{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

bil anlæg {{forumTopicSubject}}

da jeg snart har kortet vil jeg have et anlæg i bilen en lille Toyota Corolla 1,3.
jeg er blevet tilbudt denne sub og forstærker med kabler til 1000kr, er det noget der spiller okay, eller er det ikke pengene vær? smiley det skal jo bare være et begynder anlæg til rimelige penge smiley

kom endelig med andre bud på et godt begynder anlæg til rimelige penge smiley
tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil anlæg
  • #1   10. okt 2013 NEJ! er det kun sub du vil ha? jeg ville klart starte med et ordenligt front sæt, og en forstærker til

• #2   10. okt 2013 en xsound bass kan faktisk være ok men dog ville jeg starte ordenligt ud med komposæt foran og en forstærker til giver renere lyd da din toyota nok vil rasle med kun bass til og ikke lyde ordenligt

• #3   10. okt 2013 kan i evt give nogle forslag? smiley

• #4   10. okt 2013 hvis jeg køber denne bas og forstærker, skal jeg jo også selv købe højtalere.

• #5   10. okt 2013 hvad har du tænkt dig at bruge på det ?

• #6   10. okt 2013 Av her vil jeg sige at du bliver snydt... Tror præcist den forstærker der har haft 8 forskellige navne... og uanset hvilket navn der blev sat på har den desværre ikke være 5 flade ører værd...

Det er første gang du skal have bilstereo? Så bør du alliere dig med en der har god forstand på tingene... (Dvs. ikke 800 forskellige meninger herinde fra) Og så start rigtigt... Og indse fra starten, at jagten efter det billigste, i sidste end vil koste dig flere penge end at købe noget ordentligt fra starten af... smiley

• #7   10. okt 2013 du kan købe min Spl sub med tilhørende alpine forstærker for 2k

profilbillede
  • #8   10. okt 2013 Jeg gik selv i den fælde cody beskriver. og det har faktisk kostet en del kroner fremfor at bare købe det man gerne vil have fra starten

• #9   10. okt 2013 .

profilbillede
  • #10   10. okt 2013 Og hold dig langt væk fra det som johnny j sælger... Alene fordi han ikke helt ved hvad et forum er til og ikke kan finde ud af at bruge markedet åbenbart...

Desuden... En SPL enhed i en lukket kasse??? Det er bare dumt... Og med en Alpine forstærker til... Det ville være at købe katten i sækken da...

• #11   10. okt 2013 haha... har sgu ikke travlt med at sælge den, ville som bare hjælpe manden. og du har da vidst ikke forstand på noget som helst når du snakker om at en lukket kasse ikke duer til noget. Det virker skam fint alt sammen.

• #12   10. okt 2013 Johnny stop dig selv,
    en lukket kasse kommer aldrig til at lyde halvt så godt som en portet kasse, det er ikke raketvidenskab.
    Og du skal SLET ikke kaste dig ud i viden om anlæg med Cody, for så får du travlt med at slette dine kommentar så du ikke fremstår som en inkompetent nybegynder

• #13   10. okt 2013 Nej det xzound pis er ikke noget som helst værd,
    start med at køb en GOD radio, og så gå langsomt frem, det betaler sig, for så har du også anlæg der stadig virker og lydder godt til næste sommer,
    Og husk, du kan godt sælge en bil uden at du skal sælge dit anlæg med

• #14   10. okt 2013 Outstancing, lyder heller ikke helt til du har forstået det han skriver. Det har ikke noget med lyden at gøre. Et korrekt konstrueret portet kabinet vil spille højere og det er det SPL enheder er beregnet til. Et portet og et lukket kabinet kan lyde lige godt, men det kommer an på enheden hvordan den kassen skal bygges

• #15   10. okt 2013 Nu vil jeg ikke starte en diskussion i Mike N´s tråd, ville nu bare hjælpe manden, men det skal jeg da nok lade være med en anden gang, men når det så er sagt så, efter min mening giver trykkammerhøjttalere ofte dybere bas end
    en basrefleks af samme størrelse, da basrefleksen stort set intet output har
    under portens resonansfrekvens, mens trykkammerhøjttaleren derimod har en
    jævn afrulning.

• #16   10. okt 2013 Ja Trykkammer (Eller Lukkede kabinetter som det jo er) Har en jævn afrulning... Men at sige de pr. definition giver en dybere lyd er noget afsindigt lort at lukke ud... Det afhænger af hvordan man har tunet porten i ens portede kabinet... Hvis man tuner ind til 30 hz, vil den portede kasse ikke have det store output under 25 hz... Men æhm... Hvor meget under 20-25 hz kan du høre? Nåh ja INTET...

Er man elendig til at bygge kabinetter så vil man nok få den tro at lukkede kabinetter er bedst... Det dummeste er dog at tro at Lukkede kabinetter er bedst til SPL orienterede enheder... Subwoofere designet til lydtryk, har meget ofte et højt FS... Hvilket betyder en naturlig afrulning højere i frekvensområdet... Disse enheder vil drage ekstremt stor fordel af portede kabinetter...

Men ens vurdering af hvordan kabinetter er bedst er ofte baseret på ens evner til at bygge kabinetter...

PS: Jeg synes nu portede kabinetter har udmærket output... i mit gamle setup trykkede jeg 147 dB ved 49 hz... 142 dB ved 32 hz... og ved 25 hz trykkede jeg 138 dB... Nu ved jeg ikke med dig johnny j... men jeg synes 138 db ved 25 hz er ret fint for en portet kasse der var tunet ind til 45 hz... Men så igen... det handler om hvorvidt du kan finde ud af at bygge et ordentligt kabinet... Derfor mener jeg også at folk der ikke kan finde ud af det bør ikke udtale sig om det...

• #17   10. okt 2013 Jeg undskylder desuden til Mike N for at tråden kom så meget på sidespor...

Men at komme med fejlagtige oplysninger baseret på erfaringer opnået ved dårligt kabinetbyggeri, er bare ikke fair overfor Mike... hvis han vil lære noget om bilstereo, og rent faktisk have en hjælp der kan bruges er man nødt til at eliminere fejlagtige myter...

Og at ville sælge manden noget er ikke det samme som at hjælpe... man hjælper jo ikke nogen ved først at prøve at få fat i deres penge vel?

• #18   12. okt 2013 hvad med nogle skærme når du nu skal til at gejle.. http://www.bilgalleri.dk/marked/Bilstereo/1727721-indbygnings-skaerm

smiley

• #19   12. okt 2013 Nej flere der tror at forummet er en reklameplads... Udstemme til dig...

Kommentér på:
bil anlæg

Annonce