849 visninger
|
Oprettet:
+ kabel til forstærker? {{forumTopicSubject}}
mojn
vil gerne have en større forstærker i min golf, men ved ikke om de kable jeg har nu er gode nok...
det er nogle jeg har fået og er 99% sikker på det er sådan et set http://www.thansen.dk/product.asp?c=9655232582&n=1200267213&pn=1220683026 , og den forstærker jeg har lige nu må være 200w, bass får kun 120w...
men skal der andre kabler til hvis jeg finder en monoblok til at trække bassen på 500-700w? og beholder den jeg har nu til at trække højtalerene?
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 2.440
20-25mm2 skal du op i hvor du skal have en større forstærker i.
men lav plus og stel lige store på forstærkeren.
Dimensionerer du dine kabler ordentligt har du ikke brug for kondensator.
Men gør sig selv den tjeneste at opgradere dit batteri til det største der kan være, det kan faktisk høres.
mar 2007
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 5 Emner: 50 Svar: 330
Tim, du har vist ikke helt forstået konceptet bag en kondensator.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
En kondensator er ok til at udligne spændingsfaldet så en forstærker der trækker højtalere. Men en sub forstærker har ikke brug for den. Der skal ordenligt montering og rigtig kabelstørrelse til.... Store setups til det være en flaskehals. At Tommy og dig laver halve løsninger og anbefaler det til andre er sku trist. Og prisen på en ordenligt kondensator og du sæt kabler es oftere dyrere end korrekt størrelse kabler. Gør man som Tim r siger gør man det godt. Selv om jeg altid til bruge samme størrelse til plus og minus på forstærkeren... Men spørg essal om kondensatorens opbygning. Og så evt spørg cody om det er godt eller skidt at bruge en. Kende begge 2 personligt og har kæmpe respekt for dem pga deres viden og dygtighed.
mar 2007
Til en monoblok er en kondensator netop en god idé for man får brug for se extra kræfter og hurtigt.
Og du mener simpelthen ikke at man ALTID skal montere ekstra stel i motorrum? What!
Man montere altid en større stel da du ellers netop IKKE har lige store kabler gennem hele "kredsløbet" da du derude bruger et i forvejen brugt kabel, men resten af vejen montere nye. Derudover er det altid en fin idé at montere lidt tykkere stel kabler.
Du kan på ingen måde kalde det dårligt montering, aller højst forsigtig da det er den sikre måde at gøre det på, så du aldrig mangler stel og du derved risikere at forstærker pludselig vil hive noget stel andre steder fra og du ender med overbelastning på andre kabler og mislyde eller afbrændte enheder.
okt 2010
mar 2007
Og den kommentar viser at du enten lyver, tror at nogle tumper er "professionelle" eller at du simpelthen bare ikke har forstået hvad folk har sagt.
En kondensator er "en slags" batteri, men i stand til at oplade og (her er det essentielle) aflade hurtigt, altså afgive strøm hurtigt.
Hvilket er super godt til når dine forstærkere skal bruge lige dét ekstra i et peak.
Samtidig er de også gode til at udjævne kurver og kan afhjælpe støj.
En kondensator er en glimrende investering når man kommer op i lidt større anlæg.
okt 2010
Jo har en enkelt gang kørt 16 til en aktiv forstærker
jul 2007
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Er ledningerne dimensioneret så de er store nok eller mere end store nok, så vil en kondensator ikk gavne..
Hvis du har et spændingsfald selvom dine ledninger er store nok, så er det et tegn på dit batteri/generator ikke kan levere nok strøm..
jul 2013
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 101
og ny stel i motorrum for det er kun std, men sys nemlig de kabler der fra thansen ser lidt tynde ud,
tror jeg køber det her sæt http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=11240&pk=720&produkt=Komplet_35mm%B2_Crunch_kabels%E6t_m._signalkabel og evt en ekstra stel til ude i motorrum.
men tak for respons
jul 2013
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 101
Men vil da investere i nye kabler først, og en ny HU for har en denver i nu jeg har fået, og den er kun halvt så dyb som en alm HU så kvali på lyden er nok helle rikke den bedste lige nu
okt 2007
Hvis kablerne er tykke nok så vil en kondensator ikk gavne en skid.. Så skal han have bedre batteri og/eller ny generator..
Men der er tale om en 200w forstærker ser det ud til... Så mon ikk det bare er dårlig stel og tynde ledninger + et skod batteri der gør det?...
Ingen grund til en kondensator da det ikk vil gavne..
jul 2007
mar 2007
mar 2007
I rest my case!
okt 2007
En kondensator giver ikk mere strøm... Den kan bare levere det ret hurtigt kontra et batteri.. Kan være med til at stabiliserer et meget lille spændingstab ved meget store opsætninger hvis man ikke har ordentlige batterier..
Også derfor jeg siger at det ikk vil virke hvis problemet er at man ikke har nok strøm som var mit tilfælde.. Og så hvis du har kondensator på så skal der pludselig også bruges ekstra power på at lade den op..
Derfor er der ikk behov for det normalt
Tommy A:
Skulle ikk overraske mig at der er et noname batteri i din den omtale famøse pug 306? Eller tager jeg fejl?
Min varta silver line levere fint til ca 2000w rms når generatoren arbejder på fuld skrue.. Så enten er dit batteri ikk lige det bedste ellers er det gammelt eller helt 3 mulighed, at dine ledninger nok er en tand for tynde.. Kører selv med 50mm2 kabler..
+ kabel til forstærker?