en noget anderledes pris.. smiley er der stor forskel på det og er det det værd? giver det noget lyd mæssit i bilen? har hørt flere der siger det er noget fis? og hvad bruger man hvor? for jeg har noget af dette ligende
http://www.google.dk/imgres?um=1&sa=N&biw=1056&bih=652&hl=da&tbm=isch&tbnid=3Efgy9u8vE1afM:&imgrefurl=http://www.b6akustik.dk/produkter/produkt-grupper-/lydisolering-.html&docid=fHeytg5rZX2k1M&imgurl=http://www.b6akustik.dk/files/manager/product_image/al-30-mk-re100x_(isoflock).jpg&w=640&h=480&ei=vI1NUtfPL8WC4ATr0YAo&zoom=1&iact=rc&dur=93&page=1&tbnh=133&tbnw=197&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:3,s:0,i:93&tx=93&ty=92

Kunne man evt bruge det til taget og dørsiderne?
og bitumen pladerne i bunden? eller hvordan gør man?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lydisolering af golf 4
  • #1   3. okt 2013 Er der virkelig slet ingen der ved noget om dette? smiley

• #3   3. okt 2013 Louis P
    Hmm ville gerne have en der kunne forklare (måske ved lidt mere?) om det da jeg gerne vil vide lidt om det....
    Er det værd at ofre 3 gange så meget på dem?

• #4   3. okt 2013 jeg har købt sådan et sæt butyl plader og er igang med at tage dørene og bagklappen.. syntes det er nemt at arbejde med, men hvor godt det virker ved jeg ikke rigtigt endnu da jeg kun har nået de bagerste døre smiley

• #5   3. okt 2013 Hehe okey smiley de er fanme dyre smiley

• #6   3. okt 2013 Emil P

De der skumplader der du linker til... glem dem... De suger mere vand end en badesvamp...

Ok forskellen på butyl og Bitumener relativt stor både i måden de dæmper på, og hvor effektive de er... Og især hvor lette de er at arbejde med...

Bitumen er et tungt materiale der indeholder lidt bly, deraf navnet Blygummi, Bitumen bruges ved fremstilling af asfalt, og kaldes derfor også asfaltplader... Bitumen dæmper ved at tilføje vægt... Jo mere vægt jo sværere er det at få en plade i bevægelse... Men det er faktisk den eneste måde det dæmper på... Det er stift ved temperaturer under 40 grader... Og derved forfærdeligt at arbejde med...

Butylplader, er faktisk et selvklæbende gummi materiale med en relativt høj vægt... Faktisk er der Butyl i tyggegummi, Men lad være med at æde pladerne dog, de er giftige... smiley

Butyl dæmper ved at tilføje vægt også, men den primære måde butyl dæmper på er ved at, når musikken sætter pladen i vibrationer, vil butyllen absorbere vibrationerne og omdanne dem til en meget meget meget lille bitte smule varme... (Nej der bliver ikke varmere i bilen af det dog) Dette plus de øgede vægt på pladen gør at dæmpeevnen bliver en del større end med bitumen plader...
    Butyl er blødt at arbejde med helt ned til +5 grader, (Derefter bliver det også noget stift noget) Hvilket gør det meget meget nemt at arbejde med... Butylpladerne har som oftest en alu overflade der dog har en tendens til at skære i fingrene hvis man ikke tænker sig om... Man kan nu få butylplader med Neopren skumdæmpning i 1 og samme plade, så man kan vibrationsdæmpe og støjdæmpe i 1 arbejdsgang... Og billigere end at skulle købe begge produkter... smiley

• #7   3. okt 2013 Butyl plader er da ikke dyre... du kan få 2 plader for 500 kr... det er nok til 2 kvadrat meter...Kombi produktet fås til 792 kr for 2,2 kvadratmeter...

Set i forhold til at du ikke behøver tilføje samme vægt, Det er lettere at arbejde med, og det har bedre dæmpeegenskaber, så vil jeg ikke sige at butyl er så meget dyrere end Bitumen... Og det er altså pengene værd i sidste ende... (Med Bitumen bliver dine døre ekstremt tunge...

En anden ting er at Bitumen plader er ikke selvklæbende, de har en lim overflade, og det er ikke altid lige holdbart... Bitumen har også en anden uheldig egenskab... Det smelter ved høj varme... Og hvor varm er det nu lige en bil kan blive?

• #8   3. okt 2013 Cody.

Tak det var da noget man kunne bruge til noget ;D hvor kan man købe det kombi produkt for tror det er det vi går efter!! smiley hvor meget bruger man ca til en bil? og hvad ville du starte med at isolere/hvad giver mest?

• #9   3. okt 2013 Jeg ville starte med hele bilen.. .:D Nej start især med døre og bagklap/bagagerum... smiley link til gladen multi: http://www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/1501/Language/da-DK/CatID/472/AEROMulti_alt_i_en_22m2.aspx

• #10   3. okt 2013 Tak for hjælpen smiley

• #11   3. okt 2013 Det var så lidt... smiley

• #12   3. okt 2013 Kunne jeg evt skrive til dig når jeg skal ti at monteret det skal vel ikke over klisteres? det er sådan enkete felter?

• #13   3. okt 2013 Du skriver bare... men det skal faktisk helst være nærmest heldækkende... smiley

• #14   16. jan 2014 Cody ?

Hvor meget af det du linkede ville du anbefale og købe og skal man bruge noget bag højtalerne på dørene?

• #15   16. jan 2014 hvor meget man skal bruge til en golf iv smiley

• #16   16. jan 2014 Af det jeg linkede til dvs. Gladen Multi, Der ville jeg anbefale man købte nok til hele bilen faktisk... Dog bagagerum og bagklap er neopren delen måske ikke super nødvendig... Så ville nok anbefale at købe nok til dørene, og så evt. bruge den alm. butyl dæmpning til resten af bilen...

• Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #17   18. jan 2014 så du vil give hele bilen gladen multi ?

Og i dørene Hvilket materiale?

Hvor skal man bruge neopren?

• #18   18. jan 2014 OK lad mig give min egen bil som eksempel for hvordan jeg ville gøre det...

i min egen bil skal der Alm Butyl, (Altså med aluoverflade) På alle steder, dvs. tage bagagerum, gulv, døre og paneler... Så skal der Gladen Multi i dørene, og bagklap til at starte med, Der skal så Æggebakkeskum i dørene, for at tage de sidste uønskede lydbølger... Muligvis kommer jeg også Gladen Multi i hele bunden af bilen...

Håber det gav lidt mening...

• Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    sep 2013

#19   18. jan 2014 mange tak det gav mening smiley

• Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    sep 2013

#20   19. jan 2014 er det der gladen alt i en selvklæbene?

• #21   19. jan 2014 Ja det er selvklæbende... Det er jo butyl..

Kommentér på:
Lydisolering af golf 4

Annonce