{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Alternetiv til Hertz Mille MLK 165 {{forumTopicSubject}}

Er efterhånden blevet småtræt af mit frontsæt..

Synes at de har et problem med at opfører sig pænt når der bliver skruet op.. Fx er diskanten ofte for skarp hvis man kan sige det, så det ender med de irriterer øret..
Skruer man ned så diskanten passer så ender det med at mellemtonen overdøver for meget (sker ofte at stemmer fx går hen og bliver dybe i stedet for at være klare.. for meget bas agtigt)

Har forsøgt at indstille mig ud af det både via EQ og delefiltrene osv men kommer sku ingen vejne..
Forstærkerne skulle meget gerne ikke smide noget forvrængning ud (ikk måt på det endnu men er ret sikker på de ikk gør)


Så når alt kommer til alt så overvejer jeg at skifte dem ud.. Dog ved jeg ikk helt hvad jeg kan snuppe som skulle være bedre.. smiley

Nogle bud? smiley
Kigger efter noget 2 vejs komponentsæt som prismæssigt ikk er helt urealistisk for en studerende.. Nok ca 2.5k.. Gerne billigere hvis det dog stadig er bedre end de mlk165.. smiley

Går meget efter at de spiller godt altså klart og korrekt..
men det må gerne være enheder der også kan spille lidt højt når man skal have lidt sjov med vennerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternetiv til Hertz Mille MLK 165
  • #1   6. feb 2014 Har skrevet det før, men jeg blev virkelig overrasket over lyden fra Gladens højttalere... Specielt til prisen... Zero Line som jeg blandt andet har lyttet til, har en meget klar mellemtone og en diskant der til tider kan virke en smule skarp, dog uden at genere på nogen måde... Jeg har det på samme måde som dig... Jeg kan heller ikke lide diskanter der er for skarpe... Og jeg kunne lytte til dem uden problemer, selv på høj volumen... smiley

  • #2   6. feb 2014 Jeg har kun haft gode oplevelser med Hertz MLK, men hvis du søger noget til 2500, kan jeg klart anbefale Audisons Voce-serien. Jeg har ikke selv oplevet dem, men jeg har ladet mig fortælle, at man får utrolig god lyd i forhold til prisen.
    Se dem evt. her:
    http://au2tek.dk/pi/AUDISON_VOCE_AVK6_165MM_KOMPONENT_S%C3%86T_6_5_2VEJS_3393_418.aspx


  • #3   6. feb 2014 Mads K

    Hvordan kan du "klart anbefale" noget du selv er blevet anbefalet, men ikke har hørt?


  • #4   6. feb 2014 Frederik A. H:
    Har også hørt godt om Gladen, men har bare aldrig hørt dem.. smiley

    Derfor jeg søger lidt folk som har erfaring med både mlk165eren og andre sæt.. smiley

    Men din beskrivelse lyder ok.. Diskanten må gerne være skarp bare den ikk sådan skær i øret.. Det er mega nedern nemlig..
    Det skal være klart og tydeligt.. smiley Så det er et fint bud.. smiley

    Mads K:
    AVK6eren tror jeg er ret ens med mlk 165eren.. Men ja har kigget på dem.. smiley


  • #5   6. feb 2014 Thomas, ja, det kan der være noget om smiley Det er såmænd bare en anbefaling jeg har fået, hvis man søger et alternativ til MLK165, og den sender jeg så videre.

  • #6   6. feb 2014 Mads K:
    okay du har fået den anbefalet direkte imod 165eren?? eller?? smiley


  • #7   6. feb 2014 Jeg synes ikke diskanterne fra Gladen skærer i ørene... smiley

    Men du må da ud og lytte til dem... smiley


  • #8   6. feb 2014 Problemet med at lytte er også lidt det med at jeg er i tvivl om hvor meget de forskællige forstærkere, HU og bil akustik har at sige..
    Altså at de kan lyde på den ene måde i en bil og HELT anderledes i en anden..

    lidt det jeg er ude i med mine 165ere tror jeg.. Giver nemlig ikk mening at hertz skulle have lavet sådan et sæt der opfører sig sådan.. men shit happens.. smiley


    Men ja skal nok ud en eller anden dag og tage sjælland rundt for at lytte til alt muligt forskelligt smiley


  • #9   6. feb 2014 Emre, Jeg har selv MLK165, og da jeg fik det spillet ind fik jeg anbefalet Audison, da man åbenbart får utrolig god lyd kontra pris. Men der blev også sagt, at der ingen tvivl er, om at MLK kan udkonkurrere Voce, så ikke en anbefaling direkte imod.
    Men nok om det - du har fået mit input smiley


  • #10   6. feb 2014 Spiller diskanterne on-axis eller off-axis?? Det skulle, ud fra hvad jeg har forstået, også have en meget stor indvirkning på hvordan øret opfanger diskanten... Altså om diskanterne spiller ud mod dig eller om de spiller til siden, mod hinanden...

