{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.787 visninger | Oprettet:

Sjov ide til Subwoofer? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri
Jeg har fået en lidt sjov ide efter jeg faldt over en annonce herinde på Bilgalleri.dk
Jeg har en gammel veteranbil og jeg er så småt ved at få noget "skjult" lyd i bilen. Dette skal i forstås sådan at det er strængt nødvendigt at det er skjult, men jeg vil helst undgå store firkantede baskasser eller store opbygninger i glasfiber.

Jeg har så igennem et stykke tid ønsket mig noget mere bas i bilen og fik den ide, at bygge en 10" eller 12" bas i en gammel retro kuffert som så kunne ligge omme i bagagerummet?

Jeg fik inspirationen fra denne: http://www.bilgalleri.dk/marked/Bilstereo/1768680-retro-kuffert-med-bas-monteret_ og jeg vil gøre det på samme måde, altså lade subwooferen sidde og spille ud i det fri.

Det jeg tænker på er, skal sådan en subwoofers "kasse" ikke have et bestemt volume før bassen spiller optimalt? Jeg synes umiddelbart at den kuffert som er i linket ovenfor ser meget lille ud i forhold til de baskasser man køber eller bygger til en 12" bas??

Nu skal det lige siges, at jeg absolut ikke er ude efter at få noget super lækkert bassæt og derfor vil jeg ikke ofre mere end omkring 2.000 kr på selve subwooferen + en forstærker.

Jeg har dog ingen forstand på hvad der er noget værd, så er der nogle herinde der kan linke til en løs subwoofer + en forstærker som kan trække subben samt et sæt 6,5 som sidder foran i bilen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjov ide til Subwoofer?
  • #1   21. dec 2013 Jeg havde tænkt mi at købe noget i denne stil: http://www.dba.dk/kuffert-b-45-l-65-h-26/id-1004149054/

    Så vil jeg så forstærke den indvendigt og gøre den så tæt som muligt.


  • #2   21. dec 2013 lav en tæt træ kasse på de rigtige L som kan være inde i kufferten så bassen er monteret i kufferten men der er en kasse inde i kufferten

  • #3   21. dec 2013 Altså, så man ikke kan se bassen udefra fordi den er i sin egen kasse indeni eller stadigvæk sådan at man kan se den udefra, men at den blot har sin "egen" kasse inde i kufferten?

  • #4   21. dec 2013 gå ud fra at de mål der er oplyst i annoncen er udvendige mål,
    men det er 76L så der er vel 74-75L indvendig alt efter hvor tykt matriale den er lavet i,
    så bygger du bare en subkasse og monter inde i kufferten som bliver sat op imod den ene ende af kufferten hvor du laver hul til enheden,
    eller endnu bedre så bygger du et baandpass kabinet for der er subben monteret helt inde i kassen og spiller kun ud igennem en port


  • #5   21. dec 2013 nr2,
    man kan se bassen men den har sin egen kasse der er inde i kufferten


  • #7   21. dec 2013 ps..er på vej ud af døren så svare først sener hvis du har flere spørgsmål

  • #8   21. dec 2013 Tusind tak for svaret gammel smølf!
    Det kunne jeg lige bruge!

    De 76 liter, er det ikke rigeligt til de fleste 10" og 12" basser? Altså hvis de skal bruge 120 liter skal jeg jo ude at have en anden kuffert, men hvis de kun skal bruge 60-70 så er den jo perfekt at bygge en kasse indeni.

    Og kan du eller andre anbefale en sub og forstærker til omkring 2000-2500 kr?


  • #10   21. dec 2013 Super!

    Hvis jeg fx køber dette: http://www.dba.dk/subwoofer-blaupunkt-har-e/id-1004702728/

    Er det så nemt nok at pille bassen ud af kassen og montere den i min kuffert? smiley


  • #11   21. dec 2013 som der skrives så byg en kasse der passer lige præcis inde i kufferten. Så kan du eventuelt lave et hul-gitter hvor bassen sidder så lyden kan komme ud. Fordi sådan en kuffert kan ikke holde til det tryk du laver med en bas smiley og 10" er rigeligt til du får bas i bilen. Jeg kører med JBL 5,25" foran og så 2 stk 10" bagi min 106'er og det giver mere end rigelig lyd smiley

  • #12   21. dec 2013 Jubidition

    Tusind tak for svaret, men skal kassen som jeg laver inde i kufferten ikke kun være så stor at den har den optimale volume for min bas? Hvis bassen fx skal spille i 20 liter, så er de 76 liter som der er inde i kufferten jo alt for meget? smiley


  • #13   21. dec 2013 Vil sådan en subwoofer som denne ikke være rigtig fin?
    http://www.dba.dk/hertz-hx-250-d-subwoofer/id-1002473790/

    Og så evt. med denne forstærker:
    http://www.bilgalleri.dk/marked/Bilstereo/1769056-pioneer-4-kanals-forstaerker-saelges


  • #14   21. dec 2013 En åben kasse til 10" er ca 60L (det er altså kun ca). SÅ du kan sætte basrefleksrør i og så er du helt fin størrelsesmæssigt. smiley

  • #15   21. dec 2013 Jeg er ikke så meget inde i alt det med baskasser for ikke at sige slet ikke inde i det!
    Som jeg lige ser det, så når jeg laver en kasser "under" min 10" sub, så er denne vel "lukket"? Eller tager jeg fejl? smiley


  • #16   21. dec 2013 http://autohifi.dk/index.php?route=product/product&path=63_130&product_id=164
    jeg har sådan en 10" her og de skriver at den spiller perfekt i et 15L kabinet,
    jeg ved så ik om man skal ligge det til som selve enheden fylder for der er mange der oplyser L hvor man så skal ligge det til som enheden fylder,
    jeg har så bygget en kasse på ca 17L uden port til den til den,
    nogen basser spiller bedst i et lukket kabinet og andre spiller bedst i et portet kabinet,
    og nogen enheder spiller lige godt i begge dele men kabinettet skal så for det meste være på flere L nå det er bygget med port


  • #17   21. dec 2013 et lukket kabinet er uden port og et basrefleks kabinet er med port

  • #18   21. dec 2013 Tusind tak!!

