6x9 - beste lydkvalitet {{forumTopicSubject}}
Kunne godt tænke mig noget bedre lyd i bilen - primært lydkvalitet.
Hvilken 6x9 enhed kender i, der har den bedste lydkvalitet?
- absolut intet krav om at det skal kunne spille højt eller specielt dybt.
- grunden til 6x9 er at det er det, der sidder i fordørerne i forvejen, og jeg vil ikke ud i nogle større ombygninger.
Det skal kobles direkte til min Pioneer DEH-X9500BT. Derudover kommer 2x8" subber trukket af seperat forstærker.
Jeg har selv luret på disse ( http://www.hilmars-audio.dk/shop/ground-zero-gzrf6900p-1996p.html) da jeg har god erfaring med Ground Zero - meeen, måske er der nogen med bedre bud herinde? - prisen er ikke så vigtig.
maj 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 27 Svar: 615
feb 2013
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 291
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 462
Komponentsæt, komponentsæt, komponentsæt og dæmpning!
Hvis du havde researchet bare en lille smule på emnet ville du opdage dette.
Hvis du endelig vil stå med "ryggen-til-koncerten" ville jeg nappe et sæt DLS 1070
jun 2013
Følger: 21 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 225
maj 2004
Når det så er sagt, så var DLS da røget helt ud af min bevisthed (det er for længe siden jeg sidst har tænkte i auto-hifi..) - det var da i hvert fald toppe af poppen for en 10 år siden.
Derudover, så er jeg også godt med på at 6x9" og coax-højttalere ikke er optimalt - men, jeg gider kort sagt ikke ud i store glasfiber-ombygninger, maling og ombetrækning, der aldrig bliver helt godt at se på.
maj 2004
Noget helt andet: er de DLS 1070'ere ikke næsten for kraftige til at slutte direkte til en autoradio? Findes den mellemting mellem dyrt og tungt grej, og så velspillende og letdrevet ikke?
jun 2013
Følger: 21 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 225
6x9 komponent sæt, ved ikke hvor gode de er, men focal er da ikke noget af det dårligste
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
6x9" enheder direkte til din radio er meget sjældent godt... Alle komponentsæt af den type kræver næsten forstærker...
Hvis det er til din RAM, så giver det fint mening med højttalerstørrelsen... (Og hurtigt info til alle andre... 6x9" enheder blev udviklet fordi især amerikanske biler kørte med denne størrelse FORAN... De er slet ikke udviklet til at blive brugt i en hattehylde... )
Der er meget få gode 6x9" komponentsæt... MB quart lavede nogle på et tidpunkt... de var gyselige...
Mit bud vil være:
http://www.hilmars-audio.dk/shop/massive-audio-ck-4039p.html
Ægte amerikansk lyd i en amerikansk bil... Massive laver noget kraftigt grej... Men din radio vil altså få sine problemer med at trække dem...
http://www.hilmars-audio.dk/shop/re-audio-xxx-3214p.html
Amerikansk lyd til en Amerikansk bil... De her er jo sygt kraftige... og de lyder rigtig godt... så kan DLS godt pakke sammen... Men igen... vil altså give din radio problemer...
Focal enhederne er også rigtig fine men igen så vil din radio komme til kort med hensyn til effekt... (Men så meget koster en 2 kanals forstærker i ok kvalitet heller ikke... )
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
6x9 - beste lydkvalitet