{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

1 forstærker fremfor 2 {{forumTopicSubject}}

Jeg er nået frem til at en Mosconi AS 200.4, vil have effekt nok til at drive de enheder jeg har planer om... Der vil jeg så bruge 2 kanaler til højttalerne foran og de sidste 2 vil blive brokoblet til subwooferne... Men mit eneste ''problem'' med det, er at jeg så ikke senere hen, har mulighed for at sætte et ekstra sæt højttalere på, uden at skulle bruge yderligere 2 kanaler... Jeg regner dog ikke med det bliver aktuelt, men man ved jo aldrig... Hvis jeg beslutter mig for at købe 2 forstærkere, bliver det nok en AS 100.4 til højttalerne og en AS 300.2 til subwooferne... Jeg kom dog til at tænke på strømmen der skal drive dem... Så ville egentlig bare høre hvor meget mere strøm det kræver, at drive 2 forstærkere, i stedet for kun 1? Er der en regel for det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 forstærker fremfor 2
  • #1   17. okt 2013 Bare lad som om det er en 6ch forstærker jo, lig amper sammen de trækker også dimensioner kablet til fordelerboksen så den kan klare det og lidt ekstr smiley

• #2   17. okt 2013 Kablerne skal selvfølgelig være at god kvalitet også... Gider ikke tynde thansen kabler... Og fordelerblokken skal også være god... Puha, det løber op det her... smiley

Det jeg tænker er bare at man vel skal bruge minimum 1 ekstra batteri, udover det ude foran i bilen? smiley

• #3   17. okt 2013 Jeg går selv og venter på en as200.4.
    Jeg ville starte med den og så hvis du vil bygge ud senere så investere i en as300.2

• #4   17. okt 2013 Hvis du har et af god kvalitet der kan smide lidt amper af sig tror jeg godt det kan gå på et enkelt.. men hvis den skal stå og spille uden at være startet ville jeg nok kigge efter et ekstra smiley

• #5   17. okt 2013 Hmm... Ved ikke om jeg skal spille mens bilen ikke kører... Måske når jeg er til træf, men det er sgutte så tit... smiley

Tim

Det havde jeg nemlig også gået og tænkt lidt på... smiley

• #6   17. okt 2013 Men er der nogen grænse for hvor mange ampere der kan trækkes, før et ekstra batteri er nødvendigt? smiley

• #7   17. okt 2013 Kommer an på hva størrelse batteri du har nu. jeg har ikke tænkt mig at skifte batteri. jag kører det hele på en as200.4 og med et 74 a batteri

• #8   17. okt 2013 Jeg ved ikke helt hvor stort mit batteri er... Men har fået at vide det faktisk er for lille til bilen... Det var et der bare blev købt til nødløsning, da min søster havde bilen.. Men det har virket hver dag indtil videre...

• #9   17. okt 2013 Kørte selv med 1stk. Audison LRx6.9 og 1stk Audison SRx2S med 1stk 35kvarat kabel uden problemer.

• #10   17. okt 2013 Opgradere dit batteri til det største der er plads til. Det kan faktisk høres i lyden. Dog husk på at din generator skal være dit batteri overlegen

• #11   17. okt 2013 Sø-propel

Tænker på at trække et 50 kvadrat kabel... Det burde være fint...

• #12   17. okt 2013 Tim R

Har ikke så mange andre muligheder, end at opgradere batteriet... Tror slet ikke det er stort nok til at drive noget... Men det skal der nok blive lavet om på når det er tid... smiley

• #13   17. okt 2013 Sø-Propel:
    AAAAHHH
    Så har du ihvertfald et godt batteri og en ret stor generator..

Frederik A. H:
    Du kan ikk helt sammenlinge 2 forstærkere imod en på den måde..
    Man kan jo købe nogle med de antal udgange man skal bruge i stedet for at have flere, men det er langt fra sikkert at det bruger mindre strøm end flere forstærkere.. smiley
    Kommer helt an på effektiviteten af forstærkerne..

Men hvis du har plads og råd så vil jeg klart anbefale 50mm2 kabler.. Så er din grund ledning ihvertfald sikret.. Hvis du så vælger at opgradere senere er det bare et nyt/ekstra batteri og/eller større generator så er du der..

Husk også at opgradere stel ledningen ved batteri og + ledningen ved generatoren nu hvor du er begyndt.. Så skal du nok få mest muligt ud af det power der er i bilen smiley

• #14   17. okt 2013 Tror sgu jeg starter ud med 1 forstærker... Det setup jeg tænker på ville være med et sæt Gladen Zero Pro DC foran, 2 SQX 10" og så en Mosconi AS 200.4 til at trække det hele... Ellers havde jeg tænkt på 2 SQX 12" i stedet, men så er det jeg får brug for mere effekt til dem... Der vil en AS 300.2 være god..

• #15   17. okt 2013 Den Mosconi lyder som en fin 4 kanals forstærker..
    Hvis du eventuelt overvejer at opgradere senere, så kan du jo bruge den til enten noget aktiv deling foran, eller trække front og bag højttalere i kabinen og så kan du finde en god monoblok eller 2 kanals til subsne..

Det er sådan jeg har i min.. Til at starte med brugte jeg også min 4 kanals til front og sub, men så ville jeg gerne have aktiv deling osv så skulle jeg pludselig have en ny forstærker.. smiley

Hvilket også er derfor jeg anbefaler du bruger gode og lidt overdimensioneret kabler i tilfælde af du kunne finde på at opgradere.. smiley

• #16   17. okt 2013 Lige nøjagtig... Vil trække et godt kabel ude fra batteriet, ind til forstærkeren... Lyttede til en 100.4 sidst jeg var i Slagelse hos Hificarfi... Den lød rigtig godt... Selv med halv watt af hvad 2 RS 12" kunne klare, vibrerede taget på butikken... smiley

Men er godt nok i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge 10 eller 12" subs... Er mere fokuseret på lydkvalitet fremfor SPL, så tror også de 10" er fint nok til mig... smiley

Kommentér på:
1 forstærker fremfor 2

Annonce