    Er denne forstærker noget værd? http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=11253&pk=13&produkt=Crunch_GTX-4600_-_1200Watt_Forst%E6rker

    Og vil den kunne trække et sæt 6,5" omme foran + denne subwoofer: http://www.dba.dk/hertz-hx-250-d-subwoofer/id-1002473790/


  • #19   21. dec 2013 lige præcis den der sub den har 2 stk 4ohm tilslutninger så du enten kan sætte dem sammen så den kommer ned og bliver en 2ohm enhed eller du kan koble de sammen så det bilver en 8ohm enhed,
    tager du en 2omh enhed og sætter til en forstærker du brokobler så vil forstærkeren komme ned og køre 1ohm på den udgang og det er ik alle der kan tåle det,
    laver du enheden så den køre i 8ohm og brokobler forstærkeren så køre forstærkeren i 4ohm og der give den ik så mange W,
    du skal have en sub med enten 2stk 2ohm tilslutninger lige som den jeg linket til og så køre du enheden i serie så bliver det en 4ohm enhed og tilslutter du den forstærkeren brokoblet så køre forstærkeren i 2ohm som den godt kan klare og hvor den giver flere W ellers skal du have en enhed med 2stk 8ohm tilslutninger som du køre parlel så det bliver en 4ohm enhed

    http://hififorfolket.dk/sites/default/files/u60/parallel-vs-series-speaker-connections.gif


  • #20   21. dec 2013 jeg kender ik den forstærker du linker til men jeg troe at de har lavet en fejl i deres data på den for der står

    4 x 80/150 Watt (4/2 ohm)
    4 x 160/300 Watt 4/2 ohm)
    Højpasfilter 10 Hz - 1200 Hz
    Lavpasfilter 30 Hz -150 Hz
    Bass-Boost 0 - 12 dB (CH5)
    Separat Baskontrol m. kabel
    Mål: 250 x 55 x 320/350 mm

    og jeg er sikker på at der skulle have haft stået

    4 x 80/150 Watt (4/2 ohm)
    2 x 160/300 Watt 4/2 ohm) for det her tal er oplyst hvad den giver brokoblet og nå man brokobler en 4 kanals forstærker på begge udgange ender man med 2x Watt
    du ville så skulle køre i normal stereo på den ene kanal hvor den giver 2x80watt i 4ohm
    og brokoblet på den anden kanal hvor den så giver 1x300watt hvis du tilslutter en 4ohm enhed


  • #21   21. dec 2013 ps..du kan jo os bare købe en enhed hvor der kun er 1stk 4ohm tilslutning,
    dem findes der mange af


  • #22   21. dec 2013 Tusind tak for dit fine svar!

    Du skriver "tager du en 2omh enhed og sætter til en forstærker du brokobler så vil forstærkeren komme ned og køre 1ohm på den udgang og det er ik alle der kan tåle det"

    Hvad er det der ikke kan tåle det? Det må jo næsten være subben, ikke?
    Hvad kan der ske ved dette?


  • #23   21. dec 2013 nej det er forstærkeren der ik kan tåle det, det vil fovringe lyden nå det spiller og den vil blive meget varm og i værste tilfælde brænde af,
    der er dog nogen forstærker der godt kan tåle det,
    i gamle dage lavet phoenix gold nogen forstærker det kunne køre helt ned i ½ohm


  • #24   21. dec 2013 Hmmm, det er lidt noget skidt. smiley
    Jeg har egentligt lavet en aftale og købt den sub for 700 kr og så hente den imorgen?

    En ting jeg ikke forstår: Hvis der næsten ikke er nogen forstærkere den kan klare at køre 1 ohm, hvorfor i alverden laver man så en sub med 2*4 ohm som så bliver til 1 ohm når man brokobler dem?

    Så kan man jo sådan set ikke bruge subben til noget som helst?

    Undskyld alle mine dumme spørgsmål, men jeg er virkelig ikke særlig klog på dette område.


  • #25   21. dec 2013 Jeg har virkelig svært ved at forstå alle de forskellige tal helt, men hvis jeg ikke tager fejl, er denne subwoofer i filmen så ikke opbygget på samme måde som den jeg linkede til før, altså med 2 4ohms udgange?

    Hvis jeg gør som han gør i filmen, ender jeg så ikke med 2 ohm istedet for 1 ohm? smiley


  • #26   21. dec 2013 du kan os koble den op så den kommer op og køre 8ohm,
    og nogen forstærker kan os godt tåle og køre i 1ohm,
    og monter man nu 2 basenheder så er det jo en fordel at de enten køre i 2ohm eller i 8ohm for så kan man koble de 2 enheder sammen så de bliver 4ohm til sammen hvor man så køre det til en brokoblet forstærker så forstærkeren kommer ned og køre i 2ohm hvor den giver flere watt,
    så skal du bruge den der sub så skal du bare finde en forstærker der kan køre i 1ohm,
    det plejer bare og være de lidt bedre-dyre forstærker der kan det så det vil nok blive en dyre løsning frem for og købe en sub der enten har 2stk 2ohm tilslutninger eller 1stk 4ohm tilslutning eller 2stk 8ohm tilslutninger


  • #27   21. dec 2013 Jaah okay, tusind tak gammel smølf!
    Hvordan kan man se om en forstærker kan trække 1 ohm?


  • #28   21. dec 2013 jo køre du bassen i parlel så bliver det en 2ohm bas men nå du tilstutter en 2ohm enhed til en forstærker som du brokobler så kommer forstærkeren ned og køre 1ohm
    nå en 8ohm enhed tilsluttes brokoblet til forstærkeren så kommer forstærkeren ned og køre i 4ohm
    en 4ohm enhed tilsluttet en brokoblet forstærker så køre forstærkeren i 2ohm
    og en 2ohm enhed tilsluttet en brokoblet forstærker så køre forstærkeren i 1ohm
    (nå du brokobler en forstærker så kommer den altid ned og køre det ½ af de ohm enheden er på)


  • #29   21. dec 2013 det kan du se hvis der enten står at den er stabil i 1ohm eller om watt os er oplyst ved 1ohm,
    eks den forstærker du linket til der var oplyst watt i 4ohm oh watt i 2ohm så den kan ik køre helt ned i 1ohm


  • #30   21. dec 2013 Og det er ikke noget man bare kan se i fingerene med?
    Altså det vil forvrænge lyden og måske endda ødelægge forstærkeren?


  • #31   21. dec 2013 Jeg synes folk gør dette sværere end det er...

    og jubidition har da helt tabt småkagerne... En åben kasse til en 10" er ca 60 liter??? Sikke da nogoet pis at fyre af... de fleste 10" enheder skal kun have små 35-40 liter portet...



