{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Ledninger {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens!

Jeg skal have installeret nye ledninger i bilen i forbindelse med anskaffelsen af ny forstærker og komponent sæt.

De tidligere ledninger jeg har i bilen er brændt af, da de tydeligvis ikke kunne håndtere den forstærker jeg havde.

Der kommer nu til at blive installeret følgende:
Ipaul 4300 (4 channels)
2 x 2 Komponent sæt Rainbow CS 265.25

Jeg står og mangler ledninger og er ikke tilfreds med prisen hos Carsound/danske sider.

Hvor køber i jeres ledninger? (Udenlandske er også fint, har god tid)

Tak på forhånd! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ledninger
  • #1   4. nov 2013 Jeg ville nok købe ved Hificarfi i Slagelse... Eller Hilmars Audio i Nysted...

• #2   4. nov 2013 Hvad tykkelse kabel er jeg ude i ?
    Småt = brænder = ingen lyd
    Stort = modstand = forringelse af kvalitet

Hvad er tilpas til mit setup, jeg er ikke typen der kører med ruderne nede og cruiser, jeg er pendler der har en passion for god lyd.

25mm2 strøm kabel er det nok..?

Hvor står en sikring skal jeg bruge? 60-80-100-120-150 ?

• #3   4. nov 2013 Hmm... Nu ved jeg ikke lige hvor meget den trækker af ampere, den forstærker der, men vil mene et 28 mm2 kabel burde kunne gøre det...

• #4   4. nov 2013 Hvad tykkelse kabel er jeg ude i ?
    Småt = brænder = ingen lyd
    Stort = modstand = forringelse af kvalitet

Øhh, der skal du nok lige læse lidt op på ledningsevne/modstand...

• #5   4. nov 2013 Jeg stiller jo nok spørgsmålet fordi jeg ikke har forstand på det, så tusind tak fordi du bekræftede mine egne ord om min uvidenhed.

Der blev jeg absolut intet klogere, andet end en påstand om du virker som en idiot. (Det kan du dog ændre endnu ved at udvide min horisont med din skarpe pirat viden, som jeg tydeligvis ikke besidder)

• #6   4. nov 2013 Daniel: Beklager meget, det var ikke sådan ment. Jeg læste det som om at du konstaterede noget, og ikke spurgte.

Men jo større et kabel er, des MINDRE modstand er der, og des større er ledeevnen. Altså vil et tyndere kabel brænde hurtigere over, end et tykkere, da den større modstand betyder at de bliver afsat en større effekt i kablet, og at det derfor bliver varmt.

Et 25mm2 er for så vidt fint nok til den forstærker, men kabel-tykkelsen i sig selv har ingen funktion, hvis ikke tilkoblinger, samlinger, og forbindelser, alle er 100% efter bogen.
    Der er rigtig mange steder hvor man "mister" noget, når vi snakker lednings-træk, så en rigtig god idé er at du lige gennemgår det med en kyndig, inden du går i gang.

Men til dit spørgsmål så er et 25mm2 med en 80A, fint nok til dit behov. At man så ofte vælger at overdimensionere, for at være bedre stillet, er en anden ting, og op til dig...
    Håber at det gav lidt svar...

• #7   4. nov 2013 Tak, det giver god mening smiley

• #8   4. nov 2013 Hej Daniel,

Hvad synes du er dyrt/billigt? Måske jeg kan hjælpe dig med det rigtige kabel til din bil.

• #9   6. nov 2013 Prisen på grisen er ikke nødvendigvis det vigtigste, ville bare gerne have lidt erfa på området, da det ligger ude for mit kompetence område.

Kvalitet og kvanitet er self. en stor del af ligningen, brugt er bestemt også attraktivt smiley

• #10   6. nov 2013 Hvis du ikke har noget imod at købe brugt, så kan du finde rigtig mange kabler til fine priser.
    Hvor i landet er du fra, for så kan folk da lige smide et par links til dba el.l...

• #11   7. nov 2013 Næstved og omegn.

Kommentér på:
Ledninger

Annonce