{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

+ kabel til forstærker? {{forumTopicSubject}}

mojn

vil gerne have en større forstærker i min golf, men ved ikke om de kable jeg har nu er gode nok...
det er nogle jeg har fået og er 99% sikker på det er sådan et set http://www.thansen.dk/product.asp?c=9655232582&n=1200267213&pn=1220683026 , og den forstærker jeg har lige nu må være 200w, bass får kun 120w...

men skal der andre kabler til hvis jeg finder en monoblok til at trække bassen på 500-700w? og beholder den jeg har nu til at trække højtalerene?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  + kabel til forstærker?
  • #2   6. okt 2013 Tommy a, der skal sgu da ikke kondensator på.
    20-25mm2 skal du op i hvor du skal have en større forstærker i.
    men lav plus og stel lige store på forstærkeren.
    Dimensionerer du dine kabler ordentligt har du ikke brug for kondensator.
    Men gør sig selv den tjeneste at opgradere dit batteri til det største der kan være, det kan faktisk høres.


  • #3   6. okt 2013 Som Tommy sagde!

    Tim, du har vist ikke helt forstået konceptet bag en kondensator.


  • #4   6. okt 2013 Martin b
    En kondensator er ok til at udligne spændingsfaldet så en forstærker der trækker højtalere. Men en sub forstærker har ikke brug for den. Der skal ordenligt montering og rigtig kabelstørrelse til.... Store setups til det være en flaskehals. At Tommy og dig laver halve løsninger og anbefaler det til andre er sku trist. Og prisen på en ordenligt kondensator og du sæt kabler es oftere dyrere end korrekt størrelse kabler. Gør man som Tim r siger gør man det godt. Selv om jeg altid til bruge samme størrelse til plus og minus på forstærkeren... Men spørg essal om kondensatorens opbygning. Og så evt spørg cody om det er godt eller skidt at bruge en. Kende begge 2 personligt og har kæmpe respekt for dem pga deres viden og dygtighed.


  • #5   6. okt 2013 Say whaaat?
    Til en monoblok er en kondensator netop en god idé for man får brug for se extra kræfter og hurtigt.
    Og du mener simpelthen ikke at man ALTID skal montere ekstra stel i motorrum? What!
    Man montere altid en større stel da du ellers netop IKKE har lige store kabler gennem hele "kredsløbet" da du derude bruger et i forvejen brugt kabel, men resten af vejen montere nye. Derudover er det altid en fin idé at montere lidt tykkere stel kabler.
    Du kan på ingen måde kalde det dårligt montering, aller højst forsigtig da det er den sikre måde at gøre det på, så du aldrig mangler stel og du derved risikere at forstærker pludselig vil hive noget stel andre steder fra og du ender med overbelastning på andre kabler og mislyde eller afbrændte enheder.



  • #6   6. okt 2013 Altid bedre stel i motorrummet og gerne til ens HU også. Men ville smide 2 ens størrelser kabler i forstærkeren. Køre jeg 35 ud køre jeg også 35 ind. Og nej en kondensator er en lappeløsning. Har selv kørt med det men den sad til min forstærker der træk højtalere... Men jeg har selvfølgelig kun bygget anlæg i biler i 7år og lyttet til de professonelle og råd ført mig hos dem.

  • #7   6. okt 2013 En kondensator er ikke og har aldrig været en lappeløsning, men et hjælpemiddel til dine forstærkere.
    Og den kommentar viser at du enten lyver, tror at nogle tumper er "professionelle" eller at du simpelthen bare ikke har forstået hvad folk har sagt.
    En kondensator er "en slags" batteri, men i stand til at oplade og (her er det essentielle) aflade hurtigt, altså afgive strøm hurtigt.
    Hvilket er super godt til når dine forstærkere skal bruge lige dét ekstra i et peak.
    Samtidig er de også gode til at udjævne kurver og kan afhjælpe støj.

    En kondensator er en glimrende investering når man kommer op i lidt større anlæg.


  • #8   6. okt 2013 Og uden at kende opsætningen kan jeg ikke rigtig sige hvad du skal bruge af kabler. Har aldrig selv kørt under 25 som hoved kabel. Og det har fint kørt en Audison LRx6.9 og SRx2S


    Jo har en enkelt gang kørt 16 til en aktiv forstærker


  • #9   6. okt 2013 Martin B, dimensionerer du dine kabler ordentligt er din kondensator ikke nødvendig for så får den strøm nok

  • #10   6. okt 2013 Som tim siger, så hvis man laver grundfundamentet ordentligt har man ikke brug for en kondensator...
    Er ledningerne dimensioneret så de er store nok eller mere end store nok, så vil en kondensator ikk gavne..
    Hvis du har et spændingsfald selvom dine ledninger er store nok, så er det et tegn på dit batteri/generator ikke kan levere nok strøm.. smiley


  • #11   6. okt 2013 Ja okay, lyder til jeg skal ud og have fat på nogle ordenlig kabler så smiley
    og ny stel i motorrum for det er kun std, men sys nemlig de kabler der fra thansen ser lidt tynde ud,

    tror jeg køber det her sæt http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=11240&pk=720&produkt=Komplet_35mm%B2_Crunch_kabels%E6t_m._signalkabel og evt en ekstra stel til ude i motorrum.

    men tak for respons smiley


  • #13   6. okt 2013 Lige nu blinker lyset på bilen, og radioen lidt når der blir skruet helt op men det er ikke slemt.. Radioen blinker som hvis man kun havde en radio og 4 højtalere sat til og fyrer helt op.

    Men vil da investere i nye kabler først, og en ny HU for har en denver i nu jeg har fået, og den er kun halvt så dyb som en alm HU så kvali på lyden er nok helle rikke den bedste lige nu smiley


  • #14   6. okt 2013 Tommy A:
    Hvis kablerne er tykke nok så vil en kondensator ikk gavne en skid.. Så skal han have bedre batteri og/eller ny generator..
    Men der er tale om en 200w forstærker ser det ud til... Så mon ikk det bare er dårlig stel og tynde ledninger + et skod batteri der gør det?...
    Ingen grund til en kondensator da det ikk vil gavne..


  • #16   7. okt 2013 Den hjælper ikke ved for små kabler

  • #18   7. okt 2013 Det er jo netop ikke meningen at spændingen skal falde på den, sådan at den kommer langt ned. En kondensator er jo ikke bare et nemt og handy't batteri du smækker om bag i bilen.

  • #21   8. okt 2013 Som de også skriver i det link hvor kondensatoren er forklaret..
    En kondensator giver ikk mere strøm... Den kan bare levere det ret hurtigt kontra et batteri.. Kan være med til at stabiliserer et meget lille spændingstab ved meget store opsætninger hvis man ikke har ordentlige batterier..

    Også derfor jeg siger at det ikk vil virke hvis problemet er at man ikke har nok strøm som var mit tilfælde.. Og så hvis du har kondensator på så skal der pludselig også bruges ekstra power på at lade den op..


    Derfor er der ikk behov for det normalt smiley


    Tommy A:
    Skulle ikk overraske mig at der er et noname batteri i din den omtale famøse pug 306? Eller tager jeg fejl?
    Min varta silver line levere fint til ca 2000w rms når generatoren arbejder på fuld skrue.. Så enten er dit batteri ikk lige det bedste ellers er det gammelt eller helt 3 mulighed, at dine ledninger nok er en tand for tynde.. smiley Kører selv med 50mm2 kabler..


Kommentér på:
+ kabel til forstærker?

Annonce