  • #32   21. dec 2013 Tommy J

    lad nu være med at gøre det mere besværligt end det er... hvis du har en kuffert på 76 liter... Så finder du ud af hvor mange liter den subwoofer du køber kræver... Så bygger du en trækasse inde i kufferten der passer med det antal liter... Enten lukket eller portet hvis der er plads...

    med hensyn til forstærker skal den såmænd bare passe til din subwoofer...

    Hvis en forstærker er 2 ohms stabil men ikke 1 ohms og du presser den ned i 1 ohm vil den slå fra og gå i protect... (Er det noget billigt møg vil den brænde af)


  • #33   21. dec 2013 Jeg har nogenlunde forstået princippet i dette, men forstår bare stadigvæk ikke hel hvorfor man så laver en sub med 2 4ohms udgange når det kun er meget dyre forstærkere der kan spille stabilt med 1 ohm som det vil ende i når man brokobler det?

  • #34   21. dec 2013 forvringer det så brænder du din basenhed af og forstærkeren bliver enten så varm at den slår fra ellers så brænder den af så det er ik noget man bare kan se igennem fingerne med..he he
    tingene skal passe ordenligt sammen


  • #35   21. dec 2013 Tak for svaret Cody, jeg håbede lidt du ville komme med din mening. smiley

    Det er slet ikke selve kassen jeg er bekymret for længere, der er mere hvilken sub jeg skal være samt forstærkeren til denne.
    Jeg troede lige at den sub jeg linkede til længere oppe var super fin til prisen og det er den sikkert også, men hvis jeg skal ud og smide 2-3.000 til forstærkeren så fungere det ikke for mig.


  • #36   21. dec 2013 Hvis subwooferen har 2 stk 4 ohms INDgange... (Spoler) Så vil den presse forstærkeren ned i 2 ohm... eller 8...

  • #37   21. dec 2013 som jeg skrev længer op så vil den bas være god i en opsætning hvor man bruger 2 af de basser for så kan man koble dem sammen så de til sammen køre i 4ohm og forstærkeren køre så i 2ohm nå det tilsluttes brokoblet

  • #38   21. dec 2013 cody du glemmer at har man en 2ohm enhed som man tilslutter en brokoblet forstærker så vil forstærkeren komme ned og køre i 1ohm

  • #39   21. dec 2013 Nej nej nej... En god subwoofer: http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/80/Language/da-DK/CatID/63/MLINE_12_12_Basenhed.aspx

    Og en forstærker der fint trækker den plus et sæt højttalere hvis det er: http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/6/Language/da-DK/CatID/509/Gladen_MLINE_754.aspx

    Altså det holder sig da inden for de 2000 kr... smiley


  • #40   21. dec 2013 gammel smølf

    FORKERT...

    Forstærkeren vil komme ned og køre i 2 ohm... Hver kanal vil dog se 1 ohm... og dermed kræves det at den er 1 ohms stabil på hver kanal i stereo... Hvis man altså brokobler en forstærker... er der tale om en monoblok er der ingen problemer... Ej heller hvis man vælger en meget meget meget bedre 4 ohms enhed som f.eks. den Gladen m-line...


  • #41   21. dec 2013 Tommy J

    Du skal være påpasselig med hvem du lytter til... Folk har en tendens til at gøre tingene meget mere besværlige end de er fordi de ikke kender de produkter der er på markedet... Ofte pga. manglende interesse, eller erfaring... (Og man spørger jo ikke en til råd om bilstereo hvis vedkommende ikke ineresserer sig for det)

    De rette produkter og dermed de rette løsninger gør tingene meget mere simple... Og så bliver det sjovt at have med bilstereo at gøre...


  • #42   21. dec 2013 Så det sæt du linker til vil være super fint Cody?
    Jeg troede ikke man kunne få en subwoofer til kun 600kr, men så lærte jeg jo også noget nyt idag!



  • #43   21. dec 2013 forkert hver kanal vil komme ned i 2ohm så den køre i 1ohm til sammen,
    jeg har rodet med bilstereo de sidste 20år og med mindre de har ændret ohm´s lov så tager du fejl,
    men ja på en mono blok ændre det ik på ohm men det gør det på en stereo forstærker


  • #44   21. dec 2013 og den sub du kalder for en god sub den er bygget med et presset plade chassi der ik kan komme af med varmen,
    en god sub er bygget med et alu chassi der kan aflede varmen


  • #45   21. dec 2013 Puha drenge, jeg tror jeg har meget at lære! smiley

  • #46   21. dec 2013 Gammel smølf... od du husker som en si... smiley På en stereo forstærker der er stabil i 4 ohm brokoblet der vil den jo ikke se 4 ohm pr kanal hvis du sætter en 2 ohms enhed til... i så fald ville den jo være fint stabil jo... Det er jo omvendt... Sætter du en 2 ohms enhed til en forstærker der er stabil i 4 ohm brokoblet, vil hver spole se 1 ohm og det vil være for stort pres... Fordi en forstærker der er stabil i 4 ohm brokoblet er jo stabil i 2 ohm stereo... men ikke 1 ohm stereo... Og den vil være fint stabil i 4 ohm stereo... Så ud fra din teori, Så hvis jeg satte en 2 ohms enhed til brokoblet, ville hver spole se 4 ohm hvilket de sagtens kan holde til... SÅ DU TAGER FEJL...

  • #47   21. dec 2013 Tommy J

    Det skal du ikke være ked af...Det har Gammel smølf også...


  • #48   21. dec 2013 gammel smølf

    nu tvivler jeg på at han skal bruge subwooferen til db-drag... Så det med varmen vil ikke blive et problem til alm musik... Modsat dig har jeg faktisk hands on erfaring med netop den subwoofer...


  • #49   21. dec 2013 tja en god gammel phoenix gold mps 2240 er stabil i 1/4ohm stereo men kun 1/2ohm brokoblet pga tilslutter du en enhed på 1/2 ohm brokoblet så ser forstærkeren det som om det er en 1/4ohm enhed

  • #50   21. dec 2013 køre han 100km frem og tilbage på job hver dag med anlæget på fulde knald så udvikler det noget varme og jeg skrev heller ik at han ik kunne bruge den enhed,
    jeg skrev blot at en ordenlig enhed har et alu chassi så det kan aflede varmen


  • #51   21. dec 2013 ok snakker du om kvarte ohm nu??? Altså 0,25 ohm?