  • #11   6. feb 2014 Emre - Næste gang vi mødes skal du lige prøve at høre mine DLS UP6.
    De spiller super og uden den der skarpe lyd som Hertz Mille har smiley

    Ellers er Gladen også et godt bud ja smiley


  • #12   6. feb 2014 Frederik A.H.
    De spiller opad ved instrumentbordet imod vinduet.. Tror også der er derfor jeg har problemer med at justere på det.. Ved ikk helt hvordan jeg skal gøre ihvertfald..


    PSA:
    Fint nok smiley Men der er langt til jylland smiley


  • #13   6. feb 2014 Din hu har meget at sige, det jo hjertet i systemet. Kører selv med gladen zero 165 og det spiller sgu lækkert. Det har en rigtig lækker diskant og en lækker lyd

  • #14   6. feb 2014 Tim R:
    ja i know.. Eller okay hjertet er nu faktisk lydfilerne..
    Har carpc så min "hu" del er der ingen problemer med..
    Men ser ud til jeg har fået lidt styr på det.. Justerede lidt på EQ idag da jeg kedede mig og er blevet betydelig bedre.. Kunne bare tidligere ikk helt finde ud af hvilke frekvenser der var nedern.. smiley men fandt dem smiley


  • #15   6. feb 2014 Emre

    Kan se folk har anbefalet meget godt... Men du kan beholde dit Komponentsæt, og evt. bruge en Equalizer i stedet... Eller en DSP... til at justere præcist ind hvilke frekvenser det er der skærer... det er netop det en eq er til... at dæmpe de frekvenser din bil forstærker selv, osv...


  • #16   6. feb 2014 Har en DPS sat til min carpc.. smiley

    Havde dog rodet meget med det før men synes ikk jeg kom nogle vejne..
    Fandt ud af der er ret meget problemer med ca 300hz og omkring de 4khz..
    Det har ihvertfald fjernet hovedproblemerne med rungene stemme og skærene diskant smiley

    Kan dog se jeg nok lige skal sætte mig ind i det inden jeg overvejer at skifte højttalere osv..


    Men bilens form osv har en betydning for hvordan et sæt højttalere gengiver lyden ikk?? Det vil nemlig give meget mening så..
    (tænker på fx dørpaneler, gitter ved højttalere, placering og hvor diskant fx reflektere til som i mit tilfælde er forruden)


  • #17   6. feb 2014 Jo bilens form har en indvirkning... især det at du reflekterer dine diskanter på ruden giver nogle lydmæssige fejl og muligvis fasefejl...

  • #18   6. feb 2014 Ville gerne have haft diskanterne i A stolpen, men så skal jeg til at lave noget selv, og det er ikk noget jeg har tid til at rode med eller sådan rigtig kan finde ud af at bygge selv (det skal jo være pænt og OEM stil smiley ) Så venter nok med det..

    Må bare rode med EQ'en til jeg synes det er nok..

    Men er det overdrevet at man er nød til at have noget alla 5-7db dæmpning på nogle toner??


  • #19   7. feb 2014 Nej slet ikke... har set opsætninger hvor der stort set var skruet helt ned for nogle frekvensområder fordi de blev naturligt forstærket i slem grad...

  • #20   7. feb 2014 Det er da bare lidt glasfiber sjov... det tager 2 dage max... (det er inkl tørretid... ):D

  • #21   7. feb 2014 Fint nok.. smiley Så skal jeg bare ud og rode med den EQ når jeg får tid..

    Vil nok godt kunne lave noget, men igen har så lidt erfaring med glasfiber at jeg nok bare ender med at lave noget grimt.. smiley
    Men har ellers tingene liggende hjemme.. hmm.. Tja burde måske rode med det.. smiley


  • #22   7. feb 2014 Alle der laver noget i glasfiber, laver noget grimt den første gang de roder med det... Øvelse gør mester dog... smiley

Kommentér på:
Alternetiv til Hertz Mille MLK 165

Annonce