    Fordi så har du lige givet mig ret... ellers må du lære at skrive tingene ligsom resten af verden er blevet enige om at skrive dem...


  • #52   21. dec 2013 gammel Smølf

    Yeah... Nu er det de færreste der kan holde ud at køre 100 km med fuld drøn på anlægget... Så den teori duer altså heller ikke... Det vil være en times tid med konstant tryk over 130 db i ørene... det er der sgu ingen der synes er lækkert tror jeg ikke...


  • #53   21. dec 2013 ja 0.25ohm enhed i stereo men kun 0.5ohm enhed brokoblet pga forstærkeren så kommer ned og køre i 0.25ohm nå du brokobler den

  • #54   21. dec 2013 tja høre jeg endelig musik i min bil så er det sku på fuldeknald hele vejen fra A til B
    (nok os derfor jeg har lidt nedsat hørelse på højre øre..he he)


  • #55   21. dec 2013 Nu er det en gammel veteranbil som kun kører småture om sommeren så det kommer bestemt ikke til at spille i mange timer af gangen for fuld tryk.

    Jeg er dog blevet lidt forvirret, der er vel ikke en der lige kan give mig en kort opsummering på hvad vi har fundet ud af? smiley

    Altså vil jeg kunne bruge den sub med 2 * 4 ohms udgange til den forstærker jeg linkede til sammen med?

    Og vil det overhovedet spille markant bedre end det Cody linkede til? Jeg vil selvfølgelig helst købe det nyt og det vil ende på samme pris?


  • #56   21. dec 2013 Ok så vælger jeg her at citerer dit eget sludder: "forkert hver kanal vil komme ned i 2ohm så den køre i 1ohm til sammen," Hvilket er noget sludder... hvis hver kanal kommer ned på 2 ohm betyder det at man har sat en 4 ohms enhed til brokoblet... smiley

    kan du se du har skrevet forkert og vi dermed er gået forkert af hinanden??? smiley

    Fordi din egen sætning der modsiger jo det du lige har skrevet...


  • #57   21. dec 2013 gammel smølf

    Så er det ikke ret kraftigt det anlæg hvis du kan holde ud at køre med fuld knald på... smiley


  • #58   21. dec 2013 Tommy J

    Nej en sub med flere spoler vil bare gøre det mere besværligt for dig tror jeg...

    En subwoofer med enkelt 4 ohms spole og en forstærker der kan trække den, vil klart være den simpleste og i sidste ende den bedste løsning... jeg går ikke ud fra der er tale om et anlæg der skal spille så højt at det skræmmer gravide og små børn... Gå ud fra der er tale om noget der skal lyde godt... Og antallet af spoler har intet at gøre med om det lyder godt..



  • #59   21. dec 2013 ja nu prøvet jeg bare og forklare det som jeg syntes var nemmest,
    jeg har selv fået forklaret det som tager man en 4ohm enhed og tilslutter en brokoblet forstærker så ser forstærkeren det som om det er en 2ohm enhed,
    den forklaring syntes jeg så bare ik giver nogen mening


  • #60   21. dec 2013 nu er vi kommet så langt ned at jeg ikke kan huske hvilke enheder der er blever foreslået helt... Altså kort: Crunch bør du holde dig langt væk fra... Det der sælges her i danmark er kopiprodukter og har intet med Crunch i USA at gøre..

    Gladen sættet kan jeg huske jeg selv har foreslået, Har set noget hertz men har ikke tjekket linket...


  • #61   21. dec 2013 Nej det skal nemlig ikke skræmme nogen som helst hehe! smiley

    Og sådan en subwoofer der vil vel godt kunne spille så man også kan høre den inde i bilen selvom den vil komme til at ligge omme i bagagerummet?

    Har du/i et link til et sæt kabler som jeg vil kunne bruge til forstærkeren og subben?





  • #62   21. dec 2013 Smølf:

    nej men det er faktisk den rigtige forklaring... Har du sat en 4 ohms enhed til en brokoblet forstærker vil hver kanal se en 2 ohms enhed... :)Og derfor vil den ikke være stabil hvis du sætter en 2 ohms enhed til og forstærkeren er stabil i 4 ohm brokoblet...


  • #63   21. dec 2013 nej jeg har kun en enkelt 10" sub og en forstærker som vist kun lever 150W brokoblet så jeg skal have en kraftiger forstærker på på et tidspunkt
    (men jeg gider så heller ik og bruge 20.000kr på og bygge kæmpe anlæg i min bil som fylder det halve af bilen)
    min 10" sub er i en 17L kasse så den fylder vel ca 20L udvendig
    (gider ik lige og regne efter)
    og mine front højtaler køre på min head unit men jeg har overvejet og os smide en lille forstærker på til dem
    men jeg har haft kæmpe anlæg i nogen af mine tidliger biler,
    nu er jeg tilfreds bare jeg lige har en 10" sub til og lave lidt bas,
    jeg ved sku ik engang hvor mange DB det kan spille


  • #64   21. dec 2013 Tommy J

    Du vil kunne høre den, men du vil ikke få det der Punch som mange ønsker, fordi der er lukket til kabinen... Et godt kabelsæt dertil: http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/1590/Language/da-DK/CatID/488/GLADEN_ECO_LINE_Wiring_kit.aspx

    Vil være ganske fint til den forstærker fra Gladen, og tror endda stadig du holder dig under de 2000 kr eller ret tæt på da...


  • #65   21. dec 2013 jeg har ik direkte anbefalet ham nogen sub,
    jeg har kun sagt at jeg selv har sådan en her i et 17L lukket kabinet
    http://autohifi.dk/index.php?route=product/product&path=63_130&product_id=164


  • #66   21. dec 2013 gammel Smølf

    lyder da ellers som et ganske fornuftigt setup... Tror det er noget lignende min bil blev leveret med...

    men man er jo dB-drag nørd, Så der skal noget kraftigere i... 2 stk 12" med 4000 watt til... og i den gamle bil skal der 4 stk 15" i... Såeh...

    Men det betyder ikke jeg tror alle andre vil have det sådan... smiley


  • #67   21. dec 2013 Hmmmm, så kan det være at jeg skal ligge kufferten på bagsædet istedet, det er nok alligevel begrænset hvor ofte vi skal være 5 mennesker i bilen.

    Syntes bare det kunne se lidt fedt ud med den kuffert liggende bag i bilen.


  • #68   21. dec 2013 En GTX enhed? Æhm... de der 20 års erfaring du snakkede om... glemte du at lære noget i løbet af den tid??? Jeg mobber bare.. smiley GTX er jo rene SPL Enheder jo.. .:)

  • #69   21. dec 2013 Tommy J

    Start med at lægge den i bagagerummet og bedøm så hvordan det spiller... Det er ikke sikkert du vil synes du mangler noget... og hvis du gør, så har du jo alle muligheder for at lave det om jo.. .:)


  • #70   21. dec 2013 men rart og se at du anbefaler ham et 20kvadrat mm strøm kabel for der er godtnok mange der spare der og kun smider et 10kvadrat mm i,
    jeg hade os selv 10kvadrat mm til og starte med til min lille mds forstærker men sidst jeg skiftet bil opgraderet jeg os til et 20kvadrat mm så det var forberedt på jeg kunne smide en lidt kræftiger forstærker i
    (det var heller ik mig selv der hade købt det 10kvadrat mm til og starte med, det hade jeg fået af min storebror sammen med den mds forstærker og en lille 8"mds sub)
    men subben blev så først opgraderet med en 10" alpine og er så lige blevet skiftet med den der 10" GTX i sidste måned så nu mangler jeg bare en kraftiger forstærker


  • #71   21. dec 2013 Det er super!

    Jeg siger tusinde tak for hjælpen drenge!!

    Nu vi er igang, kan i anbefale et sæt 6,5" til foran i bilen??
    Det skal være det sæt hvor man får mest lyd for pengene, dog helst ikke mere end 7-800 kr hvis det er muligt?


  • #72   21. dec 2013 Smølf

    Anbefaler aldrig for små kabler... 9 år med bilstereo konkurrencer, så lærer man at dimensionere rigtigt... smiley


  • #73   21. dec 2013 ja jeg købte den GTX for og få noget mere bas for min 10" alpine var der ik ordenligt hug i
    i tidernes morgen så nå folk bygget DB drag biler så monteret de 4stk 18" stroker sammen med en ordenlig stak forstærker og nogen ekstra batterier
    (der var så os dem der ik kunne nøjes med 4 18" stroker så de tilføjet os nogen 12" stroker)


  • #74   21. dec 2013 Tommy J

    Ja er der plads til seperat diskant? Da dette ville være klart det bedste...


  • #75   21. dec 2013 Jeps det er der, der er alt den plads der skal være. smiley

  • #76   21. dec 2013 Smølf

    Ja men har du allerede 4 stk 18" så vil flere 12" enheder i bilen IKKE give en markant forøgelse i dB... Faktisk ville det være meget bedre med et bedre kabinet, og mere effekt...

    Tja jeg er ikke Fan af GTX enhederne... de gamle Boxter enheder var bedre... og de var endda stadig elendige...
    hvis man skal have mere hug i, hvorfor så ikke vælge noget som DD audio Eller SPL Dynamics??? meget mere hug i end i GTX og de er lydmæssigt ret gode... Dvs. det er ikke Rene SPL enheder... men mere Allround... Dog alligevel meget kraftige...


  • #77   21. dec 2013 ja men folk kan slet ik forstå nå man siger at de skal have et ordenligt strøm kabel,
    de tror jo et et 4kvadrat mm er nok og nå de har købt anlæg og sælgeren har solgt dem et strøm kit med 10kvadrat mm kabel så troe de at de har verdens bedste strøm kabet,
    altså 10kvadrat mm kabel det er sådan noget jeg brugte til strøm kabel til min head unit da den fik strøm fra mit ekstra batteri i begage rummet
    (og mine 2 hella rally 2000 lygter fik os 10kvadrat mm kabel..he he)


  • #78   21. dec 2013 Tommy J
    Tja disse koster lidt mere: http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/131/Language/da-DK/CatID/526/Gladen_M_165.aspx
    men er lige 100 kr dyrere... meget fine enheder til prisen...
    Ellers: http://www.hilmars-audio.dk/shop/hertz-dieci-dsk165-1557p.html
    hertz kan man ikke gå helt galt i byen med...

    eller: http://www.hilmars-audio.dk/shop/u-dimension-el-comp-2832p.html
    Ja dem er der ikke mange der kender, men de laver nogle fine ting... vil dog mere at Hertz og gladen er bedre her...

    Eller: http://www.hilmars-audio.dk/shop/powerbass-l2-6c-6-5007p.html
    Powerbass er ikke noget kinamøg, selvom navnet kan lede tankerne derhen... Egentlig et ok vellydende sæt til prisen...


  • #79   21. dec 2013 10 mm2 er da den størrelse man bruger som højttalerkabel til subwoofere i db-drag... smiley

  • #80   21. dec 2013 jeg valgte den GTX pga det brede kant ophæng som er et tegn på at enheden har længer vandring så den kan flytte mere luft og så var den billig,
    jeg gider som sagt ik og bruge så mange penge på anlæg mere,
    jeg har en JVC radio med cd (model KD-R301)
    og de org pap mellemtoner i dørene blev så udskiftet med et sæt HERTZ ev165s mellemtoner som jeg købte på tilbud til 400kr med fragt,
    de køre så sammen med bilens org diskanter og delfilter
    (jeg har selvfølig sørget for at mellemtonerne er på samme ohm som org mellemtonerne så delfilteret stadig deler ved samme frekvens hvis det altså over hovede deler på mellemtonen, det kan faktisk godt være at det kun er diskanterne der er delfilter på, jeg har så godtnok ik delt ned af til så de prøver stadig og spille de lave toner men jeg kan faktisk skrue helt op på 42-45 ud af 50 uden at det foringer men jeg har så os klippet ledningerne til højtalerne i bagdørene så det kun er det foreste sæt den skal trække,
    da de bagerste os spillet kunne jeg kun skrue op til 40


  • #81   21. dec 2013 det behøver ik engang og være DB drag for at man bruger 10kvadrat mm til højtalerkabel,
    der var en der bygget et trykkammer kabinet med 6stk 8" der kørte push pul og han brugte os 10kvadrat mm til højtaler kabel,
    og utroligt nok så kunne den sub kasse faktisk lave 142db


  • #82   21. dec 2013 Det er fornemt!

    Tusind tak gutter, nu er der lidt at tænke over!


  • #83   21. dec 2013 min forstærker en sådan en lille mds ac2
    http://carsound.dk/produkt.asp?id=425
    den lever vist nok 150W brokoblet,
    jeg vil gerne have en der lever omkring 300w brokoblet,
    det skal selvfølig ik være Thansen watt,
    det skal være ægte watt
    det er lige som nå folk tror på at deres radio lever 4x45w pga det står på fronten,
    de er slet ik klar over at de 4x45w er målt ved 10% forvringning lige inden den sprang i luften og den enlig kun lever 4x12-4x18w


  • #84   21. dec 2013 jeg har så os en ground zero gzia 2075hpx og ligge som jeg har købt billigt for det var meningen at den skulle have haft været monteret i min amerikanerbil men jeg droppet iden med og bygge anlæg i den og jeg tror ik at jeg få spichælt mere hug i min GTX sub med den på for de er på ca samme watt

  • #85   21. dec 2013 eller jeg kan så se at den er oplyst til 200w brokoblet og min mds er oplyst til 300w brokoblet men det kan da ik helt passe nå den er på 2x75w i 4ohm,
    så skal den da helt ned i 1ohm for og kunne komme i nærheden af de 1x300w


  • #86   21. dec 2013 men hvis det er så har jeg en brugt alpine type e10
    (det er en 10" 4ohm enhed)
    det er kun enheden uden nogen kasse,
    den er lidt beskidt men du kan købe den for 300kr plus porto hvis det er
    http://www.alpine.co.uk/fileadmin/images/MainNavigation/Products/Product_pics/15_Subwoofers/04_TypeE_Subwoofers/SWE1043E/productpic_SWE1043E_01.jpg
    det er sådan en her den er så bare brugt og lidt beskidt,
    jeg kan lige tage nogen billeder af den imorgen hvis du er intr i den


  • #87   22. dec 2013 Smølf, hold det der til markedet... og ude af forum... det er så klamt se se folk der vil sælge noget over forummet... Især når de tilbyder Ting af Dårlig kvalitet... (Og ja Alpine type E er altså dårlig kvalitet... Så hellere undvære lyd da...

    Ps, Synes der var en der hylede op om at kvalitetsenheder havde aluchassis, og så forsøger han selv at pushe en halvdårlig alpine enhed med presset stål chassis på folk??? Moral er godt, Dobbeltmoral er dobbelt så godt??


  • #88   22. dec 2013 jeg har slet ik smidt den til salg,
    jeg var bare så flink og tilbyde ham den til billige penge for og hjælpe ham,
    og nej det er ik verdens bedste sub men det kunne jo være at det var fint nok til mandens behov,
    han har jo ik nævnt noget om om han bare vil have lidt ekstra bas eller han vil have så meget bas at rusten rasler af bilen og ønsker han bare lidt ekstra bas så er det en fin nok enhed


  • #89   22. dec 2013 men har du over hovede kigget på den kuffert som han linker til??
    den er kun 26cm høj og gå ud fra at enheden skal side på siden så den ik lige kan ses ved første øjekast og er det tilfældet så er den 12" du linker til jo for stor


  • #90   22. dec 2013 gammel Smølf

    Om den kan ryste bilen fra hinanden er ligegyldigt... Den er lydmæssigt dårlig... ligsom DIN GTX enhed...

    En subwoofer er der jo ikke bare for at lave lidt tryk... den skal jo kunne gengive de dybeste frekvenser, KORREKT også for at være musikalsk.. En af de bedst lydende subwoofere er f.eks. phase linears Aliante 12 ltd... En enhed der lød primo fantastisk... men den kunne ikke spille super højt jo... Så jeg snakker ikke om Lydtryk... jeg snakker om lydkvalitet...

    Og så har jeg set den kuffert han har linket til... og jeg ser det som om han vil lave det sådan som han viste på det første link han viste... Hvor han også skriver han vil gøre det på samme måde.. smiley


  • #91   22. dec 2013 han skriver så os at anlæget skal være skjult og det er det jo ik hvis han monter enheden i låget med mindre han så sætter kufferten op og så skal han jo hen or fastgøre den så den ik vælter,
    var det mig der skulle bygge det ville jeg monter enheden i den modsatte ende af håndtaget og så ligge kufferten ned,
    og han skrev ik noget om at det skulle være et anlæg der spillet verdens bedste lydoplevelse for det få han jo under ingen omstendigheder for 2.000kr
    han skrev faktisk kun at han ville have en sub og en forstærker


  • #92   22. dec 2013 ps..hele hans ide med den kuffert var jo nettop at det skulle være skjult

  • #93   22. dec 2013 med de rette komponenter kan det godt lyde meget fint for 2000 kr... man skal bare vide hvad man skal gå efter...

    PS: "og jeg vil gøre det på samme måde, altså lade subwooferen sidde og spille ud i det fri." Samme måde... kan du se?

    Desuden skriver han at det ikke er strengt nødvendigt det er direkte skjult... men bare uden fancy glasfiber opbygninger og store subkasser...

    Og jeg læste også forkert da jeg læste det første gang da han har glem et par K'er i ikke... Se her: "Dette skal i <--- (der skulle der have stået IKKE) forstås sådan at det er strængt nødvendigt at det er skjult, men jeg vil helst undgå store firkantede baskasser eller store opbygninger i glasfiber."


  • #94   22. dec 2013 det her er kopieret fra hans besked

    jeg er så småt ved at få noget "skjult" lyd i bilen. Dette skal i forstås sådan at det er strængt nødvendigt at det er skjult, men jeg vil helst undgå store firkantede baskasser eller store opbygninger i glasfiber.

    der er ik noget i der mangler kér
    han skriver at det skal være skjult


  • #95   22. dec 2013 men vi må se hvad manden selv svare til det for det er kun ham der ved hvordan han vil have det

  • #96   22. dec 2013 Godmorgen.
    I må undskylde at jeg ikke har været helt tydelig nok i mine beskeder og det hjælper selvfølgelig slet ikke at jeg så også laver stavefejl. smiley
    Som Cody er inde på så skulle der nemlig have stået "ikke" og jeg har tænkt mig at lave kufferten på nogenlunde samme måde som den første jeg linkede til, altså så subben kommer op på oversiden af kufferten og den så ligger ned i bagagerummet på bagsiden. smiley


  • #97   22. dec 2013 Hvis jeg var dig havde jeg selv bygget en kasse der ligner en kuffert, stivet den af og dæmpet osv. For at få en ordentlig lyd. Men fedt og abderledes projekt

  • #98   22. dec 2013 Tim R

    Det er jo faktisk også næsten det jeg gør. Jeg køber en kuffert som er rigelig stor og så laver jeg min egen kasse indeni som jeg stiver af og dæmper. smiley


  • #99   22. dec 2013 Tommy J:
    Skal kufferten ligge ned, eller stå op? For en let idé kunne være at du køber en normal god subwoofer i kabinet, skruer enheden ud, og skruer kuffertens "låg" fast på kassen, og skære ud til subben, som så bare monteres igen.
    Altså, således at du bare bruger kuffertens låg/side som "mellemlag" mellem sub og kabinet.
    Det kommer selvfølgelig an på hvordan "kufferten" skal placeres i bagagerummet, men visuelt vil det ihvertfald ligne at subben sidder direkte i kufferten!

    Cody og gammel smølf: Sorry to say, men der er ingen af jer der har forstået hvordan en "brokobling" fungerer...Ihvertfald ikke ud fra jeres antagelser med

    2ohm enhed som man tilslutter en brokoblet forstærker så vil forstærkeren komme ned og køre i 1ohm

    Har du sat en 4 ohms enhed til en brokoblet forstærker vil hver kanal se en 2 ohms enhed

    En forstærker vil ALDRIG "komme ned og køre", eller "se" en lavere impedans end den tilkoblede! Ej heller "vil hver kanal se" en given impedans"!
    Det er simpelthen en kæmpe misforståelse! En forstærker kan ikke se andet end der er sat til, brokoblet eller ej!

    Brokobling vi sige at man serie-forbinder 2 udgangs-trin, hvoraf det ene er fasevendt 180 grader, og derfor opfører sig nøjagtig omvendt af det andet!
    Så når man ser på en sinuskurve der måles i forhold til 0-punktet, så vil de 2 udgange trække hver sin vej (eks vil det ene gå til +10V, og det andet vil derfor gå til -10V, og går det ene til +5V vil det andet tilsvarende gå til -5V.
    Altså vil der altid være den dobbelte spænding (amplitude) mellem de to udgange, set ifht til 0-punktet og udgangene hver for sig.
    Når man brokobler fjerner man udgangens "faste" 0-punkt (den terminal der normalt vil være "minus"), og lader istedet den "negative fase" være 0/minus), således at en enheds plus-terminal styres af den "normale udgang", mens den negative terminal styres af den fasevendte udgang (isted for "0", som normalt). Derved opnås den dobbelte amplitude.
    En fordobling af udgangs-amplituden medvirker en firdobling af effekten, ved samme impedans, og NETOP derfor vil man altid skulle belaste forstærkeren ved den dobbelte impedans i brokobling, da max effekten er dimensioneret udfra strømforsyningen, kølingen, max transistor-strøm mm.
    Ved samme impedans brokoblet, vil de to pågældende udgangs-trin være i stand til at levere den dobbelte effekt af hvad de kan tåle, og når mange fejlagtigt tror at en forstærker "ser en anden impedans" ved brokobling, skyldes det sådan set at at der vil løbe en anden strøm i udgangs-transistorterne ved brokoblingen...


  • #100   22. dec 2013 Cody, det er sjovt du altid skal kaste med de mest latterlige kommentarer når du kommer ind i en tråd. Du har ret i at 60L er forkert, det vil jeg sgu godt gi' dig. Ved ikke lige hvor tankerne var da jeg skrev det. Det er normalt for 2 stk 10" i portet kabinet. Så det beklager jeg sgu. Men vi er voksne mennesker og at snakke pænt til hinanden også selv om det er bilgalleri burde være en selvfølge.


  • #101   22. dec 2013 Essal

    På et eller andet tidspunkt er du nødt til at lære at ikke alle gider ud i de lange tekniske forklaringer du ellers er god til... tror at både smølf og jeg bare valgte den metode at forklare det på der var lettest at forstå for langt de fleste... Er fuldt ud klar over det ikke er teknisk korrekt... men det er let at forstå for nybegyndere... Og også lettere at argumentere for end at skulle ud i en lang teknisk forklaring... smiley

    Hvis man skal forklare det for en nybegynder, hvad tror du så er lettest for ham at forstå???


  • #102   22. dec 2013 Tusind tak endnu engang folkens!

    Nu er jeg helt bestemt meget bedre til Matematik end jeg er til højtalere så jeg forstår egentligt godt princippet i det Essal forklarer, men jeg vil da give Cody helt ret i at den anden forklaring nok er den nemmeste lige at sluge.

    Cody:

    Nu har jeg bestilt følgende som du anbefalede, så jeg håber ikke du linkede til noget forkert. smiley :
    http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/80/Language/da-DK/CatID/63/MLINE_12_12_Basenhed.aspx

    http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/6/Language/da-DK/CatID/509/Gladen_MLINE_754.aspx

    http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/1590/Language/da-DK/CatID/488/GLADEN_ECO_LINE_Wiring_kit.aspx

    Vil den subwoofer spiller godt i et lukket kabinet, eller er det smartere med et åbent kabinet nu hvor bassen skal ligge om i bagagerummet adskilt fra resten af bilen?
    Jeg vil umiddelbart tro at det er klart nemmest at bygge det lukkede kabinet?



  • #103   22. dec 2013 Og lige en anden ting.

    Jeg har sådan en radio her liggende og den har jeg tænkt mig lige at bruge til at starte med.
    Men jeg kommer i tvivl om hvorvidt man kan sætte en forstærker til som så kan trække subben bagi samt mine to fronthøjtalere??


  • #104   22. dec 2013 Hvilken radio er det?

    Subwooferen spiller fint i både lukket og portet kabinet... jeg ville nok bygge et kabinet med port, da det giver lidt mere effekt... især når der er tale om en bil hvor bagagerummet er aflukket for kabinen...


  • #105   22. dec 2013 Hov undskyldt, jeg glemte selvfølgelig et link. Jeg er udemærket godt klar over at det er noget skrammel og det er også det næste der bliver skiftet ud!
    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=9885&pk=2&produkt=JVC_KD-R321_Autoradio_%2F_Bilradio

    Jeg har lige været ude i bilen og kigge og jeg blev glædeligt overrasket, der er nemlig 4 huller i metallet under hattehylden på ca 5 centimeter i diameter hver. Hvis jeg skære 4 huller i det stykke træ som ligger på metallet og så betrækker den med noget sort filt, så vil der jo være en smule gennemgang ind til bilen men om det er noget der kan mærkes ved jeg dog ikke?


  • #106   22. dec 2013 Cody: Hvis du ser på hvor mange gange "lette forklaringer" bliver givet, er det rent faktisk yderst sjældent at jeg "blander mig".
    Jeg har det helt fint med lette forklaringer, især hvis det kan hjælpe folk til at forstå nogle simple principper. Jeg kan tilmed selv finde på at bruge "billede-sprog", hvis det kan hjælpe på forståelsen.
    Men når 2 parter er så skråsikre i deres sag, og hårdnakket påstår at den anden tager fejl, så tillader jeg med nogle gange at komme med en teknisk fyldende indskydelse, da der rent faktisk er EKSTREMT få, der egentlig ved hvordan eks en bro-kobling (eller eks et strap/link-setup, som er helt samme princip) fungerer.

    Hvis jeg bare skrev at i tog fejl, og brugte de forkerte betegnelser, så ville det ikke være til nogen hjælp, men ved at skrive hvad der egentlig foregår, så kunne det jo være at nogle rent faktisk blev klogere!
    Jeg kan godt gå med til at man bruger "Med brokobling af en forstærker halveres den impedans som den tåler", men når man begynder snakke om at "hver kanel inde i forstærkeren lægges sammen til det dobbelte", og "hver kanal vil se det halve, og dermed overbelastes så bringer man alligevel tekniske ting på banen, som man ikke selv helt formår at videregive korrekt...Og så hellere undlade det!!

    Hvis man skal " forklare det for en nybegynder", så kunne man meget simpelt sige, at "Ved brokobling af en forstærker halveres den impedans som den tåler, for det er både korrekt, og let at forstå!


  • #107   22. dec 2013 Udover det...Tommy: Fedt projekt...Husk billeder...

  • #108   22. dec 2013 Jeg har sådan en radio her liggende og den har jeg tænkt mig lige at bruge til at starte med.
    Men jeg kommer i tvivl om hvorvidt man kan sætte en forstærker til som så kan trække subben bagi samt mine to fronthøjtalere??

    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=9885&pk=2&produkt=JVC_KD-R321_Autoradio_%2F_Bilradio


  • #109   22. dec 2013 den har en enkelt linje udgang så du skal bare bruge et sæt Y kabler for og dele signalet til begge indgangene på forstærkeren
    (med mindre forstærkeren virker på alle 4 kanaler selv om den kun har 1 sæt signal kabler men det kan være at cody kan svare på om den gør det eller om du skal have et sæt Y kabler)


  • #110   22. dec 2013 http://www.thansen.dk/product.asp?c=10059784943&n=1200267213&pn=1220607317
    sådan 2 stk
    (jeg ved så ik om dem fra Thansen er noget lort men det var bare hurtigst og lige finde dem på deres side så jeg lige kunne vise dig hvad et Y kabel var)
    det findes os i den her udgave med 2 ind og 1 ud
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=10059784943&n=1200267213&pn=1220607316
    men du skal bruge den første type jeg linket til med 1 ind og 2 ud så du skal lige sørger for at du ik få købt den forkerte type


  • #112   24. dec 2013 Jeg havde monteret en eller 2 af dem her http://www.carsound.dk/kategori.asp?id=987&pk=27 under sæderne det er god og ren bass der kan mærkes så kan det ikke ses tag et smut ind i butikken og hør den/dem

  • #113   25. dec 2013 De der subs til under sæddet er bestemt ikke noget der kan mærkes... (jo måske i røven) men til prisen så skal man da være meget ked af at bruge plads i bagagerummet for at montere de der..

  • #114   21. jun 2014 nej den levere sjovt nok ikk en Brian bass der ryster bilen fra hinanden og i længden lyder af helvede til.
    Det siger sig selv men den levere en go fornemmelse af bas på trommen hinden sammen med et fornuftigt komponentsæt opstår der bare en balanceret helhed mellem bass, mellemt & diskat.

    En god lyd oplevelse, nu når det i dette project ikke må ku se eller tage plads


  • #115   21. jun 2014 J L

    Den levere sgu da ikke nogen fornemmelse af bass på trommehinden... lad nu være med det fis... De kan aldrig levere samme lyd... (Jeg skrev lyd og ikke tryk) Som en rigtig subwoofer... Så simpelt er det... Så hellere finde en Shallow enhed og montere i siden af bagagerummet f.eks. hvor den optager minimalt plads og faktisk spiller rigtig bass...


  • #116   21. jun 2014 ja det ville jeg os selv vælge til hver en tid. fortæller os bare hvad jeg har eksperimenteret med hvilket lykkes forholdsvis godt for mig efter noget tid prøven
    frem og tilbage

    gav kun en erfaring videre så lad vær og t dig som en spasser smartass


  • #117   21. jun 2014 JL

    Jeg kan have respekt for folk der skriver deres mening... og som kan argumentere.. og det er fair nok at du giver erfaring videre... det er sådan folk bliver klogere...

    Men du mistede alt respekt fra min side af ved at opføre dig som en forkælet teentøs og kalde mig spasser og smartass... Undskyld mange gange for at du ikke ved en skid om bilstereo... og at dine erfaringer kan bruges til 0 og en skid...

    Lad være med at te dig som en lille kælling... Det ser ikke godt ud når man leger stor tastaturkriger bag sin skærm...


  • #119   22. jun 2014 Jeg vil vove at påstå at du får lige så meget hvis ikke mere bas ved at sætte nogle ordentlige enheder i dørene på en fornuftig forstærker frem for de der "slim" aktive subber. De giver et eller andet "kick" men sgu ikke noget der hverken prismæssigt er i orden eller lyd mæssigt.

    Vil give Cody ret i at hvis man ikke har pladsen er så er det bedste man kan gøre at prøve at få noget i bagagerummet som kan arbejde bare lidt. Det alene vil give langt mere end de basser der foreslåes og prismæssigt ligger det vidst ret ens


  • #120   22. jun 2014 Selvom det er et gammelt indlæg

    Cody den gladen forstærker du linker til, har Maks plads til 10mm2 kabel smiley


  • #121   22. jun 2014 Jacob K

    Det har du ret i... vil nok også hellere anbefale sådan en her: http://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-co-5339p.html

    Det er faktisk en bedre forstærker...


Kommentér på:
Sjov ide til Subwoofer?

Annonce